Ubuntu 16.04, 2 NICs, 1 IP en Webserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavendeRenee
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik ben bezig met een installatie van inetsim, een internet simulatie met daarin onder andere een webserver, mail server etc...

Vanwege een DNS feature kan inetsim in mijn geval maar 1 IP address gebruiken. Ik heb echter 2 servers die zonder switch (ook dit is apart, maar geloof me) direct aangesloten moeten worden op 2 van de 4 inetsim server NIC's.

Het OS is Ubuntu 16.04 LTS Server.

Nu wil ik de 2 NIC's die elk direct zijn verbonden met 1 van de 2 servers, hetzelfde IP geven en die zeg maar bundelen. "Bonding" lijkt me het juiste idee. Alleen is dat mogelijk of begrijp ik het doel van bonding verkeerd?

Het eindresultaat moet worden dat die 2 servers via hetzelfde IP alle services zoals DNS HTTP SMTP etc kunnen benaderen op de inetsim server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt 2 servers? Bedoel je dan 2 onafhankelijke OS'sen met elk een eigen NIC?

In dat geval kunnen ze niet hetzelfde IP hebben. Wat jouw wens het meest benaderd is op de ene server een proxy zetten die doorsluist naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10
Kan je inetsim niet gewoon 2x starten?

code:
1
2
inetsim --config=/etc/inetsim.conf --bind-address=1.1.1.1
inetsim --config=/etc/inetsim.conf --bind-address=2.2.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 08:07
Mijzelf schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:48:
In dat geval kunnen ze niet hetzelfde IP hebben. Wat jouw wens het meest benaderd is op de ene server een proxy zetten die doorsluist naar de ander.
TS is verre van duidelijk, maar volgens mij poogt hij vertellen dat hij z'n inetsim-machine maar één adres wil geven, terwijl deze via twee verschillende interfaces benaderbaar dient te zijn.
RavendeRenee schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:48:
"Bonding" lijkt me het juiste idee. Alleen is dat mogelijk of begrijp ik het doel van bonding verkeerd?
Je begrijpt bonding verkeerd.

Creëer een bridge en hang je twee interfaces eraan. Vervolgens ken je het IP aan de bridge toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het verhaal is idd erg onduidelijk. @RavendeRenee, ik raad je aan om wat duidelijker uit te leggen (door je post aan te passen) wat nou je situatie is en wat je wilt bereiken. Maak desnoods even en tekening met wat je hebt en wilt.

Commandline FTW | Tweakt met mate