Asus laptop herkent accu niet meer na factory-reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 626301

Topicstarter
Hallo Allemaal

Ik heb mijn Asus N56VB-S4061H 4 jaar in gebruik (waarvan 1.5 jaar op Windows 10 (hierbij problemen gehad met de drivers van het touchpad)). Ik heb zojuist de complete laptop gereset. Nu kan de laptop geen accu meer vinden (een x in het accu logo rechtsonder scherm). Wanneer ik de oplaadkabel eruit trek valt de laptop dus meteen uit.

Op internet zie ik meer mensen met dit probleem, maar dan na de update van Windows 8 naar Windows 10. Ik heb de ACPI drivers verwijderd, laptop uitgeschakeld, stroom eruit gehaald, accu eruitgehaald, alles er opnieuw in gedaan en weer opnieuw opgestart. Hierna geeft het logo aan: Aan netstroom, de batterij wordt niet opgeladen.

Dit gebeurt ook wanneer ik de ACPI driver verwijder en in apparaatbeheer -> Batterijen -> Zoeken naar gewijzigde apparaten uitvoer.

Op internet zie ik veel mensen met soortgelijke problemen maar geen oplossingen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Rick

Alle reacties

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 16:58

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Heb je al een keer de laptop aangezet zonder de accu erin te doen? En daarna weer de accu erin en opnieuw aanzetten? Anders een windows reset (geen data verlies, maar wel applicaties opnieuw moeten installeren) uitvoeren?

Make music, not war

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:37
Van mijn Asus laptop bleef het laadlampje oranje knipperen en de accu werd niet opgeladen.
Oplossing van dit probleem bleek de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt te houden.