Vraag

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Helaas was het UWV op dit tijdstip niet meer bereikbaar, maar wellicht dat er hier mensen zijn met ervaring.

Ikzelf heb een Wia-uitkering en doe daarnaast vrijwilligerswerk.
Hiervoor krijg ik ook reiskosten.

Dit mag totaal €150 per maand en €1500 per jaar ontvangen.

Tot zover is het duidelijk.
Maar hoe zit dit als je partner vrijwilligerswerk doet en daar een vergoeding voor krijgt?

Weet iemand hoe strikt ze daar mee zijn ?

Natuurlijk zal ik het morgen navragen, maar wie weet heeft iemand hier het antwoord

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die partner krijgt dat op zijn/haar eigen rekening, en heeft niks met het UWV te maken (Tenzij de partner een andere uitkering van het UWV ontvangt, dan geldt die 1.500 euro max ook)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
WIA gaat over hoeveel jijzelf nog kunt verdienen ten opzichte van de baan die je had voor je ziek werd, het inkomen van een partner uit welke bron dan ook is niet van invloed op deze uitkering.

En idd ligt het eraan in wat voor situatie je partner zit of het voor hem/haar toegestaan is of dat er eventuele korting op uitkering plaatsvindt. Ligt aan waar de overige inkomsten vandaan komen (arbeid of een soort uitkering) en hoeveel dit dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Inderdaad, WIA is een persoonlijke verzekeringsuitkering. Al zou je partner directeur van ABN-Amro zijn, geen punt.

Vraag:

Die 1500: is dat het inkomensdeel van een vrijwilligersvergoeding of valt ook een onkostenvergoeding daaronder? Als je bijvoorbeeld 10.000 km/jaar rijdt voor het vrijwilligerswerk en daarvoor 1900 euro ontvangt, dan heb je imho geen cent verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat is afhankelijk van wat voor uitkering je krijgt. Als jouw WIA-uitkering aangevuld wordt tot het sociaal minimum door de Toeslagen-wet, kan het wel van invloed zijn.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
t_captain schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:56:
Inderdaad, WIA is een persoonlijke verzekeringsuitkering. Al zou je partner directeur van ABN-Amro zijn, geen punt.

Vraag:

Die 1500: is dat het inkomensdeel van een vrijwilligersvergoeding of valt ook een onkostenvergoeding daaronder? Als je bijvoorbeeld 10.000 km/jaar rijdt voor het vrijwilligerswerk en daarvoor 1900 euro ontvangt, dan heb je imho geen cent verdiend.
Als je inderdaad 1900 euro vergoeding ontvangt per jaar dan halen ze dat weer van je uitkering af.
Ardana schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:59:
Dat is afhankelijk van wat voor uitkering je krijgt. Als jouw WIA-uitkering aangevuld wordt tot het sociaal minimum door de Toeslagen-wet, kan het wel van invloed zijn.
Dat stukje was ik inderdaad vergeten te melden |:(
Ik ontvang inderdaad een toeslag om tot het minimum te komen.

Maar door drukte vandaag niet kunnen bellen, zal maandag gelijk informeren en zal het dan hier neerzetten wat de regels zijn die men verzonnen heeft. :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MdO82 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:34:
[...]
Dat stukje was ik inderdaad vergeten te melden |:(
Ik ontvang inderdaad een toeslag om tot het minimum te komen.
Dan moet je er zeker van uit gaan dat die vergoeding ingehouden wordt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:24
MdO82 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:34:

Maar door drukte vandaag niet kunnen bellen, zal maandag gelijk informeren en zal het dan hier neerzetten wat de regels zijn die men verzonnen heeft. :X
En ben je bij het UWV nog wat wijzer geworden?

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Pagina: 1