Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik gebruik een Surface RT met daarop Outlook 2013 RT. Volgens verschillende sites, waaronder die van Microsoft, moet Office 365 mail gewoon werken hierop.

Ik heb verschillende methodes gebruikt. De eerste is de standaard wizard die Outlook je voorschoteld als je de app opstart. Als ik de gegevens invoer en automatisch de instellingen laat zoeken, maakt hij geen verbinding.

Kies ik Manual Setup en gebruik ik de instellingen zoals hier dan werkt het nog steeds niet. Ik krijg steeds de melding dat de actie niet voltooid kan worden. De verbinding met Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien. De Surface RT heeft gewoon een actieve internetverbinding.

Hoe kan ik nu Office 365 mail op mijn Surface RT in Outlook krijgen?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Beste antwoord (via Techno Overlord op 10-09-2018 13:40)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Techno Overlord maak je toevallig gebruik van 2FA op je Office 365 account? Als dat het geval is moet je namelijk een app-wachtwoord aanmaken en dat gebruiken als wachtwoord.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 13:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Techno Overlord maak je toevallig gebruik van 2FA op je Office 365 account? Als dat het geval is moet je namelijk een app-wachtwoord aanmaken en dat gebruiken als wachtwoord.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Ik kan mij voorstellen dat de Surface RT, specifiek Windows RT, geen TLS1.2 of hoger ondersteunt. Probeer eens de SSL labs test te doen en controleer of je bepaalde protocollen mist.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
rens-br schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:52:
Dit zou kunnen idd. Ik kan het nu alleen niet testen omdat de user niet op kantoor is en ik dus ook niet in zijn portal kan komen om een app wachtwoord op te zoeken/te genereren.
Sebazzz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:53:
Ik kan mij voorstellen dat de Surface RT, specifiek Windows RT, geen TLS1.2 of hoger ondersteunt. Probeer eens de SSL labs test te doen en controleer of je bepaalde protocollen mist.
Test uitgevoerd en TLS1.2 wordt gewoon ondersteund. TLS 1.3 niet.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Techno Overlord schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:07:
Dit zou kunnen idd. Ik kan het nu alleen niet testen omdat de user niet op kantoor is en ik dus ook niet in zijn portal kan komen om een app wachtwoord op te zoeken/te genereren.
Je gebruikt dus Office 365 business, begrijp ik? Wanneer je de beheerder bent kan je via deze link kijken of 2FA aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
rens-br schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:14:
[...]

Je gebruikt dus Office 365 business, begrijp ik? Wanneer je de beheerder bent kan je via deze link kijken of 2FA aanstaat.
Ik weet zeker dat 2FA aanstaat. Ik ben ook een van de O365 beheerders. Echter, de user is er niet en hij krijgt zijn 2FA op zijn telefoon.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:18:
[...]

Ik weet zeker dat 2FA aanstaat. Ik ben ook een van de O365 beheerders. Echter, de user is er niet en hij krijgt zijn 2FA op zijn telefoon.
Even wachten dus. Denk dat dit verder weinig met de tablet zelf te maken heeft. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Techno Overlord schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:18:
Dan is dat ook zeker het probleem. :) Als ik mijn Office 365 accounts met 2FA in moet stellen in Outlook heb ik ook een app-wachtwoord nodig. Je kan die aanmaken bij de Account instellingen, of via deze link. (De instelling zit nogal verstopt, vind ik persoonlijk) Maar dat moet de user natuurlijk wel op zijn account doen, dus het is even wachten totdat hij terug is.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Zodra ik de user erbij heb en ik heb dit ingesteld, zal ik je antwoord markeren als de oplossing. Vreemd dat dit nergens in documentatie genoemd wordt. 2FA lijkt mij tegenwoordig toch eerder regel dan uitzondering.

Edit:

@rens-br Bedankt! Het lukt nu inderdaad met het app wachtwoord.

[ Voor 16% gewijzigd door Techno Overlord op 10-09-2018 13:40 ]

Forever raver!

Pagina: 1