Toon posts:

ONWAAR

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier al enige tijd mijn tanden aan het stukbijten 8)7 , maar ik vind er geen oplossing voor

Ik gebruik onderstaande ALS formule die perfect doet wat het moet:

=ALS(R244="vast";1/24;ALS(R244="afbesteld";0,25/24;ALS(R244="los";0,5/24;ALS(R244="shift";1,5/24))))

Indien er effectief de gegevens vast, los, afbesteld of shift ingevoerd worden, dan krijg ik het correcte resultaat, alleen als deze items nog niet zijn ingevuld zie ik in de desbetreffende cel de tekst ONWAAR staan, wat volkomen logisch is, alleen zou ik liever de cel LEEG zien i.p.v. de tekst ONWAAR, iemand een idee hoe ik mijn formule moet aanpassen hiervoor...? _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 02:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Kijk eens naar hoe de functie ALS() werkt. De laatste in je reeks moet je aanpassen om te krijgen wat je wil.

Daarnaast is het handig om volgende keer een duidelijkere topictitel te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door g0tanks op 07-09-2018 02:54 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
"ONWAAR" ben ik nog nooit tegen gekomen in LibreOffice Calc.
Praten we hier over Microsoft Excel ofzo?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 02:42

GabrielWB

Kaas is lekker

Aangezien je het hebt over ONWAAR, ga ik er van uit dat we het over een Nederlandse versie van Excel hebben.

Het enige wat je moet doen is de laatste ALS in de reeks een extra parameter geven.
Hiermee geef je aan wat er moet gebeuren als alle ALS-statements niet juist zijn.

code:
1
=ALS(R244="vast";1/24;ALS(R244="afbesteld";0,25/24;ALS(R244="los";0,5/24;ALS(R244="shift";1,5/24;"LEEG"))))

Als de cel echt helemaal leeg wilt hebben, vervang dan ;"LEEG" door ;""

Mocht je Excel 2016 of nieuwer hebben, dan kan ik de SCHAKELEN functie aanraden (SWITCH in de Engelse versie)

code:
1
=SCHAKELEN(R244;"vast";1/24;"afbesteld";0,25/24;"los";0,5/24;"shift";1,5/24;"LEEG")

Is naar mijn mening een stuk leesbaarder, en deze functie kan 126 vergelijkingen doen in tegenstelling tot ALS waar er een limiet van 7 nested statements is.

Ik werk altijd in Engelse versies van Office, en moet toch even zeggen dat die Nederlandse termen echt pijnlijk zijn :+

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 02:31:
Ik ben hier al enige tijd mijn tanden aan het stukbijten 8)7 , maar ik vind er geen oplossing voor
Dat is erg jammr, want het goede antwoord had je al gehad in je vorige topic: dix-neuf in "Resultaten van een ALS formules samentellen"

Dat maakt dit topic overbodig en met zo'n titel heeft het ook weinig nut. Lees je ook eens onze faq met tips over het starten van een topic? Het algemeen beleid #quickstart

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.