Vraag

• Sollieee
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-12-2024
Vanaf medio juli 2018 heb ik een Nokia 7+. Een hele fijne telefoon die alles doet zoals die moet doen.

Echter heb ik 1 probleem... Sinds een week of twee als ik hem aan de lader leg, start die continu opnieuw op. De telefoon draait op Android 8.1.0. Ik gebruik de originele lader die geleverd werd bij de telefoon. Daarnaast is de telefoon nooit nat geweest, gevallen of heeft die andere mankementen van buiten af te zien.
Nadat die automatisch opnieuw opstart hoef ik geen simcode in te voeren, alleen de toegangscode is genoeg om weer te kunnen bellen etc.

Ik heb heel veel telefoons gehad maar dit nog nooit meegemaakt, iemand een idee wat dit kan zijn? Is dit software of de hardware...

Alvast bedankt voor je tijd! :9

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ik zou beginnen met het testen met een andere oplaadstekker en/of kabel.

En blijft de telefoon rebooten of enkel éénmalig als je de oplader erin doet?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 06-09-2018 19:13 ]

• Sollieee
heb 4 of 5 andere opladers geprobeerd, telkens hetzelfde probleem. En hij blijft niet continu rebooten, heel onregelmatig. heel vreemd.

En hij doet het alleen als de oplader erin zit, oplader via stopcontact. via een auto of laptop doet die normaal.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 06:47
Heb je ook andere USB-C kabels geprobeerd ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sollieee
Heb inderdaad ook andere kabels geprobeerd, steeds weer het zelfde probleem. Misschien dat het aan het blokje ligt. Vind het vreemd dat die het niet doet als die via een computer/laptop of 12v aansluiting wordt opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Sollieee schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:51:
Misschien dat het aan het blokje ligt.
Blokje?
Bedoel je het 220v stekkerblok, terwijl je eerder aangaf 4 of 5 andere laders geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sollieee
Bedoel het stekkerblokje inderdaad, en ook daar heb ik al twee andere van geprobeerd. 1 van htc en 1 van samsung.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corretje51
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-03-2019
Goeie avond, heb je hier intussen al een oplossing voor gevonden?
Ik heb sinds (bijna) een half jaar ook zo'n Nokia, tot voor kort was ik heel erg tevreden, maar sinds een paar dagen heb ik precies hetzelfde probleem en kan ik hem niet meer vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sollieee
He, ik heb het toestel terug gebracht naar Vodafone en die hebben hem ter reparatie opgestuurd. Ze hebben daar het mainbord vervangen en sindsdien heb ik nergens meer problemen mee. Ik denk dus dat het gewoon een productie fout is. Enige oplossing is de telefoon terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkle81
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06-2019
Hier nu hetzelfde probleem. Verschillende laders, allemaal met reboot als gevolg. Niet fijn als je je telefoon als wekker gebruikt. Het blijkt overigens alleen bij snelladen te zijn! Ik ben nog op zoek naar een oplossing, maar ben ook bang dat het een retourtje winkel/fabriek zal worden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-02 12:25
Sinds 2018 deze telefoon, echt een top ding. Maar dus nu ook deze fout. Ben blij dat ik zo lang nog van dit probleem geen last heb gehad. Maar helas dus nog geen oplossing zo te zien. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-02 12:25
Zoals ik het nu kan beoordelen, lijkt het bij mij in ieder geval, het snelladen te zijn. Zodra ik hem op een normale lader laadt, blijft de telefoon aan. Misschien ook een oplossing voor andere. Dus de originele lader niet meer gebruiken, tenzij je de telefoon dan tijdelijk uitschakelt.
Pagina: 1