Vraag

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 23:37
ik heb een probleem met mijn Garmin Vivoactive HR, die totaal geen leven meer geeft. Dit is gekomen nadat ik ermee ging zwemmen en deze plots strepen in alle kleuren liet zien. Bij het uitschakelen wou deze nadien niet meer inschakelen.

Ik heb nu al even online hulp gezocht, maar weet niet wat ik best doe. Een herstel buiten garantie kost +/- 130€ wat ik toch behoorlijk veel geld vind. Ik vind voorlopig mijn aankoop-factuur niet terug :(. Op youtube zie ik een filmpje van iemand die een dergelijk probleem opgelost kreeg door het front panel te openen en er een spray op te spuiten waarna de watch het terug deed.

Is er iemand die hiermee goede raad weet (hoe zelf te herstellen)?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RainerSGF als het echt waterschade is ben ik bang dat het toestel niet echt meer te repareren valt. Grote kans dat het water het moederbord / scherm heeft beschadigd, waardoor die vervangen zullen moeten worden.

Echter is er daarna nog geen garantie dat het toestel het blijft doen. Water kan ook nog op latere termijn corrosie veroorzaken, wat de print en verbindingen aantast.

Overigens zie ik in de specificaties dat het toestel tot 50 meter diep kan gaan, het is dan ook wel vreemd dat hij waterschade heeft opgelopen. Heb je er iets apparts mee gedaan? Zo niet zou ik toch even kijken of je nog garantie kan claimen. (Ondanks het ontbreken van de factuur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:07
Ik heb een paar maanden terug hetzelfde gehad. Had het toestel al 1.5 a 2 jaar. Deed hem altijd af onder de douche etc, even vergeten bij een duik in een zwembad. meteen daarna afgedaan. toen ik uit het zwembad kwam vibreerde hij als een gek met zwart scherm totdat hij helemaal niks meer deed.

Conclusie was in ieder geval, Vivoactive HR was gefrituurd. Garmin wilde ook geen garantie geven, allemaal moeilijk moeilijk.. en inderdaad de herstelkosten waren ook iets van € 130 - € 150. Dus ik denk dat je deze ook kan afschrijven helaas.

Enige raad die ik je kan geven is... bespaar jezelf die reparatiekosten en kijk naar een nieuwe unit. Gooi je er nog € 130 bij de reparatiekosten dan heb je een nieuwe Vivoactive 3 (die heb ik nu ook en werkt erg fijn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douscha
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2022
Hier nu hetzelfde, 2 weken geleden op vakantie stopte mijn horloge (2 1/2 jaar oud) tijdens het zwemmen. ondanks dat het horloge 50 meter diepte aan zou moeten kunnen is deze tijdens gewoon zwemmen overleden.
Contact gehad met Garmin en deze boden mij voor 131,- euro een nieuwe VHR aan.
Ik lees meer problemen met de waterdichtheid van dit type dus die wil ik niet omdat ik destijds dit horloge aan heb geschaft speciaal voor hardlopen en zwemmen.

Ik begrijp een garantie periode van 2 jaar best maar aan de waterdichtheid kan ik zelf dus totaal niets aan doen en 2,5 jaar voor een horloge is toch echt te kort wat mij betreft.

Exit voor Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Ook mijn vivoactive hr is kapot gegaan na een duik in het water.
Was nog binnen de garantie termijn en heb toen gewoon een nieuw exemplaar gekregen van garmin.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal G
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-08-2022
Heb mijn Garmin al een 10 tal jaar. Tijdens zwemmen en douchen altijd uitgedaan. Nu in een onbewaakt moment ermee in het zembad gegaan…. Horloge over en uit. Horontale lijnen op zwart scherm. Op geen enkele manier meer te reanimeren. Ga dit aankaarten bij Garmin. Ook het horlogebandje al tot 3x toe moeten vervangen owv gescheurd rubber. Mijn Casio van weleer doorstond alles, werkelijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Pascal G schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:16:
Heb mijn Garmin al een 10 tal jaar. Tijdens zwemmen en douchen altijd uitgedaan. Nu in een onbewaakt moment ermee in het zembad gegaan…. Horloge over en uit. Horontale lijnen op zwart scherm. Op geen enkele manier meer te reanimeren. Ga dit aankaarten bij Garmin. Ook het horlogebandje al tot 3x toe moeten vervangen owv gescheurd rubber. Mijn Casio van weleer doorstond alles, werkelijk alles.
Welke Garmin? 10 jaar is echt best wel lang voor een GPS horloge (naar mijn mening niet eerlijk om dit te vergelijken met een Casio.. Dat is een heel ander soort horloge). Ik denk niet dat je na 10 jaar nog veel hoeft te verwachten.. Ook niet van Garmin. Dat je ik 10 jaar tijd 3x een bandje hebt moeten vervangen schrik ik ook niet van. Is gewoon een slijtage onderdeel. Op zich vind ik het ook netjes dat ze voor zo’n oud model nog steeds vervangende bandjes aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaatHageland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-05-2023
Juni 2022 en ik had hetzelfde probleem als hiervoor al vaak beschreven. Gezwommen en, zoals iemand het al schreef 'Garmin Vivoactive 'gefrituurd'.
Omdat ik al meer dan 10 jaar het merk Garmin kocht dacht ik dat dit een pijnlijk ongelukje was.
Ik kocht onmiddellijk een nieuwe, opnieuw een VivoActive HR.
Het is nu mei 2023 en ik heb exact hetzelfde probleem met dit nieuwe uurwerk, nog geen jaar oud.
Eens zien wat ze bij Garmin zeggen, maar als je mag zwemmen met een sporthorloge, mag 'waterschade' geen ding zijn. Ik heb er deze keer overigens niet eens mee gezwommen, maar het uurwerk is wel nat geweest (niet in het water gelegen).

De hartslagsensor doet het helemaal niet meer. Iemand toch nog een wondermiddel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annejodt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05-2023
Hier dus idem zelfde probleem. Horloge is 3 jaar oud. In het verleden mee gaan zwemmen zonder problemen. Nu tijdens een zwemsessie begint hij te trillen en hij slaat de sessie op zonder die voorbij is. Na het uit het water komen is het scherm uit. Ik dacht dat hij gewoon plat was. Bij het opladen gebeurt er niets.

[ Voor 10% gewijzigd door annejodt op 31-05-2023 22:56 ]

Pagina: 1