Hey!
Na lang wikken en wegen ga ik mijn huidige systeem (van 2011 [i7-2600k, MSI R6950 Twin Frozr II/OC]) vervangen. Het huidige systeem gaat richting een familielid
. De harde schijven blijven bij mij achter en worden ingebouwd in een NAS.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
budget ligt bij €1300, maar mocht een bepaald onderdeel (prijs/kwaliteit) beter zijn dan is het geen probleem om het budget ietsje (tot max. €1400) te verhogen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC hoeft niet geschikt te zijn voor overclocking, maar wel krachtig genoeg voor huidige generatie games (en eventueel de komende jaren), zodat er bijvoorbeeld niet binnen ~3 jaar een nieuwe videokaart in hoeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor intel processor en nvidia videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau liefst zo laag mogelijk. Het systeem hoeft geen flitsende RGB LED kleuren te bevatten; gewoon lekker simpel (maar wel doeltreffend
).
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Heb het e.e.a bij elkaar gezocht o.b.v. de verschillende reviews, en benchmarks van tweakers en hardware.info.
Wat vinden jullie hiervan? Lijkt het jullie een logische opzet? Is dit een systeem waar ik de komende jaren (liefst weer 7 jaar
) mee vooruit kan en de huidige generatie games op 1440p60 kan spelen? NB. er hoeven geen extra HDDs gekocht te worden, die heb ik nog liggen.
Hoor het graag van jullie!
Na lang wikken en wegen ga ik mijn huidige systeem (van 2011 [i7-2600k, MSI R6950 Twin Frozr II/OC]) vervangen. Het huidige systeem gaat richting een familielid
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gaming (oa. monster hunter world), graag op 1440p60 ultrasettings.
- Fotobewerkingen (HDR en panorama's in adobe photoshop cc, adobe lightroom cc)
- R (voor data science toepassingen)
budget ligt bij €1300, maar mocht een bepaald onderdeel (prijs/kwaliteit) beter zijn dan is het geen probleem om het budget ietsje (tot max. €1400) te verhogen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- monitor Dell u2515h
- toetsenbord G610
- muis G403
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 379,59 | € 379,59 |
| 1 | Logitech G610 Orion Red (Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse | € 55,90 | € 55,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 435,49 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC hoeft niet geschikt te zijn voor overclocking, maar wel krachtig genoeg voor huidige generatie games (en eventueel de komende jaren), zodat er bijvoorbeeld niet binnen ~3 jaar een nieuwe videokaart in hoeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor intel processor en nvidia videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau liefst zo laag mogelijk. Het systeem hoeft geen flitsende RGB LED kleuren te bevatten; gewoon lekker simpel (maar wel doeltreffend
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Heb het e.e.a bij elkaar gezocht o.b.v. de verschillende reviews, en benchmarks van tweakers en hardware.info.
Wat vinden jullie hiervan? Lijkt het jullie een logische opzet? Is dit een systeem waar ik de komende jaren (liefst weer 7 jaar
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600 Boxed | € 225,- | € 225,- |
| 1 | Gigabyte Aorus H370 Gaming 3 WiFi | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 490,- | € 490,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,05 | € 25,05 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK | € 135,95 | € 135,95 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.244,60 | |
Hoor het graag van jullie!