Toon posts:

Temp. sensor onder AMD cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post! Moet ik mij nu voorstellen of geloven jullie het wel?

Een vraagje: ik heb pas een zelfbouw computer aangeschaft, en in elkaar geprutst. Omdat het de eerste keer was dat ik een CPU en koeler op een mobo moest plaatsen was ik redelijk nerveus, vooral omdat het om een Abit KT7A mobo en een Orb koeler ging... De condensatortjes hebben het redelijk overleefd, maar ik vraag me af of het wel goed gegaan is met de temperatuur sensor. Althans, ik neem aan dat het LED-achtige ding in de socket, onder de CPU, een temp. sensor is? Die stak in ieder geval nogal uit waardoor ik in eerste instantie de CPU er niet goed opkreeg. Ik heb het ding wat naar beneden gebogen, zonder er echt bij na te denken, maar later dacht ik: moet ik niet zorgen dat hij tegen de CPU aan zit ipv. een millimeter ofzo eronder? Maakt dit uit voor de geregistreerde temperatuur, en moet ik me weer in het zweet werken om alles eraf te halen en later weer erop? Vooral de koeler vind ik een lastig apparaat...

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 11:14 schreef tsuba42 het volgende:
Mijn eerste post! Moet ik mij nu voorstellen of geloven jullie het wel?

Een vraagje: ik heb pas een zelfbouw computer aangeschaft, en in elkaar geprutst. Omdat het de eerste keer was dat ik een CPU en koeler op een mobo moest plaatsen was ik redelijk nerveus, vooral omdat het om een Abit KT7A mobo en een Orb koeler ging... De condensatortjes hebben het redelijk overleefd, maar ik vraag me af of het wel goed gegaan is met de temperatuur sensor. Althans, ik neem aan dat het LED-achtige ding in de socket, onder de CPU, een temp. sensor is? Die stak in ieder geval nogal uit waardoor ik in eerste instantie de CPU er niet goed opkreeg. Ik heb het ding wat naar beneden gebogen, zonder er echt bij na te denken, maar later dacht ik: moet ik niet zorgen dat hij tegen de CPU aan zit ipv. een millimeter ofzo eronder? Maakt dit uit voor de geregistreerde temperatuur, en moet ik me weer in het zweet werken om alles eraf te halen en later weer erop? Vooral de koeler vind ik een lastig apparaat...
Als je dit vanaf die computer post werkt blijkbaar alles :)
Wat is de temperatuur die je krijgt?
Lijkt me beter om het van de praktische kant te benaderen ..

Verwijderd

Ja, dat sensortje moet toch echt contact maken met de CPU. Als je erover twijfelt of dit wel of niet het geval is: het zaakje weer demonteren. Het sensortje weer naar boven buigen, zodat ie weer in de hoogste stand komt en vervolgens de CPU weer proberen te plaatsen. Veel weerstand, sensortje ietsiepietsie naar beneden buigen en dit net zo vaak herhalen totdat je nog ietsje weerstand ondervindt tijdens het plaatsen v.d. CPU.
Dit lijkt mij persoonlijk de beste methode om je twijfel weg te nemen.
Bijkomend voordeel: je nervositeit zal ook afnemen :)

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

orb koeler-tje?
ayayayay. je nervositeit is in ieder geval gegrond. kijk uit met dat ding als je hem van je processor afhaalt of erop zet. en verder: zie boven....

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik maar weer aan de slag... Heb vanaf vanmiddag toch een week vrij dus tijd zat.
En nee, ik heb niet vanaf die computer gepost, heb nog geen internet dus zit in de baas z'n tijd op t.net te loeren. Maar hij werkt wel redelijk, af en toe een vreemde vastloper (en 1 keer niet zo vreemd, toen ik tijdens een potje Battle for Dune met m'n sok de videokaart aanraakte :) |:( )

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
Op vrijdag 20 juli 2001 10:37 schreef tsuba42 het volgende:
Ok, dan ga ik maar weer aan de slag... Heb vanaf vanmiddag toch een week vrij dus tijd zat.
En nee, ik heb niet vanaf die computer gepost, heb nog geen internet dus zit in de baas z'n tijd op t.net te loeren. Maar hij werkt wel redelijk, af en toe een vreemde vastloper (en 1 keer niet zo vreemd, toen ik tijdens een potje Battle for Dune met m'n sok de videokaart aanraakte :) |:( )
LOL
waarom ga je nou met je SOK in je systeemkast? :)

Maarrehm, verder welkom enzo... :)

en veel plezier hiero.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00
Op vrijdag 20 juli 2001 10:37 schreef tsuba42 het volgende:
de VIA 4in1 drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, m'n kast staat nog open (lui zijn is een kunst), dus ik zat met m'n benen over elkaar enneh...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 10:49 schreef Cutebritney het volgende:

de VIA 4in1 drivers geinstalleerd?
Zou ik effe moeten nakijken... Is dat goed of slecht?

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
Als die niet geinstalleert zijn ,is het niet slecht maar echt goed is het ook niet.Ik zou hem toch maar installeren, dan is je systeem in iedergeval wat optimaler en ik denk ook stabieler :Y) .

Mzzls WildOne

Verwijderd

Hoe kun je zien of je die via 4 in 1 drivers hebt geinstalleerd?

Verwijderd

download gewoon de nieuwe van t.net meuktracker. En installeer hem, als je hem dan al had maakt het ook niet uit. Laatste officiële versie is 4.32 geloof ik
Pagina: 1