• mark_adie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-07-2023
Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik verhuisd en is er een nieuw televisiemeubel in de woonkamer gekomen. Dit tv-meubel (een IKEA Besta) is aan de wand bevestigd. In dit meubel staat een originele PS4 (dus géén Pro of Slim). De situatie is vergelijkbaar met de volgende afbeelding (alleen dan dus aan de muur bevestigd): bovenaan is er een 'vakje' waar de PS4 in staat.
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/besta-tv-meubel-met-lades__0493336_PE626010_S4.JPG

Wat ik al enigszins had verwacht, is waarheid geworden: de PS4 koelt niet voldoende, wordt warm, maar maakt bovenal erg veel lawaai. Laat ik voorop stellen dat ik me volledig bewust ben van het principe luchtstroming, koeling, hardware en krappe ruimtes. Dat gezegd hebbende, ben ik opzoek naar een oplossing van dit probleem (voornamelijk het geluid).
Als ik mij niet vergis, zuigt de PS4 aan de zijkanten lucht aan, waarna deze aan de achterkant eruit geblazen wordt. Aangezien er aan de achterkant geen uitgang is voor deze lucht, krijg je een luchtstroom waar hij zijn eigen warme lucht gaat gebruiken om te koelen. Dit werkt uiteraard niet. Nou zat ik zelf aan enkele mogelijke oplossingen te denken:
  • Een extra koeler. Ik doel hierbij op de kant en klare varianten die aan de achterzijde van de PS4 geplaatst kunnen worden, zoals als dit:
    Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61SHmd6gDhL._SY355_.jpg
    Mijn vraag: werkt zoiets, en lost zoiets het probleem uberhaupt op? Aangezien de luchstroom ín het kastje gelijk blijft.
  • Het monteren van een computer casefan . Deze casefan zou dan de warme lucht als het ware uit het kastje moeten blazen. Ik hoop hiermee te bereiken dat er koude lucht de PS4 ingaat, waardoor deze een stuk beter koelt. Het probleem: hoe koppel ik een casefan aan een PS4? De PS4 heeft een USB poort, maar deze levert ook spanning als de PS4 in de slaapstand staat (om controllers op te laden bijvoorbeeld). Kan ik dit op een of andere manier zo krijgen dat deze fan alleen aan staat als de PS4 daadwerkelijk aan staat? Misschien iets met de 'USB/PS Move' poort aan de achterkant?
  • Een PS4 PRO . Volgens het internet is de koeling in de PS4 PRO een stuk beter/efficiënter dan die van de originele PS4. De PS4 PRO zou een stuk koeler zijn werk doen, en de ventilator een stuk stiller zijn. Ik snap dat dit de oorzaak van het probleem niet verhelpt, maar het zou het probleem wel oplossen.
  • Iets anders? Zijn er mensen die dit probleem herkennen en hier een andere oplossing voor hebben? Nogmaals, ik snap dat het beter is de PS4 UIT het kastje te halen, maar dit is geen oplossing ivm. het esthetische aspect van het tv-meubel en mijn partner.
(Edit:) de PS4 is vanbinnen schoon en stofvrij. Ik heb hem open gemaakt en met perslucht de ventilator en de voeding grondig gereinigd, er is geen stof meer zichtbaar en de heatsink oogt vrij.

Mocht er iemand advies hebben dan hoor ik het graag!

Mark

[ Voor 3% gewijzigd door mark_adie op 06-09-2018 11:27 ]

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:58
Ps4 pro is vaak stil, maar soms niet (select aantal spellen). Ook zijn er veel pro gebruikers, die over een luide pro klagen.
Ps4 slim schijnt wel altijd stil te blijven, maar is dus niet krachtiger dan de originaliteit, die je al hebt.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
Anders haal je hem een stuk van de wand af. 2 centimeter zal al voldoende zijn waarschijnlijk. Die kast zal niet zomaar omvallen hoor, helemaal niet als er apparatuur in zit voor het gewicht.

