Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slimme energie van Qurrent - bespaart het of bezwaart het?

Pagina: 1
Acties:

• Ennas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 18:21
Energieleverancier Qurrent heeft een nieuwe contractvorm: "Slimme Energie".
Qurrent zegt rechtstreeks door te berekenen wat de actuele energieprijzen zijn. Je hebt een App met daarin de prijzen van die dag/de volgende dag (de electriciteitsmarkt publiceert een dag van te voren de uurprijs van elektriciteit). Je kunt dus op goedkope uren je grote stroomverbruikers aanzetten.

Daarbij: je betaalt per maand wat je werkelijk gebruikt. Dus in de winter wat meer dan in de zomer.

Heeft iemand dit al? Werkt het? Of ben je nu de hele dag met je stroom bezig?
En ik ben vooral benieuwd wat dan de verschillen in de uurprijzen zijn.

Het is even zoeken op de site, maar dit is de URL:
https://www.qurrent.nl/slimenergiecontract

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 22:17

de Peer

under peer review

En hoe onderscheidt Qurrent zich van Easy Energy, dit die al een jaar doen?

Over Easy Energie is de discussie al vaker gegaan. En conclusie is meestal dat die stroomprijzen per uur maar heel beperkt varieren, waardoor het haast de moeite niet is tenzij je een échte grootverbruiker bent.

En dan altijd weer dat voorbeeld van de wasmachine erbij op die site :'( . Dat is totaal geen grootverbruiker.

Ik zie dat je ook een variabele vergoeding krijgt voor je zonnepanelen, maar je krijgt vast niet veel tijdens de uren dat de zon schijnt, dat is nu juist het probleem...

[ Voor 91% gewijzigd door de Peer op 06-09-2018 14:23 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als ik zo de uurprijzen bekijk op de beurs is het overdag juist duurder per kWh dus ik neem aan dat de teruglevering dan ook hoger is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• de Peer

de Peer

under peer review

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/oedb80tv1/genant.jpg

Deze snap ik ook niet helemaal.
de 'hoge' prijs is nog altijd lager dan wat je betaalt als je zelf een kWh verbruikt. Dus het advies zou altijd moeten zijn om eerst je eigen verbruik door PV te laten dekken.
En zolang er nog gesaldeerd kan worden speelt dit uberhaupt geen rol toch...

Je zou hooguit kunnen zeggen dat áls je een flink PV overschot hebt, dat je dan het liefst opwekt in de dure uren. Maar vraag me sowieso af hoe salderen in deze situatie werkt...

• Ennas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 18:21
de Peer schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:19:

En dan altijd weer dat voorbeeld van de wasmachine erbij op die site :'( . Dat is totaal geen grootverbruiker.
Ik dacht zelf meer aan wanneer ik mijn warmtepomp aan of uit zou kunnen zetten. Of wanneer ik genoeg moet hebben gestookt met mijn CV kachel zodat de warmtepomp niet aan hoeft. Zoiets. Ik kende Easy Energie niet. Nu gekeken. Het scheelt nou niet zo heel veel zie ik.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je moet echt heel erg je best doen om 1-2 cent minder te gaan betalen door te plannen en vooral 's nachts de grootverbruikers aan te zetten. Voor de meeste mensen is dat niet haalbaar zolang de apparaten er nog niet op zijn ingericht.

Met 1 cent minder heb je het over € 25,- bij 2500 kWh per jaar.

Met een vloot elektrische autos voor de deur die je allemaal 's nachts oplaad wordt het misschien anders.

• de Peer

de Peer

under peer review

Ennas schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:49:
[...]

Ik dacht zelf meer aan wanneer ik mijn warmtepomp aan of uit zou kunnen zetten. Of wanneer ik genoeg moet hebben gestookt met mijn CV kachel zodat de warmtepomp niet aan hoeft. Zoiets. Ik kende Easy Energie niet. Nu gekeken. Het scheelt nou niet zo heel veel zie ik.
Haha precies, als ze nu de elektrische auto en warmtepompen erbij haalden... maar die doelgroep zal nog wel te klein zijn.

Dan maar adviseren om te stofzuigen om 23 uur 's avonds (het staat er echt! :D )

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:02

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Over een paar weken weten we wat er van Qurrent overblijft na de overname door Greenchoice :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Pagina: 1