Vraag

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
Voor ons telfort glasvezel hebben we een experiabox 8.
Deze trekt het slecht als er veel torrents open staan, met namen "begin gemist" begint dan vaak te haperen.

om die reden wou ik de experiabox vervangen door een andere router.
ik had de tp link archer c1200 (v1) nog liggen.
hierop het wan mac adres gecloned en iptv/vlan als onderstaand ingesteld.
resultaat, internet op poort 1,3,4
en iptv op poort 2.

nu heb ik achter mijn tv eens switch hangen waar waar ik rechtstreeks een kabel naar de router heb (voorheen van de experiabox, nu van de tplink)
bij de experia box kon ik in de switch het tv kastje prikken en een raspberry pi.

het tvkastje kreeg tv signaal, en de pi kreeg internet.
met de tplink werkt dit niet meer, het is kiezen, of inet of iptv

hoe krijg ik dit voor elkaar met de tplink, ik zie wel dat ik per poort kan kiezen voor "internet-iptv" maar die optie in niet kiesbaar.

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/4z5k2jk9b/tplink_iptv.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door GoVegan op 06-09-2018 23:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
How heb je tv aan de praat gekregen. Als ik het zo lees heb je nu alleen bridged IPTV en geen routed. Dus Netflix via de stb zal niet gaan.

Wat je zou moeten doen is je tv vlan en internet vlan trunken op je switch.

De experiabox doet aan routed IPTV. Je tv kastje krijgt dan gewoon netwerk van je eigen lan. In bridge tv krijgt je tv alleen een DHCP adres van de provider. En niet van je lan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
tv kastje zit op poort 2 van de ontvanger (via een switch)
poort 2 staat ingesteld als IPTV.

als ik de experiabox gebruik, dan maakt het niet uit welke poort ik gebruik, op elke poort kan ik het tv kastje aansluiten (via een switch) en dezelfde switch kan ik ook gewoon gebruiken voor internet signaal.

en dat zou ik ook graag willen met de Tplink, dat het tv signaal en internet over 1 lijn gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
Dat snap ik. Op tweakers staan genoeg info over IPTV. Van zowel KPN t-mobile Telfort enz.

Experiabox box heeft een heleboel instellingen die de provider al voor jou heeft ingesteld. De TP link moet je namelijk zorgen dat vlan4 via een route gekoppeld wordt aan vlan34 je stb krijgt dan een lokaal IP adres van je lan voor internet en een routed DHCP adres van je provider om tv te kijken.

De instellingen die noodzakelijk zijn moet je dus op je router goed instellen. Anders heb je geen tv op je stb. Het is een stuk ingewikkelder dan een switch op je experiabox box aan te sluiten.

Je hebt een igmp proxy nodig op je router voor de tv. Route van vlan 4 naar je eigen lan. Igmp snooping zodat je netwerk niet onderuit wordt gehaald door iptv Broadcasting.

[ Voor 32% gewijzigd door To_Tall op 07-09-2018 19:46 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:17

REPLAY

Tik een eitje

Welke source ip address moet de Upsteam dan krijgen?

De bridge krijgt als source ip address, het ip van de router