• mark_adie
TereZz schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:24:
Anders haal je hem een stuk van de wand af. 2 centimeter zal al voldoende zijn waarschijnlijk. Die kast zal niet zomaar omvallen hoor, helemaal niet als er apparatuur in zit voor het gewicht.
Dat gaat moeilijk, aangezien hij enkel en alleen aan de muur zit :). Bijgevoegd plaatje is slechts ter indicatie, het meubel waar de PS4 in staat heeft geen pootjes; sorry voor de verwarring. Het is dus echt een gesloten kastje, en van de muur af is helaas niet mogelijk.
psych schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:15:
Ps4 pro is vaak stil, maar soms niet (select aantal spellen). Ook zijn er veel pro gebruikers, die over een luide pro klagen.
Ps4 slim schijnt wel altijd stil te blijven, maar is dus niet krachtiger dan de originaliteit, die je al hebt.
Aanschaf van een Slim is geen optie. Mocht er een nieuwe versie komen, dan is het sowieso de Pro in verband met een 4K televisie. In mijn ogen is de aanschaf van een Slim dan geldverspilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb zelf een pro, geen idee of die verschillen qua koeling met een normale ps4, maar ik heb zelf ondervonden dat het de koeling behoorlijk helpt als je de bovenkap eraf haalt.
Tijdens de warme zomerdagen waarbij het hier bij mij binnen ver boven de 30 graden werd, blies mijn pro echt als een malle tijdens het spelen van oa God of War. Kap eraf, en de ventilator maakte behoorlijk minder lawaai.

Ik heb de kap er nu trouwens gewoon los op liggen, nog niet eens de moeite genomen om hem weer "dicht" te maken...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_adie
Phase schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:48:
Ik heb zelf een pro, geen idee of die verschillen qua koeling met een normale ps4, maar ik heb zelf ondervonden dat het de koeling behoorlijk helpt als je de bovenkap eraf haalt.
Tijdens de warme zomerdagen waarbij het hier bij mij binnen ver boven de 30 graden werd, blies mijn pro echt als een malle tijdens het spelen van oa God of War. Kap eraf, en de ventilator maakte behoorlijk minder lawaai.

Ik heb de kap er nu trouwens gewoon los op liggen, nog niet eens de moeite genomen om hem weer "dicht" te maken...
Als ik me niet vergis is het inderdaad makkelijker gemaakt om de ventilator schoon te maken bij de PS4 Pro. Bij de original versie kan de kap er ook af, alleen kun je dan enkel de HDD vervangen. De ventilator zit veel dieper verscholen (aan de onderkant), en vereist het verwijderen van de voeding. Kap eraf is dus niet echt handig helaas :(.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 17:09

Hegeman

Weet van alles wat

Misschien kun je met hout iets van een indeling in het kastje maken, dat de warme lucht via de achterkant en buitenkanten naar voren komt. En een kleine ruimte om de PS vrijlaten waar de koude lucht wordt aangezogen?

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
Of de ps4 op de kast zetten, naast de tv.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:28
Als je je echt zorgen maakt, zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.ez-catalog.nl/Asset/51f36338135f425fb75f3bbca19f9272/ImageFullSize/g61.jpg

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:49
Heb hier ook de pro. tijdens het spelen van god of war of monster hunder world is het geluid soms zo hard ik begin te twijfelen of het wel normaal is...

Nu staat die bij mij ook in een kast met vanboven een paar cm ruimte. Ik ga ook eens proberen om de ps4 naast de tv te plaatsten. Met de ps3 heb ik nog niet dit probleem gehad.

Anoniem: 337891

Mogen er gaten in de kast geboord worden met een cirkelboor zodat je er casefans in kan bouwen? Optimaal is koude lucht van voren erin en warme lucht van de zijkant (achterkant van zijkant) eruit. Kun je prima met USB powered fans met aan/uitknop regelen. Zal er wel vrij lelijk uitzien natuurlijk.

Alternatief: zet je PS verkeerd om in de kast. Ziet er ook niet uit en spellen wisselen wordt klote maar zal veel warmte schelen.

