internet via antenne op appartement blok in Spanje

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Vraag

• Lodde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Mijn vraag

Beste allemaal,

Wie kan mij vertellen hoeveel gigabites er nodig zijn om 108 gebruikers aan normale snelheid te laten internetten in het gebouw.

Volgens de syndic is 500 giga voldoende.

Alvast mijn dank aan de antwoorder.

Prettige dag nog,
Lodde

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Niets

Alle reacties

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:30
Denk dat dit niet zo makkelijk te beantwoorden is..
Bij mij op kantoor werken we met ong 50 man binnendienst en we hebben hier een 50mbit fiber internet verbinding.

Jij vraagt naar hoeveel GB er nodig is om 108 mensen normaal te laten internetten.. Of je hebt het over verbruik van data of over internet snelheid?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:26

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik ga er niet vanuit dat je Gigabyte bedoelt als snelheidsaanduiding. Gemiddeld doet de AMS-IX, het derde grootste internet knooppunt ter wereld zo'n 450 Gigabyte per seconde (Ofwel 3,5 Terabit per seconde).

Als je 108 gebruikers een verbinding van elk 100 megabit wil geven met een overboekingsfactor van 35 (redelijk courant in een ISP context) dan kom je op ((108 * 100) / 35) = 308 megabit uit. Met een 500 megabit verbinding heb je waarschijnlijk dus tevreden gebruikers. Mits je met het verdelen van de bandbreedte rekening houdt met QoS (Quality of Service) en de goede hardware gebruikt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Lodde schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:02:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Niets
Op Tweakers is het dus juist wel de bedoeling om zelf eerst het een en ander te proberen, te zoeken en te doen. Daarnaast is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over het probleem.

Ga dus even zelf op onderzoek uit, mocht je er daarna nog niet uitgekomen zijn, lees dan even Het algemeen beleid #quickstart door en maak een nieuw topic aan.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-09-2018 14:57 ]

Dit topic is gesloten.