Waarom werkt mijn rx 480 ineens niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gustinos
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 13:55
Ik had al een post gemaakt op tomshardware, maar niemand reageert daar, dus zal even het bericht kopieren:
Ok so this is my problem:

I have used a rx 480 in the past, but I lend a gtx 1070 of a friend because he went on a 6 month trip around the world. I had a blast using the gtx 1070, and when he came back i gave him his gtx 1070 back. I put my rx 480 back and for the sake of it i reinstalled windows so i could get a fresh start with the rx 480. Installed drivers etc etc. The first time using it I was playing R6 and I thought I saw white artifacts. After 10 minutes of gaming my pc restarted. I thought it just was a random crash, but the pc wouldn't start with the rx 480. After inserting my old gtx 960 the pc ran completely fine.

I was really confused, so a couple days later I tried the rx 480 again but in the built in SILENT mode. It worked fine for 2 days, but suddenly while playing Rocket League the thing crashed, and it happened again. I couldn't get the thing started.
I have tried this about 5 times now and the problem persists

While using the 1070, i put the rx 480 in its own box and in anti-static plastic.

My specs:
Msi 970 gaming
Fx 8350 stock
8gb gskill red
Corsair RM1000
Powercolor RX 480 8gb red devil
840 evo 128gb
1tb seagate

Does anyone recognize this problem or know a fix? Thanks!

Justin

Zouden jullie mij kunnen helpen? Alvast bedankt!

Alle reacties

Verwijderd

Normaal zou ik op een achtergebleven driver gokken.
Maar aangezien je Windows al opnieuw geïnstalleerd heb lijkt me dat niet de oorzaak.

Werkt de kaart wel goed in een andere pc?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

trekt de FX het nog wel , gewoon gebruik werkt wel ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gustinos
Het lijkt me dat de fx het wel trekt, aangezien die wel werkte met de 1070. De kaart kan ik helaas niet testen in een andere pc op het moment...

• Gustinos
Ik krijg deze problemen ook alleen bij full load, soms binnen een minuut soms binnen een paar dagen :(

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Gustinos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:37:
Ik had al een post gemaakt op tomshardware, maar niemand reageert daar, dus zal even het bericht kopieren:
Modbreak:aub even vertalen. We vragen hier inzet. Domweg copy-paste is geen inzet. Tenzij je natuurlijk uit bent op een slotje ;)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
I thought I saw white artifacts.
Artifacts / blokjes in beeld duid meestal op een geheugenprobleem. En dat is meestal terminaal.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Gustinos
Ik zal het even vertalen :p

Ik heb 2 jaar geleden een rx 480 gekocht. Werkte voor 1 jaar meer dan prima. Een maat van mij ging op een lange vakantie, dus toen mocht ik zijn GTX 1070 lenen waar ik echt van genoten heb. Toen ik na het teruggeven van de 1070 mijn rx 480 erin deed kreeg ik allemaal problemen. Ik had windows gereinstalled, en de laatste drivers geïnstalleerd. De eerste keer toen ik hem erin deed crahte de pc helemaal toen ik Rainbow6 aan het spelen was na 10 minuten en dacht ik heel kort witte artifacts te zien. En mijn pc startte toen ook niet meer. Toen ik mijn oude gtx 960 erin deed werkte de pc wel weer. Ik kreeg hem later wel weer aan de praat, en toen zette ik hem in de SILENT mode waar hij vervolgens probleemloos een paar dagen op heeft gelopen. Maar random tijdens een potje rocket league gebeurde hetzelfde. En dit blijft hij doen. Toen ik de 1070 gebruikte heeft hij altijd in een antistatische zak gezeten en in zijn eigen doos.

My specs:
Msi 970 gaming
Fx 8350 stock
8gb gskill red
Corsair RM1000
Powercolor RX 480 8gb red devil
840 evo 128gb
1tb seagate

Zo hebben jullie er hopelijk meer aan :p

• Gustinos
arbraxas schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:58:
[...]

Artifacts / blokjes in beeld duid meestal op een geheugenprobleem. En dat is meestal terminaal.
Dat zou erg jammer zijn. Ik ben er alleen niet zeker van of ik ze echt zag, daar twijfel ik nog steeds over. Is ook maar 1 keer gebeurd. Weet je toevallig nog iets mocht het niet een geheugenprobleem zijn?
Groetjes Justin

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gustinos schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:50:
Het lijkt me dat de fx het wel trekt, aangezien die wel werkte met de 1070. De kaart kan ik helaas niet testen in een andere pc op het moment...
specificeer je RAM eens, en heb je dat al met ander setje getest. of in andere bank of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gustinos
Hackus schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:08:
[...]

specificeer je RAM eens, en heb je dat al met ander setje getest. of in andere bank of ?
G.Skill Ripjaws - DDR3 kit van 2x4gb.
Zou het wel raar vinden als het probleem aan de ram lag, aangezien er niks gebeurde toen de 1070 erin zat. Heb nog wel proberen de pc op te starten toen hij niet startte met 1 stickje, maar dat maakte geen verschil. Overigens gebruik ik mijn oude gtx 960 nu 2 weken zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Blijkbaar ben ik blind :X. En weer open :$

[ Voor 81% gewijzigd door br00ky op 06-09-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Helaas niet, alle videokaarten die ik onder handen heb gehad met artifacts waren niet meer te redden. Enigste uitzondering is met net iets te heftig overklokken.

Dat zou je misschien nog even kunnen proberen, met afterburner je videogeheugen onderklokken om te zien of dat helpt. Maar dan nog is je geheugen al aan het doodgaan. Kwestie van tijd totdat het echt begeeft.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Hoe vervang je de videokaart? Gebruik je antistatische handschoenen? Mensen onderschatten dit nog wel eens. Dat kan ook een oorzaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Eboman

Ondertitel

ik zou ook idd denken dat hij de transplantatie niet overleeft heeft , en dus het niet meer trekt als hij echt aan de bak moet. met de silent mode kun je het rekken blijkbaar omdat hij dan mogelijk gaat underclocken..

je kan nog eens een furmark proberen om bv geheugen van je machine (als je spellen speelt ) uit te sluiten.
https://geeks3d.com/furmark/

Dan test je alleen je videokaart.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustinos
arbraxas schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:51:
Helaas niet, alle videokaarten die ik onder handen heb gehad met artifacts waren niet meer te redden. Enigste uitzondering is met net iets te heftig overklokken.

Dat zou je misschien nog even kunnen proberen, met afterburner je videogeheugen onderklokken om te zien of dat helpt. Maar dan nog is je geheugen al aan het doodgaan. Kwestie van tijd totdat het echt begeeft.
Ik ga dit nog even proberen, hij runt nu op 2000mhz,wat zal genoeg zijn denk je? Overigens merk ik de artifacts sowieso bij silent mode niet, wat goed nieuws zou kunnen zijn.
Pagina: 1