Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Android Marshmallow CM13 op een Galaxy Tab 2 10.1 te installeren.

De files hiervoor heb ik al gedownload, maar een opgegeven link naar:

gapps-lpmm-google-keyboard-20160108-2-signed.zip werkt niet meer.

Mijn vraag is nu: heb ik dit bestand per se nodig? Zo ja, kan iemand mij hier aan helpen?

Zo nee, wat is dan het alternatief en waar is dat beschikbaar?

Bij voorbaat dank.

Wim

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-09-2018 12:58)

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08 15:35
okido.. ik heb het dus met pico gedaan en dat gaat prima. Krijg dan gewoon de default AOSP keyboard. En niet geheel onbelangrijk, google account en play store spul. De rest zou daarna gewoon middels de playstore te regelen moeten zijn.

Het werkt. Start bij eerste boot sneller op dan ik dacht. Had wel wat instabiele zaakjes met het aanmaken van het google account.. hij leek opnieuw te booten... net als na installeren van google maps en go.
Dat waren tot nu toe de enige hickups...

Verrassend: nachtje op stand-by kost nu maar 3% battery. Dat was in de laatst bekende "Samsung" toestand tussen 20 en 25%.. nou zal dat best door de geinstalleerde apps komen, maar die stonden toch zoveel mogelijk in de 'uit'stand.

Het reageert lekker snel. Ga er nu ook maar f-droid catalogus installeren.... en dan de anysoftkeyboard.

Dus met:Eerst TWRP installeren volgens (Odin Install Method (No Root Required))::Instrcuties zeggen de MD5, maar de .tar file is ook prima.

Voor CM13 deze instructie:of deze met instructieverwijzing voor een back upIpv het missende keyboard bestand, de GAPP die hebt gedownload installeren.

Let op de knopdruk combi bij mijn Tab 2 10.1 is anders dan aangegeven. Ik heb geen home knop! Dus maar even geen Up of Down definieren maar links en rechts (in landscape stand) (ik heb de p5110 wifi)
  • download mode: power+volumeRechts
  • recovery mode: power+volumeLinks
En gewoon met geduld. In minder dan een uurtje klaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Is het oude Google keyboard niet de GBoard app uit de Play Store geworden? Mogelijk is die beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op het forum.

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven. Zou je dus willen toevoegen welke 'guide' je aan het volgen bent?

Dan kunnen we beter kijken wat voor bestand het is, of je het echt nodig hebt en of er eventueel een alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

ik heb de volgende gids gebruikt:

https://gadgetunlocker.co...3-on-galaxy-tab-2-10-1/4/

Hopelijk help dit verder.

alvast bedankt voor de reacties.

mvg Wim

• Waarnemer
mmm... lijkt een aardige kopie van https://www.cyanogenmods....ow-rom-p5100-p5110-p5113/

zelfde links zelfde probleem.

Het toeval wil dat ik twee galaxy tab 2 10.1 in huis heb. Ben ook bezig deze te rommen met CM13 en loop tegen hetzelfde ontbrekende bestand aan.

Overigens is het wel een geworstel langs allerlei 404 pagina's en dan een overdoos aan CM13 varianten..

Reeds verzameld
Odin3_v3.13.1.zip
twrp-2.8.5.0-p5110.tar
cm-13.0-20160222-2140-UNOFFICIAL-p5110.zip
open_gapps-arm64-6.0-pico-20180912.zip
open_gapps-arm-6.0-stock-20180912.zip

Maar nog dus niet het
gapps-lpmm-google-keyboard-20160108-2-signed.zip

Het installeren van TWRP is al wel gelukt.. maar ik ga en durf nog niet verder.

[edit]
Ik denk zelf dat het aan de GAPPS ligt.. de pico heeft nauwlijks apps de stock wel..
Dit gaf me de hint: https://android.stackexch...149732/i-have-no-keyboard
En zo kwam ik hier https://opengapps.org/
[edit]

Komt dat overeen met wat jij hebt? @Verwijderd

[edit]
Kan iemand bevestigen of dat zo is?
[edit]

[ Voor 18% gewijzigd door Waarnemer op 12-09-2018 23:20 ]

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Even wat gegoogelt en het lijkt erop dat je dit bestand of een andere wel nodig hebt, aangezien je anders geen keyboard hebt: https://android.stackexch...149732/i-have-no-keyboard.

Maar volgens mij als je gewoon Gapps Stock pakt werkt het wel, daar zit Google Keyboard wel in namelijk.

• Waarnemer
Voordat ik verder ga heb ik eerst een backup gemaakt https://www.howtogeek.com...-android-phone-with-twrp/

Dan gewoon oude Android opgestart om de backup te kopiëren naar een veilige plek op mijn NAS. Staat in map TWRP op je tablet.

Backup maken vreet wel batterij.. nu eerst maar weer es opladen voor ik verder ga.

• Waarnemer
... dus stock heeft als kleinste GAPP een keyboard.. maar is te groot om te installeren... tenminste bij mij.
beetje k....

