Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pci sata controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

ik heb opeens wat problemen met mn desktop pc, ik dacht eerst dat mn SSD niet meer werkte maar kom nu tot de conclusie die geneen van mn harde schijven meer herkent. dus een probleem met de sata controller van mn moederboard lijkt me.

nu dacht ik dan koop ik een pci sata controller en sluit daar alles weer op aan en ben ik weer good to go, heb ik hier gelijk in? wordt dit gewoon herkent en kan ik dan weer windows installen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01
Ja, een PCIe SATA-controller werkt net als een onboard controller; sterker nog, een aantal van de onboard controllers (vooral op borden met bovengemiddeld veel aansluitingen) zijn gewoon PCIe SATA-controllers die rechtstreeks op het bord gesoldeerd zijn.

Als de PC nog wel start dan zou ik eerst de controller er in zetten, Windows starten, drivers installeren, en dan pas de schijf / SSD omzetten naar de nieuwe controller, dan hoef je niet eens opnieuw te installeren.

Als de PC nu niet meer start dan kun je het alsnog proberen; veel controllers worden out of the box herkend.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het ligt een beetje aan welk mobo je hebt, maar ik zou dat niet op die manier willen oplossen.
Je standaard pcie controller zit ingebakken in de centrale chipset van je moederbord. (dezelfde die bv ook je pcie lanen regelt :) )
Als daar dus problemen mee zijn, is er een redelijke kans dat het niet daarbij blijft.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
aah dankjewel voor de hulp. nee de pc start nu niet meer ik meende dat mn ssd gecrashed was maar ik kan nog zon sata controller kopen en hem nog een kans geven natuurlijk!

bedankt voor de hulp ieg!

Verwijderd

Topicstarter
oh nu heb ik 2 verschillende antwoorden en weet ik niet meer of het nou een goede oplossing is :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let er wel op dat je wel een controller koopt waar je vanaf kan booten. De simpele dingetjes van een paar tientjes zijn dat vaak niet.

Verder vraag ik me af hoe je erbij komt dat je controller het issue is (wat voor hardware hebben we het eigenlijk over?)

[ Voor 31% gewijzigd door TERW_DAN op 07-09-2018 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
asus moederbord, type heb ik even niet bij de hand, maar starte opeens niet meer op dacht dat mn harde schijf was gecrashed maar in de bios zie ik geen van mn harde schijven verschijnen dus ik heb het idee dat mn sata controller kapot is, liever niet natuurlijk. maar anders weet ik het ook niet
Pagina: 1