• mark_adie
Gaten in de bovenkant of zijkant(en) is een no-go, onderkant zou een mogelijkheid zijn. PS4 op het meubel is ook een no-go, ivm het algehele aanzicht van het meubel.

Ik zat zelf aan een soort 'ventilatiekanaal' te denken. Achter de PS4 zou ik dan een kleine ventilator willen plaatsen aan de onderkant (dus het plankje waar hij op staat). De warme lucht zou dan door die ventilator naar onderen getrokken worden, waarna ik deze via een buisje aan de onderkant uit het meubel wil blazen. Dan rest er nog één probleem. De ventilator. Ik heb gezien dat er wel USB powered fans zijn, maar ik wil dat de aansturing hiervan via de PS4 verloopt en niet via een aan/uit knop of iets dergelijks. De PS4 levert in standby óók spanning over de USB aansluitingen.

Is er iemand die weet of je die AUX/USB/PSCamera poort op de achterkant kunt gebruiken om een fan aan te sturen of om een aan/uit signaal af te leiden? Ik kan daar zo snel geen antwoord op vinden.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 15:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ander ideetje, als de PS4 lucht aan de zijkant inzuigt, en achter uitstoot, zou je kunnen proberen deze luchtstromen te scheiden, dus de zijwand van de PS4 verlengen tot de achter en bovenwand van het hokje waar ie in staat, de warme lucht wordt dan via de achterwand boven het apparaat langs naar voren geforceerd en zo het kastje uitgeblazen, en langs de zijkanten heb je twee lege kamer waar de PS4 lucht uit aanzuigt. natuurlijk zitten de in/uit openingen van het systeem nog naast elkaar, maar er zal veel minder directe recirculatie zijn.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• mark_adie
vectormatic schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:37:
Ander ideetje, als de PS4 lucht aan de zijkant inzuigt, en achter uitstoot, zou je kunnen proberen deze luchtstromen te scheiden, dus de zijwand van de PS4 verlengen tot de achter en bovenwand van het hokje waar ie in staat, de warme lucht wordt dan via de achterwand boven het apparaat langs naar voren geforceerd en zo het kastje uitgeblazen, en langs de zijkanten heb je twee lege kamer waar de PS4 lucht uit aanzuigt. natuurlijk zitten de in/uit openingen van het systeem nog naast elkaar, maar er zal veel minder directe recirculatie zijn.
Hegeman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:53:
Misschien kun je met hout iets van een indeling in het kastje maken, dat de warme lucht via de achterkant en buitenkanten naar voren komt. En een kleine ruimte om de PS vrijlaten waar de koude lucht wordt aangezogen?
Jullie ideeën zijn zeker niet gek, ga ik vanavond even bekijken of ik iets van spaanplaat kan construeren om dit te proberen. ik vraag me af of 'druk' die de PS4 genereert genoeg is om dit te bewerkstelligen. In het ergste geval 'smoor' je ventilator en wordt het allemaal nog erger.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 15:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

mark_adie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:48:
[...]

[...]

Jullie ideeën zijn zeker niet gek, ga ik vanavond even bekijken of ik iets van spaanplaat kan construeren om dit te proberen. ik vraag me af of 'druk' die de PS4 genereert genoeg is om dit te bewerkstelligen. In het ergste geval 'smoor' je ventilator en wordt het allemaal nog erger.
Ik zou eerst gewoon met karton en ducktape aan de gang gaan, eerst maar eens zien of het effect heeft voordat je een goed stuk spaanplaat opoffert, als inderdaad de tegendruk van een uitlaatkanaal bovenlangs te hoog wordt en je daardoor de fan smoort is het ook zonde van al je zaagwerk.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mark_adie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:48:
[...]

[...]

Maak dan een verticale scheiding, net achter de lucht inlaat. Maak aan de achterkant gaten in de plank waar de ps4 op staat. Dan heb je nog de volledige voorkant beschikbaar voor aanvoer van lucht, en de afvoer van warme lucht is volledig gescheiden. Kastje eronder moet dan niet teveel tegendruk hebben. Eventueel daar in de onderkant ook nog wat gaten maken.

