Mikerdam schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:22:
Waarom ik XP gebruik is niet de vraag, het heeft al jaren perfect gewerkt bij mij.
Behalve sinds kort dat standby elke keer aangeeft dat het de standby aan het voorbereiden is en dan vervolgens volledig de pc afsluit. Daarna bij het opnieuw opstarten schakelt die halverwege weer 3 á 4 keer uit. Bijzonder irritant. En dan de vierde of vijfde keer start dat kut XP gewoon weer normaal volledig op.
Dat klinkt al niet gezond. Een PC heeft niet het eeuwige leven en software ook niet. De kans is best aanwezig dat je het óf in je apparatuur óf in een oude Windows installatie moet zoeken.
Ik weet natuurlijk wel dat Windows 7, 8 en 10 wel weer beter zijn, maar dat vind ik teveel gedoe allemaal. Ik heb namelijk ook 2 RAID's met TB's aan data in mijn pc. En bij een nieuwe installatie van een andere Windows versie wil het installatieproces als eerste het hele zooitje formatteren, en dat zie ik echt niet zo zitten. Ik doe verder geen spannende dingen op mijn pc, dus XP voldoet ruimschoots voor mij.
Teveel gedoe? Data op een NAS kwakken, heb je daar geen omkijken meer naar. Dan heb je verder geen argument meer om per se op een 17 jaar oud systeem te draaien.
Mikerdam schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:29:
XP werkt bij mij wel al jaren veilig op internet. Nooit geen virussen, rootkits, malware en dergelijke gehad.
Mensen die daar wel last van hebben zijn doorgaans een beetje te dom bezig denk ik... of bezoeken allerlei foute sites.
Je omschrijft het verkeerd. Je hebt al jaren geen infectie opgemerkt tijdens je gebruik. Dat is niet hetzelfde als een veilig systeem hebben.
Beetje jammer dat je zo ondankbaar bent. Wij doen moeite om je advies te geven. Als je dat niet wil horen omdat je je hoofd in het 17 jaar oude zand steekt, dan ben je hier echt verkeerd.
EDIT:
En bovendien voldoet je topic niet aan de postvoorwaarden voor inzet en eigen onderzoek, dus daar mankeert ook nog wat aan.
[
Voor 3% gewijzigd door
nelizmastr op 07-09-2018 15:36
]