Toch op zoek naar een keyboard GAPP dus.

herstel, er zit een keyboard bij... werkt ook... beetje scheve indeling, maar het werkt.
maar geen play store... dus toch maar pico GAPP proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door Waarnemer op 13-09-2018 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Waarnemer schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:30:
herstel, er zit een keyboard bij... werkt ook... beetje scheve indeling, maar het werkt.
maar geen play store... dus toch maar pico GAPP proberen.
Je kan eventueel ook Aroma gebruiken, die heeft alle GAPPS gebundeld, maar je kan bij installatie kiezen welke je installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels dit gapps-bestand gedownload:

open_gapps-arm-6.0-nano-20180911

maar ik durf ook nog niet zo goed verder te gaan ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Waarnemer
okido.. ik heb het dus met pico gedaan en dat gaat prima. Krijg dan gewoon de default AOSP keyboard. En niet geheel onbelangrijk, google account en play store spul. De rest zou daarna gewoon middels de playstore te regelen moeten zijn.

Het werkt. Start bij eerste boot sneller op dan ik dacht. Had wel wat instabiele zaakjes met het aanmaken van het google account.. hij leek opnieuw te booten... net als na installeren van google maps en go.
Dat waren tot nu toe de enige hickups...

Verrassend: nachtje op stand-by kost nu maar 3% battery. Dat was in de laatst bekende "Samsung" toestand tussen 20 en 25%.. nou zal dat best door de geinstalleerde apps komen, maar die stonden toch zoveel mogelijk in de 'uit'stand.

Het reageert lekker snel. Ga er nu ook maar f-droid catalogus installeren.... en dan de anysoftkeyboard.

Dus met:Eerst TWRP installeren volgens (Odin Install Method (No Root Required))::Instrcuties zeggen de MD5, maar de .tar file is ook prima.

Voor CM13 deze instructie:of deze met instructieverwijzing voor een back upIpv het missende keyboard bestand, de GAPP die hebt gedownload installeren.

Let op de knopdruk combi bij mijn Tab 2 10.1 is anders dan aangegeven. Ik heb geen home knop! Dus maar even geen Up of Down definieren maar links en rechts (in landscape stand) (ik heb de p5110 wifi)
  • download mode: power+volumeRechts
  • recovery mode: power+volumeLinks
En gewoon met geduld. In minder dan een uurtje klaar.

• Waarnemer
Extra toevoeging...
De launcher van CM13 laat geen rotatie toe op het home scherm. Dus... de Google Launcher geinstalleerd.. die vereist dan weer Google... zegt ie..

Ook al zijn de reviews op deze apps niet te geweldig, is de responsiveness van de tablet een stuk beter geworden.

Let op je moet eerst "Google" een keer gestart hebben voordat je bij de virtuele "home" knop de vraag krijgt of je de Google Launcher wilt gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarnemer, dank voor al je informatie!

Ik blijf nog wel even steken in het proces:

bij het opstarten van twrp recovery moet (?) ik een file installeren: twrp-2.8.5.0-p5100.img of twrp-2.8.5.0-p5100.tar.
Wanneer ik deze op de tablet download krijgen de bestanden er een extensie bij: respectievelijk .md5 en .htm
Wanneer vervolgens de bestanden probeer te installeren via twrp zijn in de mappen op de tablet niet te vinden...
Ik doe vast iets verkeerd ....

Graag nog wat hulp.
mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
Ok.. ga ik even uit mijn hoofd doen dus niet alles komt exact 100% en/of letterlijk zo over...

Start Odin op je windows machine
Start tablet in download mode.
Verbind met de usb kabel.
Odin laat zien dat er verbinding is. groen of blauw vakje gaat aan (uit m'n hoofd hè ;) )
Klik je AP en selecteer je de twrp....tar file
Klik start. En wacht tot ie klaar is (groter vakje zegt iets van ok en verandert van kleur (groen of blauw) of zoiets... kabeltje weer los.
Start je tablet direct vanuit de download mode in de recovery mode. Nu zou je die van TWRP moeten zien...
Als dat zo is, prima... een keer rebooten tot in je oude android 4. Zien of alles nog steeds werkt.

(je kunt tussendoor een backup maken van je oude android, zie https://www.cyanogenmods....oid-backup-twrp-recovery/ zat ook ergens in de instructies van mijn eerdere link)

Werkt alles nog naar behoren?

Verbind de Galaxy Tab 2 met de pc
Kopieer de CM en GAPP bestanden over naar de opslagruimte van de tablet.
Maak de useb weer los.

Of zoals ik, bestanden direct naar de micro sd en dan die in de tablet prikken.

Herstart de table in recovery mode
TWRP start nu op.
Leeg (wipe -> advanced) systeemcache, data cache, dalvik cache, en ehhh cache-cache... :) .
Terug naar begin scherm en select install(atie).
Selecteer CM-bestand
Ben ff kwijt hoe het heet, maar je kunt meteen de Gapps installeren iets met selecteer nog een....
Selecteer Gapps-bestand
Alles akkoord? Installeren maar.
Start nu de tablet opnieuw op.
Duurt ff naar dan start het op in CM13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag waarnemer,

dank voor alle hulp!

Het is (uiteindelijk) gelukt. Top!
Pagina: 1