Cunning linguist.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

mark_adie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:25:
De ventilator. Ik heb gezien dat er wel USB powered fans zijn, maar ik wil dat de aansturing hiervan via de PS4 verloopt en niet via een aan/uit knop of iets dergelijks. De PS4 levert in standby óók spanning over de USB aansluitingen.

Is er iemand die weet of je die AUX/USB/PSCamera poort op de achterkant kunt gebruiken om een fan aan te sturen of om een aan/uit signaal af te leiden? Ik kan daar zo snel geen antwoord op vinden.
Misschien dat ik jouw vraag niet goed begrijp, maar even gewoon voor de zekerheid: alleen als jij de ps4 in rest mode zet ipv volledig uit , blijft alles wat op de usb poorten hangt gewoon stroom krijgen. Dus als je een usb powered fan aan de ps4 hangt en je zet de ps4 volledig uit, stopt ook die fan met draaien..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 20:27

KDL

Gewoon deur/lade op een kiertje zetten wanneer je speelt, valt meestal niet eens op, simpelste manier.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

KDL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:25:
Gewoon deur/lade op een kiertje zetten wanneer je speelt, valt meestal niet eens op, simpelste manier.
Misschien de OP nog een keer goed doorlezen? :7

Cunning linguist.

• mark_adie
KDL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:25:
Ik heb dus geen deurtje of lade, dat is juist het probleem. Het is een gesloten kastje zonder deurtje of lade.
Phase schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:07:
[...]

Misschien dat ik jouw vraag niet goed begrijp, maar even gewoon voor de zekerheid: alleen als jij de ps4 in rest mode zet ipv volledig uit , blijft alles wat op de usb poorten hangt gewoon stroom krijgen. Dus als je een usb powered fan aan de ps4 hangt en je zet de ps4 volledig uit, stopt ook die fan met draaien..
Dat is waar, alleen verlies je dan dus helaas ook de optie om te laden als de PS4 uit staat. Kun je de controllers ook gewoon opladen als je een USB kabel in een Stopcontact->USB blokje stopt (je weet wel, zo'n ding dat je altijd bij je telefoon krijgt)?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:58
mark_adie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:31:
[...]

Ik heb dus geen deurtje of lade, dat is juist het probleem. Het is een gesloten kastje zonder deurtje of lade.

[...]

Dat is waar, alleen verlies je dan dus helaas ook de optie om te laden als de PS4 uit staat. Kun je de controllers ook gewoon opladen als je een USB kabel in een Stopcontact->USB blokje stopt (je weet wel, zo'n ding dat je altijd bij je telefoon krijgt)?
Ja dat kan, maar pas op met snelladers, die vernagelen de batterij in de controller

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 20:27

KDL

mark_adie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:31:
[...]

My bad, ging ervan uit dat het uit het zicht stond ivm WAF.
Maar staat het in een vakje, voorkant open, linksboven/rechtsboven?
Dan kun je ook proberen de PS een kwartslag te draaien in het vakje.
Extra ventilator zou ook goed werken, plaatje heb he zelf al gepost.

• mark_adie
KDL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:09:
[...]

My bad, ging ervan uit dat het uit het zicht stond ivm WAF.
Maar staat het in een vakje, voorkant open, linksboven/rechtsboven?
Dan kun je ook proberen de PS een kwartslag te draaien in het vakje.
Extra ventilator zou ook goed werken, plaatje heb he zelf al gepost.
PS4 draaien is geen optie in verband met hoe het eruit ziet en het gemak :P

Ik heb een update: ik heb zojuist 2 92mm 5V fans van Noctua gekocht, deze ga ik in het legplankje waar de PS4 op staat maken. Ik ga met behulp van wat wit spaanplaat een soort schotje maken die precies aan de achterkant van de PS4 valt.
Op deze manier hoop ik twee 'zones' te creëren rond de PS4, eentje aan de voorkant voor de koude lucht en eentje aan de achterkant voor de warme lucht. In deze zone zitten dan ook de fans (even kijken of ik 1 of 2 pak), welke de warme lucht naar de lade ónder de PS4 wegblazen.

