Office 2016: instellen uitgaande server niet meer mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Mijn vraag
Is het mogelijk om achteraf in Outlook (office 2016) de uitgaande mailserver in een POP account aan te passen?
Voorheen was het het geval dat je via tabblad wijzigen in de accountinstellingen alles handmatig kon aanpassen.
Nu is dat niet meer het geval en dat houdt voor mij in dat ik mijn uitgaande email niet kan versturen zoals ik dat zelf wil (via een andere provider)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office Professional Plus 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al op google gezocht natuurlijk, daar kom ik echter enkel de uitleg tegen volgens de oude situatie in Outlook bij het wijzigen van een account.
Bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://www.telfort.nl/gx_upload_mm/4/8/e/3098_fullimage_e-mail%20instellen%20outlook%202016%206.png

Tegenwoordig krijgt men blijkbaar alleen nog deze opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3FWqOyAp5wXi7rh8ynuyxmiY/full.png?nohitcount=1

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De uitgaande mailserver is nooit POP. Bij zowel POP als IMAP wordt uitgaand SMTP gebruikt.
Edit: never mind @JdM ik las wat te kort door de bocht :D

Maar goed; je moet tegenwoordig in het (zucht) weggestopte control panel zijn. Control Panel -> All Control Panel Items -> Mail (Outlook). Daar zit de oude manier nog wel.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 06-09-2018 13:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
@F_J_K Ja, ik begrijp dat uitgaand SMTP is ;)
Ik benoem het als POP account, omdat je ook een IMAP account kunt aanmaken in outlook, dat is inderdaad de ingaande instelling :)
Zal eens op zoek gaan naar je verwijzing naar het control panel, ik zucht met je mee ;)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan de wizard er ook uit slopen via het windows register :)

Ooit moeten doen omdat een klant niet kon verbinden over SMTP poort 587 met TLS 1.2.
Toen het nog niet lukte (zelfs na het hacken van het windows register) hebben we Thunderbird geïnstalleerd.

[ Voor 61% gewijzigd door DJMaze op 06-09-2018 14:03 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Start het oude, vertrouwde Control Panel op.
Onder "Accounts" vind je het icoontje "Mail (Outlook 2016)"
Dat geeft je de dialoogjes die je gewend bent

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Helaas biedt de ingang via het configuratiescherm>Mail geen oplossing. Als ik dan op het tabblad "wijzigen" klik, opent een scherm waarna ik enkel een nieuw account kan aanmaken 8)7

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

Via registry kan het. Beetje omslachtig maar: ga naar

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Profiles\
Daarbinnen vind je meerder profiles. Even doorbladeren /zoeken naar een specifieke server naam en dan kom je snel genoeg bij POP3 Server veld...

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb in het register de uitgaande mailserver kunnen wijzigen. Helaas lukt het niet om een password in te voeren, omdat hiervan alleen de binaire waarden zijn opgeslagen. Handmatig heb ik een Binaire waarde aangemaakt in de betreffende account en daarin heb de reeksen ingevoerd die ik vanaf een ander, wel functionerend, account heb ingevoerd.
Bij het verzenden van mail krijg ik nu echter een foutmelding dat de emailserver niet kan worden gevonden }:|

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Brahiewahiewa schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:44:
Start het oude, vertrouwde Control Panel op.
Onder "Accounts" vind je het icoontje "Mail (Outlook 2016)"
Dat geeft je de dialoogjes die je gewend bent
Werkt voor mij ;)
Overigens wel apart dat het oude Control Panel wordt uitgefaseerd, en dit dus niet te vinden is in het nieuwe settings-scherm...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1