Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is mijn beoogde upgrade verstandig/mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mmichiel
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-11 09:59
Titel
Ik wil een upgrade doen voor mijn PC, alleen weet ik niet of dit technisch gezien mogelijk/ verstandig is:

Mijn huidige PC

CPU: Intel Core i7-4770k
GPU: NVIDIA Geforce GTX 770
RAM: 8GB Kingston HyperX 2133Mhz (DDR3)
Moederboard: ASUS z97 Maximus VI Hero

Overig:
Koeling: Cooler Master Hyper 412S
Voeding: Corsair 750CX Watt
Besturingssysteem: Windows 10
Opslag 1: SSD 500GB (samsung EVO)
Opslag 2: SSD 120GB (samsung EVO)
Opslag 3: 2TB HDD

Mijn doelstelling

Battlefield V 'moeiteloos' in hoge settings kunnen laten draaien.

]Wat is mijn bedachte oplossing hiervoor?

1. Mijn videokaart wil ik upgraden naar een Geforce Gtx 1070ti of 1080ti.
2. Van 8GB RAM upgraden naar 16GB RAM (DDR3).

Verder wil ik een pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart aanschaffen.

Wat ik mij alleen afvraag?

1. Zijn de hierboven beschreven videokaarten compatible met mijn huidige moederboard (ASUS z97 Maximus VI Hero)?
2. Is het uberhaubt mogelijk om de hierboven beschreven videokaarten (1070ti / 1080ti) met ddr3 geheugen te laten draaien?
3. Is mijn koeling goed genoeg om de hierboven videokaarten te laten koelen?

Moraal van het verhaal
Ik vind het zonde vind om een geheel nieuwe PC aan te schaffen, als het ook nog mogelijk is om alleen om alleen een nieuwe videokaart en RAM geheugen te upgraden. Echter weet ik niet of dit technisch gezien mogelijk/ verstandig is. Mijn CPU zou ondanks dat er inmiddels betere zijn, nog best aardig meekunnen.

Een maat van mij adviseert om gewoon een hele nieuwe PC te upgraden, een ander zegt dat het technisch gezien mogelijk is om een 1070ti of 1080ti op mijn huidige moederboard te plaatsen, of dit echter verstandig is weten jullie hier op het forum waarschijnlijk wel raad mee.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:49
Ten eerste zou ik jou maten maar snel vergeten, het lijkt erop alsof ze niet heel veel verstand hebben van hardware..

1. Elke videokaart past op elk moederbord dan ook
2. Natuurlijk, de videokaart staat compleet los van je geheugen.
3. De videokaart heeft zijn eigen koeling, dus zelfs met de meest geringe tot geen airflow zou de videokaart moeten blijven werken.

Je i7 4770k is zeker nog goed genoeg om nog enkele jaren mee vooruit te gaan, als je op 1440p wilt gamen zou ik wel sneller neigen naar de 1080ti, maar het ligt er ook aan of je budget toereikend is? Denk alleen dat

Qua geheugen? Dat zou ik zeker doen, 8GB is niet meer van deze tijd, 16GB is zeker een aanrader. Let er op dat je identiek hetzelfde geheugen koopt om stabiliteits en/of snelheidsproblemen te voorkomen.

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Je processor is voldoende genoeg nog, de bottleneck is inderdaad je grafische kaart.
Van wat ik zo zie is een 1070ti of 1080ti allebei een goede keus.

Ik ben qua monitor zelf niet zo fan van TN-panelen omdat ze vaak alleen gemaakt zijn voor hoge fps games en al het andere is het niet zo geschikt voor.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 10:18
REDSD schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:23:
Je processor is voldoende genoeg nog, de bottleneck is inderdaad je grafische kaart.
Van wat ik zo zie is een 1070ti of 1080ti allebei een goede keus.

Ik ben qua monitor zelf niet zo fan van TN-panelen omdat ze vaak alleen gemaakt zijn voor hoge fps games en al het andere is het niet zo geschikt voor.
Voor veel games wel, voor battlefield V niet. Het is een i7 van 2/3 generaties geleden en die gaat in battlefield 5 100% bottlenecken op 1080p icm een 1070ti. Die game leunt zeer op cpu's in multiplayer.

Ga je goed speelbare framerates halen? Zeker! Ga je het max uit die graka trekken? Nope.

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
FrankoNL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:00:
[...]

Voor veel games wel, voor battlefield V niet. Het is een i7 van 2/3 generaties geleden en die gaat in battlefield 5 100% bottlenecken op 1080p icm een 1070ti. Die game leunt zeer op cpu's in multiplayer.

Ga je goed speelbare framerates halen? Zeker! Ga je het max uit die graka trekken? Nope.
Mee eens, BF multiplayer is wel echt een uitzondering denk ik.