UE40EH6030 (Full HD 2012) vs nieuwe 4ktv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 17:53
Beste,

Al langere tijd denk ik na over het aanschaffen van een 4k TV. Ik had echter geen haast, want ze waren hartstikke duur en volgens mij nog niet echt een meerwaarde. Nu steeds meer apparaten en apps 4k ondersteunen en er zelfs budget 4k tv's bestaan is het het misschien waard mijn huidige tv te verkopen.

Huidige TV is een Samsung UE40EH6030
pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart

Ik wil eigenlijk maximaal rond de €500,- bijleggen. Bovenstaande tv kan ik verkopen voor +- 175 wat neerkomt op €600-700,- te besteden.

Ik heb een Xbox one S waar ik af en toe een potje FIFA of COD op speel. Verder kijk ik veel sport, films en Netflix. FIFA hapert soms, wss iets te maken met de input lag. Daar wil ik dan ook op vooruit gaan bij de aanschaf van de 4k tv.

Als eerste mijn vraag of een nieuwe budget 4ktv überhaupt een aanzienlijke verbetering zal geven t.o.v. mijn huidige televisie.

Zo ja, wat is dan een goede televisie. Ik heb zelf even gezocht en kwam op de volgende vijf uit.

pricewatch: Samsung UE43MU6100 Zwart
pricewatch: Samsung UE49NU7170 Zwart
pricewatch: Samsung UE49MU7000 Zilver, Zwart
pricewatch: Panasonic TX-43FXW654 Zwart
LG 49SJ810V

Geen idee waarom ik een voorkeur heb voor Samsung en of dit terecht is, heb met mijn huidige tv veel kijkplezier gehad.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door poekiepoes12 op 06-09-2018 13:07 ]

Alle reacties

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Wat mij opvalt is dat er 2 maten bij zitten, de 43inch en de 49inch. Mijn vraag is waar gaat je voorkeur naar uit? Vind je jouw huidige 40 inch genoeg, dan zou ik voor een 43 inch gaan. Wil je groter dan moet je voor een 49inch gaan. Verder zou ik de LG achter wegen laten omdat tet betreffende model een RGBW pixelstructuur heeft.
RGBW
Bij een RGBW scherm eindigt elke rij met een witte pixel. Dit betekent dat slechts 3 op de 4 pixels een kleur produceren. De overige pixels stralen alleen een wit licht uit. Hierdoor komen kleuren minder levendig over en zijn de beelden minder scherp.
Aldus Coolblue.

• poekiepoes12
Ik zag jouw reactie ook onder een andere post. Betekent dat dit voor de meeste LG's geldt? Ik hoef niet per se een grotere, 43 inch zal zeker op de huidge afstand voldoen. Zo'n 2,5 meter. Echter is de kans groot dat ik na een verhuizing een grotere woonkamer zal krijgen. Wil dus wel vooruit denken en daarom is 49 DENK ik ook acceptabel. Thanks!

• spijkerhoofd
  • Nu online
poekiepoes12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:25:
Ik zag jouw reactie ook onder een andere post. Betekent dat dit voor de meeste LG's geldt?
Neen, Oled sowieso niet. De goedkopere modellen wel, en ik dacht dat de nieuwe modellen nu gewoon een RGB hebben.

Verder misschien deze;

https://www.coolblue.nl/p...7/samsung-ue49mu7000.html

Top model van vorig jaar(huidige 7000 serie staat gelijk aan de 6000 serie van vorig jaar)waardoor hij spot goedkoop is in vergelijking met de huidige topmodellen. Die zou ik doen...

• poekiepoes12
spijkerhoofd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:37:
[...]

Neen, Oled sowieso niet. De goedkopere modellen wel, en ik dacht dat de nieuwe modellen nu gewoon een RGB hebben.

Verder misschien deze;

https://www.coolblue.nl/p...7/samsung-ue49mu7000.html

Top model van vorig jaar(huidige 7000 serie staat gelijk aan de 6000 serie van vorig jaar)waardoor hij spot goedkoop is in vergelijking met de huidige topmodellen. Die zou ik doen...
Misschien bijt ik me te veel vast aan de hoeveelheid Hz. Ik dacht altijd dat de input lag voor een groot deel afhankelijk was van de hoeveelheid Hz. Mijn huidige tv heeft daar best wat last van tijdens een potje FIFA. Voorkeur gaat daarom uit naar een tv met 100 Hz. Maar misschien moet ik dit loslaten en zijn andere zaken tegenwoordig belangrijker..

De televisie die jij schetst, is die zoveel beter dan mijn huidige televisie? Is het de moeite waard op dit moment?

• spijkerhoofd
  • Nu online
poekiepoes12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:28:
[...]

Misschien bijt ik me te veel vast aan de hoeveelheid Hz. Ik dacht altijd dat de input lag voor een groot deel afhankelijk was van de hoeveelheid Hz. Mijn huidige tv heeft daar best wat last van tijdens een potje FIFA. Voorkeur gaat daarom uit naar een tv met 100 Hz. Maar misschien moet ik dit loslaten en zijn andere zaken tegenwoordig belangrijker..

De televisie die jij schetst, is die zoveel beter dan mijn huidige televisie? Is het de moeite waard op dit moment?
Inputlag en HZ hebben niks met elkaar te maken. Inputlag is de tijd die de tv moet doen om het beeld te vormen wat de console wilt. Dat is alleen van belang als je online shooters speelt. HZ is het aantal beelden per seconden. Als je voetbalgames speelt kan het inderdaad het HZ zijn. Echter is er in de pricewatch 1 tv die in je prijsklasse zit wat 100 HZ heeft

https://tweakers.net/pric...lips-49pus7502-zwart.html

• poekiepoes12
spijkerhoofd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:49:
[...]

Inputlag en HZ hebben niks met elkaar te maken. Inputlag is de tijd die de tv moet doen om het beeld te vormen wat de console wilt. Dat is alleen van belang als je online shooters speelt. HZ is het aantal beelden per seconden. Als je voetbalgames speelt kan het inderdaad het HZ zijn. Echter is er in de pricewatch 1 tv die in je prijsklasse zit wat 100 HZ heeft

https://tweakers.net/pric...lips-49pus7502-zwart.html
Nogmaals thanks voor alle info. Ik heb de vraag al eens op Tweakers gesteld maar niemand leek het antwoord toen te hebben. COD speelt vlekkeloos, het is echt alleen bij FIFA en zelfs soms als een keeper uittrapt bij een echte wedstrijd.

Wat maakt dat jouw voorkeur dan toch naar de Samsung gaat en niet naar deze Philips, wanneer deze 100 Hz heeft?

EDIT

SAMSUNG UE43NU7470 lijkt ook prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
poekiepoes12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:00:
[...]

Wat maakt dat jouw voorkeur dan toch naar de Samsung gaat en niet naar deze Philips, wanneer deze 100 Hz heeft?
Omdat ik geen goede verhalen heb gehoord van de Phillips mbt het beeld.

https://tweakers.net/revi...-voor-ambilight-fans.html

Zie hier het review van onze eigen tweakers. `

https://www.whathifi.com/samsung/ue65mu7000/review

VS de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Oké je hebt me overtuigd. De Samsung moet het gaan worden als m'n huidige tv verkocht is. Enige punt is dat ik lees dat de 49 inch versie de mindere is van de dezelfde reeks. Vanaf 55 inch beter scherm. Dat is dan weer erg jammer.
Pagina: 1