Beste Tweakers,
Mijn moeder heeft een Aspire E5-573 311M laptop en hiervan doet ineens een deel van het toetsenbord het niet meer. 30% van de toetsen werkt perfect andere 70% geeft 0 respons.
Er is niks raars met het toetsenbord gebeurd, laptop is nauwelijks gebruikt en echt nog als nieuw. Altijd netjes ergens op een plak gelegen ook geen gekke klappen gehad of iets dergelijks. Na een Windows update scheen het toetsenbord er eens mee opgehouden te zijn. Een extern toetsenbord aansluiten gaat wel.
Op internet vind ik andere gebruikers met dergelijke problemen, maar heb nog geen werkende oplossing gevonden.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Uitschakelen van de filter keys, in de toegankelijkheid opties
- Laptop volledig uitgezet, batterij verwijderd even gewacht en weer aangezet
- Stuurprogramma van het toetsenbord verwijderd in apparaatbeheer en geherinstalleerd
- Bios update, naar de meeste recente versie volgens de Acer website
- Probleem oplossing van windows gedraait, geeft geen problemen..
- Laptop hersteld naar een eerder punt van een paar maanden geleden
Tot nu toe 0 resultaat.. en heb zelf geen ideeën meer. Gezien de staat van de laptop kan ik mij slecht voorstellen dat het toetsenbord daadwerkelijk stuk is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn moeder heeft een Aspire E5-573 311M laptop en hiervan doet ineens een deel van het toetsenbord het niet meer. 30% van de toetsen werkt perfect andere 70% geeft 0 respons.
Er is niks raars met het toetsenbord gebeurd, laptop is nauwelijks gebruikt en echt nog als nieuw. Altijd netjes ergens op een plak gelegen ook geen gekke klappen gehad of iets dergelijks. Na een Windows update scheen het toetsenbord er eens mee opgehouden te zijn. Een extern toetsenbord aansluiten gaat wel.
Op internet vind ik andere gebruikers met dergelijke problemen, maar heb nog geen werkende oplossing gevonden.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Uitschakelen van de filter keys, in de toegankelijkheid opties
- Laptop volledig uitgezet, batterij verwijderd even gewacht en weer aangezet
- Stuurprogramma van het toetsenbord verwijderd in apparaatbeheer en geherinstalleerd
- Bios update, naar de meeste recente versie volgens de Acer website
- Probleem oplossing van windows gedraait, geeft geen problemen..
- Laptop hersteld naar een eerder punt van een paar maanden geleden
Tot nu toe 0 resultaat.. en heb zelf geen ideeën meer. Gezien de staat van de laptop kan ik mij slecht voorstellen dat het toetsenbord daadwerkelijk stuk is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.