Toon posts:

[Photohop 6] Color management. yes/no?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Photoshop voornamelijk voor webgraphics. Is het verstandig om colormanagement te gebruiken? Het zit er vast niet voor niks in maar ik vind het erg onhandig om erachter te komen dat da jpgjes die ik in PS6 save er in een browser net wat anders uitzien...

Ik heb het nu maar uitgezet maar ik ben toch wel benieuwd in welke situaties colormanagement van pas komt.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Volgens mij is kleurmanagement vooral belangrijk om scanner/beeld/printer qua kleur op elkaar af te stemmen.

Voor webdesign is het minder belangrijk omdat je toch geen controle hebt over de monitor van de kijker.

Controle over de print die de kijker ziet heb je natuurlijk wel (tenzij de kijker kleurenblind is).

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:52

Tim Schuhmacher

abasios

Op donderdag 19 juli 2001 11:21 schreef cutter het volgende:

,omdat je toch geen controle hebt over de monitor van de kijker.
Heb jij het nu over die Adobe gaama loader waar je de brithness etc kan instellen, want dat bedoel Blues volgens mij niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik sluit me bij Cutter aan, is meer iets voor print. Geen enkele monitor is hetzelfde en als ze dan hetzelfde zijn dan ligt het er maar net aan hoe iemand hem heeft ingesteld. Kortom, onzin om daar moeilijk over te doen. Je zou hooguit kunnen proberen met je eigen monitor een beetje gemiddeld te zijn qua instellingen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 19 juli 2001 11:24 schreef Tim Schuhmacher het volgende:

[..]

Heb jij het nu over die Adobe gaama loader waar je de brithness etc kan instellen, want dat bedoel Blues volgens mij niet.
Je hebt idd de gamma van photoshop, maar je hebt ook die colorprofiles (.icm .icc extensies) Ieder kleuraparaat (scanner/monitor/printer) heeft er als het goed is een. Ze kunnen dan een beetje met elkaar gaan praten. Denk dat ieder designer er wel over mee kan praten hoe k$t het is om de kleuren een beetje fatsoenlijk van je scanner via je beeldscherm naar je printer krijgt.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik gebruik de kleur management die bij mijn videokaart zat. Vind ik persoonlijk een mooier beeld geven dan die van photoshop.

Voor de rest, wat Cutter zij :)

|{ brrr }] |

Pagina: 1