Hoi allemaal, sorry als dit het verkeerde forum is maar here goes... Een vriend van mij was onlangs op vakantie en hij zag dat zijn geheugen van zijn iphone vol was. Hij had zijn windows 7 laptop bij en externe usb drive dus hij sloot iphone hierop aan en cut/paste alles uit de iphone's DCIM folder naar zijn pc. Eenmaal op zijn pc waren al de JPEG files over de 2gig (per file) en bij de meeste stond er ook een *.AAE file bij van dezelfde grootte (niet bij alle files). Zelfde verhaal bij de *.MOV files. Alle files zijn niet open te krijgen, file opent wel in viewer zoals acdsee maar alles blijft grijs. Is er een mogelijkheid om deze foto's te redden? Alvast bedankt !
een jpeg > 2Gb ?!
dat is nieuw...
zijn de files weer terug te zetten naar de iphone en dan wel uit te lezen?
(heb zelf geen iphone, dus wellicht zeg ik nu iets hele doms...)

dat is nieuw...
zijn de files weer terug te zetten naar de iphone en dan wel uit te lezen?
(heb zelf geen iphone, dus wellicht zeg ik nu iets hele doms...)
[ Voor 64% gewijzigd door breew op 06-09-2018 20:14 ]
Yep, 2gig per file. Ik viel ook even achterover
. Ik ga hem een paar files op dezelfde manier laten terugzetten. Keep you posted en bedankt
.
Kijk ook even met een hex editor en controleer het begin van het bestand met Wikipedia: JPEG File Interchange Format
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Als er iets goed fout is gegaan bij overdracht, is er inderdaad een kansje dat de juiste bits wel zijn overgekomen, zie DJMaze hierboven. Maar dan wordt het nog een hele klus om de data weer te splitsen in losse foto's.
Check of de foto's nog terug zijn te vinden in de deleted items op de foon zelf. Of of er een icloud backup is van de foto's.
Check of de foto's nog terug zijn te vinden in de deleted items op de foon zelf. Of of er een icloud backup is van de foto's.
offtopic:
Voor wat het waard is, voor de volgende keer: nooit verplaatsen tussen apparaten, altijd kopiëren, controleren, verwijderen. En belangrijke foto's backuppen, bijv via de gratis/betaalde iCloud backup.
Al heb je daar nu niets aan..
Voor wat het waard is, voor de volgende keer: nooit verplaatsen tussen apparaten, altijd kopiëren, controleren, verwijderen. En belangrijke foto's backuppen, bijv via de gratis/betaalde iCloud backup.
Al heb je daar nu niets aan..
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)