Nou heb ik op mijn werk toegang tot een 3D printer, ik wil hier een verloopje printen van een 92x92mm fan naar een standaard 40mm PVC buis. Deze buis wil ik dan naar de onderkant van het tv-meubel leggen, waarna de warme lucht daar ontsnapt. Als het goed is kunnen deze fans dan op de PS4, waarna deze dus een custom soort afzuiging vormen wanneer de PS4 ingeschakeld is.

Dat is tenminste het plan. Indien gewenst kan ik hiervan enkele foto's plaatsen?
Iedereen bedankt voor de tips!

Anoniem: 337891

Graag foto's!

In het kader van warmte stijgt, zou andersom (warme lucht naar boven) nog idealer zijn. Zodat er geen warme lucht voor je Ps komt en naar binnen gaat. Plus via de plank onder de Ps. Zal wel minimaal zijn, maar dan nog, als je toch bezig bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 06-09-2018 20:34 ]

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 20:40
Inmiddels heeft heel Nederland een besta meubel.

Wij hebben hem ook gehad en heb hem een schop gegeven ook omdat wij in die openingen een apparaat met ventilator hadden en door warmte de muur een mooie plek had gekregen.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik vind mijn PS4 Pro eigenlijk echt te luid. Staat ook in een meubel, maar heb hem daar ook wel eens uit gehaald. In rustige momenten is het echt storend. Ben benieuwd of het je lukt om de PS wat stiller te krijgen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:59
Hier ook hetzelfde vrouw vraagt zich elke keer af of het normaal is.Zolang die het doet,heb zelf hs op dan hoor ik het niet.Maar wat wen lawaai maakt dat ding pff nu ook met f1 2018.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_adie
Amaze86 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:16:
Hier ook hetzelfde vrouw vraagt zich elke keer af of het normaal is.Zolang die het doet,heb zelf hs op dan hoor ik het niet.Maar wat wen lawaai maakt dat ding pff nu ook met f1 2018.
AgeOfPanic schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:45:
Ik vind mijn PS4 Pro eigenlijk echt te luid. Staat ook in een meubel, maar heb hem daar ook wel eens uit gehaald. In rustige momenten is het echt storend. Ben benieuwd of het je lukt om de PS wat stiller te krijgen.
Ik heb mijn PS4 in het vorige huis altijd in een Besta meubel gehad, waarbij de achterwand (van het meubel) was verwijderd en het meubel een stukje van de muur stond. Dan hoorde ik mijn PS4 bijna niet, in ieder geval niet stoorbaar. Vandaar juist dat het me nu zo erg opvalt.
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:34:
Graag foto's!

In het kader van warmte stijgt, zou andersom (warme lucht naar boven) nog idealer zijn. Zodat er geen warme lucht voor je Ps komt en naar binnen gaat. Plus via de plank onder de Ps. Zal wel minimaal zijn, maar dan nog, als je toch bezig bent.
Eens, alleen ik wil dus geen gaten aan de boven of zijkant, waardoor het erg moeilijk is dit te bewerkstelligen..

Dinsdag krijg ik mijn ventilatoren binnen. Hopelijk heb ik ergens volgende week wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_adie
Iets later dan gepland, maar bij deze een update!

Ondertussen heb ik het meubel onder handen genomen, en het werkt echt perfect! De ventilatoren zijn stiller dan de PS4 zelf, en de luchtstroom is duidelijk voelbaar. Waar voorheen de PS4 na een half uur hard begon te draaien en echt merkbaar warm werd (oncomfortabel warm aan de boven/zijkant), is hij nu stil en koud!

