eindelijk een fluisterstille pc :)

Pagina: 1
Acties:

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23
Hoe?

Ik heb m in de wandkast gezet en de deur van tochtstrips voorzien, als je heeeeeel goed luistert weet je of ie aanstaat of niet, iemand die niet weet dat ie daar staat heeft niet door dat ie aanstaat :) :) :)

Verwijderd

ik heb gewoon een gat in mijn muur geboord en mijn server aan de andere kant van de muur geflikkerd.... want die staat ook dag en n8 aan...

• XElD
Hmmmm, ja ik moest ook een stukje van de drempel uitbeitelen om de kabels er door te laten gaan...., er staan btw. 2 pcŽs in, ook een server (zo was ik sowieso op het idee gekomen, ik d8....ik hoor niks)

• XElD
Update: Ik heb wat isolatiestrippen aangebracht op de kastdeur, en.... ik hoor m helemaal niet meer..... dit is bestwel vaag.... achter de pc zonder geluid....

Verwijderd

En hoe zit het dan met de warmte-afvoer?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Mijn server daar heb ik hitte gevoelige weerstanden opgezet :) Als die warmer wordt dan zoveel graden dan gaan die fannen harder lopen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Maar als je hem in de kast hebt staan, kan er dus bijna geen lucht in en uit. Het wordt dus steeds warmer in de kast en dus ook in je PC. Hoe heb je dat opgelost dan?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
Ik heb mijn 2 servers ook in mijn kelderkast gezet..
Samen met mijn switch maakte die nogal een partij lawaai..
In de woonkamer staan nu nog maar 2 pc's en indanks dat ik die hoor heb ik er gelukkig niet veel last van.

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Kijk het is een gangkast daar staat hij in die is ongeveer 2 vierkante meter kwa opervlakte kleinkastje en 2meter nog wat hoog af en toe gaat de deur van die kast nog wel eens open opdat er meerder spullen instaan dus das het probleem niet zelfs met het warme weer van de afgelopen keren is hij niet harder gaan draaien.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn PC's staan ook in een andere kamer (2 servers en men "gewone" PC). Gat in de muur gekapt, USB en scherm kabels verlengt :-)

Krijg soms domme commentaar dat ik men deur moet open doen om een CD te wisselen... heb ik totaal geen last van!!

• XElD
De warmte afvoer is wel okee, het is een kast met 1,5 m vloeroppervlakte en een hoogte van c.a 2,5 m...

Op mijn ex werk hadden ze een heel rach in een veel kleinere kast staan.... het kan absoluut makkelijk...

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 04-12-2025
Hehe nu we het toch over pc kasten en muren hebben,....id het niet nice om een muur-case-mod te maken ;)

pc idd aan de adneere kant van de muur,....en alleen een paar gaten voor je cd-rom, floppy drive en powerknoppen ;)) cdrom drive in de muur lijkt me echt kewl ;) ;) :)

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
zijn er geen pics van mensen die hun muur hebben gemold om hun pc erachter te zetten??..wil ik ook wel eens zien...

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Volgens mij maakt je pc nu nog steeds evenveel lawaai, alleen hoor je 'm niet meer. Dus echt fluisterstil zoals jij beweert is ie niet.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1