Toon posts:

Upgraden van V6600 naar V6800

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dit nut ?

Verwijderd

Ehh, ligt er aan. SDR of DDR, da's het enige verschil (meen ik).

Lijkt me een beetje pointless om te upgraden naar een DDR. Koop dat meteen een V7700.

Maar goed, als je die upgrade zou doen heb je wat meer FPS in de hogere resoluties. Verder niet echt een spectaculair verschil.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

heeft weinig nut. Je gaat van 32 MB SDR naar 32MB DDR. Er is wel snelheidswinst (wel pas in de hogere resoluties). Als je echt wil upgraden kun je beter gaan kijken naar een GeForce(en zelfs daar kun je je vraagtekens bij zetten). Als er games uitkomen die volledig T&L ondersteunen plus de rest van alle features zitten we al weer naar de volgende chipset van nVidia aan te kijken. Misschien kun je dus beter wachten op die kaart. Verwacht over ongeveer 6 maanden.

Verwijderd

Ik heb die upgrade eind maart wel gemaakt en ik ben nog steeds zeer tevreden over de snelheidswinst . Vanaf 1024x768 en dan eigenlijk met alle detail op max is de DDR gewoon veel sneller . Dus heb je een fatsoenlijke monitor en geen zin om 800 gulden uit te geven voor een GF 2 dan koop je gewoon zo'n Creative Pro voor 579 ofzo .

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

"
Asus V6800 GeForce 256 32Mb DDR AGP Pure Retail = 651,- piek"

"Asus V6800 GeForce 256 Pro 64Mb DDR AGP Retail = 842,- piek"

"Asus V7700 GeForce-2 32Mb GTS Pure Retail = 855,- piek"

Wat is nou de beste keuze ?

p.s. ik wil een Asus! :P

Verwijderd

Nog iets meer sparen, en het geld er voor over hebben om een 64 Mb GeForce2 te kopen.

Ja, die is achterlijk duur. Maar het is minder duur dan over 2 maanden weer te upgraden!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit toch te denken om die V7700 te kopen, maar inderdaad als die 64mb uitkomt, dan wordt deze weer ietsie goedkoper.... 890 ballen is wel erg belachlijk voor een video kaart! Wat triest zeg die prijzen.... het wordt straks nog allemaal onbetaalbaar! :(

Verwijderd

Cronik->Heb je geld teveel ofzo?!.....dat zou de meest belachlijke/domme upgrade zijn. Ga dan voor een nieuwe CPU ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Ik heb nu een Athlon 500 @ 865... denk niet dat ik een nieuwe CPU ga halen... mischien ga ik wel een Thunderbird 1 gig halen en nieuwe mobo en GTS2... :P

ach, mijn V6600 was ook 670 piek (toen ie net uit kwam)... da's 200 piek goedkoper dan de V7700... dus ... en die V6800 prijzen zijn niet echt GEZAKT. Jammer.

en het verschil in prijs is iets van (MAX) 200 piek... en die V7700 had best wel een goede review (AnandTech).

Maar ik ga nog eventjes wachten... tot dat die prijzen gaan schommelen...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Stuur me ff een mailtje als je die v6600 kwijt wilt. Mag overigens geen "pure" zijn, moet dan wel tv in/out hebben :)

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

koop een dvd speler, een cd brander, meer geheugen, een FF stuurtje, een grotere HD, ga op vakantie!!!

...om maar ff wat nuttigers te noemen

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik snap echt niet dat mensen 700 a 800 piek voor vga kaartje uitgeven, ik vind 400 meer dan genoeg...

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Ik zelf heb een v6600 pure, (jammer genoeg) op een 300a@450 en 128mb intern

Draai SOF op 1280x960x16 rete goed..
ik zelf zie het nut er niet van in om te upgraden van een 66 naar een 68...zonde van je geld.

kan je beter ff doorsparen en bijv de geforce2 nemen..das pas een upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Gaaaaaf, hoor net van mijn PA, dat ie 1 week naar de USA moet! Nou, hier mijn lijstje!

Ik heb nu Athlon 500 @865... Abit KA7... V6600...

Ik ga bestellen... P3-600E... Asus P3V4X... V7700...

V7700 in de USA kost zo'n $315

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

P3-600 100fsb (512K)...

DAT ZOU ERG STOM ZIJN (ahum, no offence).
Je moet de PIII COPPERMINE 600 100MHz fsb 256kB nemen (naja, je moet niet; het zou erg verstandig zijn als...), die kun je overklokken naar 800 (6*133). De Katmai, die je dus nu kiest, kun je niet/nauwelijks overklokken, wordt fockin warm en heeft half speed cache (coppermine heeft full speed cache).

...just my humble opinion...

Verwijderd

Topicstarter
Hey schaduw,

we hebben elkaar net gekruisd qua posting geloof ik. Heb 'm namelijk zelf aangepast. Dis 600E bedoelde ik uiteraard!!! My mistake.

Dat plankje van Asus schijnt verrekte goed te zijn!!!

Verwijderd

voor die cpu kan je beter voor de asus CUBX gaan... met een beetje geluk, een alpha koeler en goed geheugen draai je dan zo op 6x150 ... ;)
Pagina: 1