Om de situatie nog even toe te lichten: ik heb een Besta tv-meubel, met daarin een vakje voor een PS4, en daaronder een lade met alle draden/switches/stekkerdozen etc. Dit zag er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1sgy83.jpg

First things first: de ventilatoren. Hiervoor heb ik twee Noctua NF-A9 5V fans gebruikt. Dit zijn fans die speciaal ontworpen zijn op 5V, wat ook de spanning van een USB poort is. Het idee was om twee van deze ventilatoren te gebruiken. Eéntje direct achter de PS4, in het plankje waarop deze staat, de andere onder in het meubel. Beide ventilatoren zijn met de luchtstroom naar onderen gericht, met als doel de warme lucht uit het tv-meubel te zuigen.

Heikel puntje hiervan was het geluid van de ventilatoren! Ik had me iets verkeken op de kracht van deze ventilatoren, waardoor niet alleen de luchtstroom gigantisch was, maar ook het geluid duidelijk merkbaar boven het geluid van de PS4 uitsteeg. Ik heb eerst geprobeerd dit in te dammen met een Low Noise Adapter (LNA) van Noctua zelf, maar deze smoorde de ventilator volledig: de weerstand was te groot voor deze 5V ventilatoren. Hierdoor heb ik zelf de soldeerbout gepakt en de standaard 51 Ohm weerstanden vervangen door 10 Ohm weerstanden, om zo het voltage te reduceren van 5V tot 3.3V (volgens mijn wiskunde). Dit werkt perfect!

De ventilatoren zijn op een klein stukje spaanplaat gemonteerd met de bijgevoegde rubberen mounts. Dit ziet er als volgt uit (en nee, de gaten zijn niet 100% rond 8)7 ):
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5amijo.jpg

Deze zijn vervolgens in het meubel gemonteerd. Het plankje waarop de PS4 rust ziet er als volgt uit:Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/29vcmpz.jpg
Waarbij er twee USB3 verlengkabels onder de PS4 lopen, ééntje voor mijn headset, ééntje die naar een USB hub gaat waar de beide fans op aangesloten zijn. Verder kun je ziet dat er een soort rubberen voetjes gemonteerd zijn; deze zorgen ervoor dat de PS4 iets 'zweeft' en er een luchtstroom onder de PS4 doorloopt.

De andere ventilator is onder in het meubel gemonteerd. Dit ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33e5uzp.jpg
De ventilator is helemaal achteraan gemonteerd, zodat er een zo groot mogelijke luchtstroom achter de lade langs kan. Achterin rechts is nog net de USB hub te zien. Verder is ook de lade vol met kabels goed zichtbaar. :) Uiteraard heb ik er voor gezorgd dat de kabels de ventilator niet blokkeren.

Ik heb nog het idee om een spaanplaten afscheiding te maken bij de achterkant van de PS4, om zo echt twee 'zones' te creëren en ook om kabels uit het zicht te werken. Dit moet echter nog gebeuren.

Thats it. Bedankt voor de hulp aan iedereen die gereageerd heeft. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mark_adie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:45:
[...]

Dat gaat moeilijk, aangezien hij enkel en alleen aan de muur zit :). Bijgevoegd plaatje is slechts ter indicatie, het meubel waar de PS4 in staat heeft geen pootjes; sorry voor de verwarring. Het is dus echt een gesloten kastje, en van de muur af is helaas niet mogelijk.
Uhm.. Ik heb dezelfde en bij mij staat hij gewoon op de vloer.

Edit: lama, ouder topic dan verwacht :P

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 21-09-2018 09:30 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje Post
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-06-2024
Hoi.
Ik ben benieuwd of de opstelling die je hebt gemaakt nog steeds werkt. Ik heb een ps4 pro en had voorheen geen problemen met de koeling maar sinds kort dus wel. Ook ik heb zo'n leuke Ikea kast. Ik heb de mijne gewoon op de grond staan. De achterkant heb ik bij mij open gemaakt. Helpt eigenlijk niet veel. De foto's die je had gepost zijn helaas niet meer te zien. Ik ben wel benieuwd wat voor oplossing je had gemaakt.
Pagina: 1