Goedemiddag,
Ik heb voor mijn bedrijf een communicatie tool gemaakt in Excel met VBA, zodat de productievloer gemakkelijk via UserForm informatie kwijt kan. Hierin kunnen ze dus ook terugkoppeling sturen naar de werkvoorbereiding en programmeurs van de CNC machines. Hun Excel stuurt informatie naar een externe Excel, die dan weer bekeken wordt met de "portal excel" van de werkvoorbereiding en programmeurs.
Deze werkte perfect voor 6 maanden lang, maar nu heb ik dus een Error 6, "Overflow" oftewel "overloop"
Deze ontstaat in de volgende stuk code;
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben zodat de error niet meer plaatsvind.
Relevante software en hardware die ik gebruik
VBA en Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb mijn range aangepast door LastRow toe te voegen, maar dit werkte niet (want dan werd de ListBox niet meer gevuld).
Alvast bedankt
Ik heb voor mijn bedrijf een communicatie tool gemaakt in Excel met VBA, zodat de productievloer gemakkelijk via UserForm informatie kwijt kan. Hierin kunnen ze dus ook terugkoppeling sturen naar de werkvoorbereiding en programmeurs van de CNC machines. Hun Excel stuurt informatie naar een externe Excel, die dan weer bekeken wordt met de "portal excel" van de werkvoorbereiding en programmeurs.
Deze werkte perfect voor 6 maanden lang, maar nu heb ik dus een Error 6, "Overflow" oftewel "overloop"

Deze ontstaat in de volgende stuk code;
Mijn vraagPrivate Sub UserForm_Initialize()
Dim myData As Workbook
Set myData = Workbooks.Open("R:\Production\Productieleiding\Nietverplaatsen!\Terugkoppeling productie.xlsm")
Sheets("Archief").Select
ActiveSheet.ListObjects("Tabel2").AutoFilter.ShowAllData
Dim LastRow As Long LastRow = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Range("B2:H" & LastRow).Sort key1:=Range("C2:C" & LastRow), _
order1:=xlAscending, Header:=xlYes
Dim cMatrijs As Range
Dim ws As Worksheet Set ws = Worksheets("Archief")
'stuk code hieronder zorgt voor de overloop
For Each cMatrijs In ws.Range("MatrijsLists2")
With Me.ListBox
.AddItem cMatrijs.Value
.List(.ListCount - 1, 1) = cMatrijs.Offset(0, 1).Value
End With
Next cMatrijs
Me.ScrollBars = fmScrollBarsBoth
Me.ScrollHeight = Me.InsideHeight *1.1
'Me.ScrollWidth = Me.InsideWidth * 2
myData.Close
End Sub
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben zodat de error niet meer plaatsvind.
Relevante software en hardware die ik gebruik
VBA en Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb mijn range aangepast door LastRow toe te voegen, maar dit werkte niet (want dan werd de ListBox niet meer gevuld).
Alvast bedankt