Beste Tweakers,
Sinds kort ben ik verhuisd en is er een nieuw televisiemeubel in de woonkamer gekomen. Dit tv-meubel (een IKEA Besta) is aan de wand bevestigd. In dit meubel staat een originele PS4 (dus géén Pro of Slim). De situatie is vergelijkbaar met de volgende afbeelding (alleen dan dus aan de muur bevestigd): bovenaan is er een 'vakje' waar de PS4 in staat.

Wat ik al enigszins had verwacht, is waarheid geworden: de PS4 koelt niet voldoende, wordt warm, maar maakt bovenal erg veel lawaai. Laat ik voorop stellen dat ik me volledig bewust ben van het principe luchtstroming, koeling, hardware en krappe ruimtes. Dat gezegd hebbende, ben ik opzoek naar een oplossing van dit probleem (voornamelijk het geluid).
Als ik mij niet vergis, zuigt de PS4 aan de zijkanten lucht aan, waarna deze aan de achterkant eruit geblazen wordt. Aangezien er aan de achterkant geen uitgang is voor deze lucht, krijg je een luchtstroom waar hij zijn eigen warme lucht gaat gebruiken om te koelen. Dit werkt uiteraard niet. Nou zat ik zelf aan enkele mogelijke oplossingen te denken:
Mocht er iemand advies hebben dan hoor ik het graag!
Mark
Sinds kort ben ik verhuisd en is er een nieuw televisiemeubel in de woonkamer gekomen. Dit tv-meubel (een IKEA Besta) is aan de wand bevestigd. In dit meubel staat een originele PS4 (dus géén Pro of Slim). De situatie is vergelijkbaar met de volgende afbeelding (alleen dan dus aan de muur bevestigd): bovenaan is er een 'vakje' waar de PS4 in staat.
Wat ik al enigszins had verwacht, is waarheid geworden: de PS4 koelt niet voldoende, wordt warm, maar maakt bovenal erg veel lawaai. Laat ik voorop stellen dat ik me volledig bewust ben van het principe luchtstroming, koeling, hardware en krappe ruimtes. Dat gezegd hebbende, ben ik opzoek naar een oplossing van dit probleem (voornamelijk het geluid).
Als ik mij niet vergis, zuigt de PS4 aan de zijkanten lucht aan, waarna deze aan de achterkant eruit geblazen wordt. Aangezien er aan de achterkant geen uitgang is voor deze lucht, krijg je een luchtstroom waar hij zijn eigen warme lucht gaat gebruiken om te koelen. Dit werkt uiteraard niet. Nou zat ik zelf aan enkele mogelijke oplossingen te denken:
- Een extra koeler. Ik doel hierbij op de kant en klare varianten die aan de achterzijde van de PS4 geplaatst kunnen worden, zoals als dit:
Mijn vraag: werkt zoiets, en lost zoiets het probleem uberhaupt op? Aangezien de luchstroom ín het kastje gelijk blijft. - Het monteren van een computer casefan . Deze casefan zou dan de warme lucht als het ware uit het kastje moeten blazen. Ik hoop hiermee te bereiken dat er koude lucht de PS4 ingaat, waardoor deze een stuk beter koelt. Het probleem: hoe koppel ik een casefan aan een PS4? De PS4 heeft een USB poort, maar deze levert ook spanning als de PS4 in de slaapstand staat (om controllers op te laden bijvoorbeeld). Kan ik dit op een of andere manier zo krijgen dat deze fan alleen aan staat als de PS4 daadwerkelijk aan staat? Misschien iets met de 'USB/PS Move' poort aan de achterkant?
- Een PS4 PRO . Volgens het internet is de koeling in de PS4 PRO een stuk beter/efficiënter dan die van de originele PS4. De PS4 PRO zou een stuk koeler zijn werk doen, en de ventilator een stuk stiller zijn. Ik snap dat dit de oorzaak van het probleem niet verhelpt, maar het zou het probleem wel oplossen.
- Iets anders? Zijn er mensen die dit probleem herkennen en hier een andere oplossing voor hebben? Nogmaals, ik snap dat het beter is de PS4 UIT het kastje te halen, maar dit is geen oplossing ivm. het esthetische aspect van het tv-meubel en mijn partner.
Mocht er iemand advies hebben dan hoor ik het graag!
Mark
[ Voor 3% gewijzigd door mark_adie op 06-09-2018 11:27 ]