Aspire e5-573 - Toetsenbord Bug?

Pagina: 1
Acties:

• Jlip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 08:03
Beste Tweakers,

Mijn moeder heeft een Aspire E5-573 311M laptop en hiervan doet ineens een deel van het toetsenbord het niet meer. 30% van de toetsen werkt perfect andere 70% geeft 0 respons.

Er is niks raars met het toetsenbord gebeurd, laptop is nauwelijks gebruikt en echt nog als nieuw. Altijd netjes ergens op een plak gelegen ook geen gekke klappen gehad of iets dergelijks. Na een Windows update scheen het toetsenbord er eens mee opgehouden te zijn. Een extern toetsenbord aansluiten gaat wel.

Op internet vind ik andere gebruikers met dergelijke problemen, maar heb nog geen werkende oplossing gevonden.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Uitschakelen van de filter keys, in de toegankelijkheid opties
- Laptop volledig uitgezet, batterij verwijderd even gewacht en weer aangezet
- Stuurprogramma van het toetsenbord verwijderd in apparaatbeheer en geherinstalleerd
- Bios update, naar de meeste recente versie volgens de Acer website
- Probleem oplossing van windows gedraait, geeft geen problemen..
- Laptop hersteld naar een eerder punt van een paar maanden geleden

Tot nu toe 0 resultaat.. en heb zelf geen ideeën meer. Gezien de staat van de laptop kan ik mij slecht voorstellen dat het toetsenbord daadwerkelijk stuk is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Het komt bij laptops blijkbaar wel eens voor dat de flatcable aansluiting van het toetsenbord slecht contact maakt.
Of dat hier ook het geval is kan ik niet beoordelen.
Het is bij Acer wel weer een klus om dit zelf te controleren. Zelf vervangen is nog meer werk.
De enige keer dat ik zelf een laptop demonteerde raakte onze laptop (Asus) defect :-(, maar velen lukt het wel goed.
YouTube: Acer Laptop Replace Keyboard E1 E5 E11 Es1 E15 E17 New Model

[ Voor 13% gewijzigd door Veng7 op 07-09-2018 11:07 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?