• phpnuker
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-07 17:01
Dit extensie venster komt steeds terug zodra ik chrome start, adwcleaner 7 verwijdert het gelukkig maar zodra ik chrome browser open komt de extensie installatie automatisch tevoorschijn. Ik kan op verwijderen uit chrome klikken maar ik heb het gevoel dat het toch geïnstalleerd wordt ondanks optie verwijderen aanklikken (adwcleaner_7 vindt het weer en zo verwijder ik het telkens). Ik gebruik FF en edge weer sinds ik dit ontdekte. Is het spyware, virus of iets dergelijk.. op Google vind ik geen relevante oplossing of antwoord.

Het baart me zorgen en ik vermijd mijn favo browser chrome. FF is niet verkeerd wil ik zeggen

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mjiY5K/chrom.jpg

Tips zijn zeer gewaardeerd. :)

This too shall Pass

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Vindt AdwCleaner ook programma's op de PC, en wat doe je daar mee? Die kunnen de extensie telkens opnieuw installeren.

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Chrome al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

No one is listening until you fart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Croga

The Unreasonable Man

Als eens gewoon op Google gezocht hier naar?

De derde hit op DuckDuckGo is namelijk:
http://hoeteverwijderen.c...r-pro-virus-verwijdering/

Heb je die stappen al geprobeerd?

(Op het gele blokje onderaan na! Daar moet je verre van blijven!!)

[ Voor 16% gewijzigd door Croga op 06-09-2018 16:48 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Croga schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:24:
Als eens gewoon op Google gezocht hier naar?

De derde hit op DuckDuckGo is namelijk:
http://hoeteverwijderen.c...r-pro-virus-verwijdering/

Heb je die stappen al geprobeerd?
Hmm... opmaak van die site is wat verouderd, en de taal doet mij denken aan mailtjes van allerlei volk dat graag mijn aandacht en vooral geld wil hebben... Er zijn sites waar ik meer vertrouwen in heb.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Jester-NL dat komt omdat het een spyhunter rogue website is. Daar zijn er legio van, in de hoop dat je die rogueware op je PC slingert.
Wil je het weten, kan je mijn copy/paste van bleepingcomputer lezen omdat zij in de problemen raakten: https://dragonflycms.org/News/article/sid=282.html

Echt te ziek voor woorden hoe Enigma geïnfiltreerd is in de zoek resultaten.

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 06-09-2018 12:20 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Jester-NL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:42:
Hmm... opmaak van die site is wat verouderd, en de taal doet mij denken aan mailtjes van allerlei volk dat graag mijn aandacht en vooral geld wil hebben... Er zijn sites waar ik meer vertrouwen in heb.
En toch staat er in dat hele verhaal niets wat je computer in gevaar zou kunnen brengen. Kill een process, gebruik de standaard Windows functionaliteit om het te de-installeren, klaar.

En als er niets mis kan gaan maar wellicht wel wat goed kan gaan, is het op zijn minst het proberen waard.

• Stoelpoot
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:42:
[...]

En toch staat er in dat hele verhaal niets wat je computer in gevaar zou kunnen brengen. Kill een process, gebruik de standaard Windows functionaliteit om het te de-installeren, klaar.

En als er niets mis kan gaan maar wellicht wel wat goed kan gaan, is het op zijn minst het proberen waard.
In het gele blokje onderaan wel :+

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Fok je hebt gelijk! Mijn excuses! Ik zal m'n post even aanpassen.....

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Alleen staat het adviseren van het uitvoeren van acties op een website als deze haaks op wat je moet doen als je een mailtje ontvangt met zulk steenkolen/Google-translate Nederlands.... want dan moet je de mail onmiddellijk wegklikken (en met je bank bellen..)
Wat mij betreft moet je dat dus gewoon doortrekken naar dit soort sites.
Dat jij en ik nu weten dat er niets gevaarlijks staat. Maar alleen al het suggereren om zo'n site te gebruiken is inconsistent ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Stoelpoot
  • Niet online
Jester-NL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:50:
Alleen staat het adviseren van het uitvoeren van acties op een website als deze haaks op wat je moet doen als je een mailtje ontvangt met zulk steenkolen/Google-translate Nederlands.... want dan moet je de mail onmiddellijk wegklikken (en met je bank bellen..)
Wat mij betreft moet je dat dus gewoon doortrekken naar dit soort sites.
Dat jij en ik nu weten dat er niets gevaarlijks staat. Maar alleen al het suggereren om zo'n site te gebruiken is inconsistent ;)
Dat ook nog ja. Zelfs als ICT-er vertouw ik altijd wat minder op die sites, omdat de instructies toch vaag over kunnen komen.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
offtopic:
@Croga & @Jester-NL het blokje is een iframe, en daarin wordt gewoon willekeurig op basis van een "virus naam" SpyHunter als download aangeboden. Zo random als de pest, dus je kan dit doen:

hoeteverwijderen.com/free/?parasite=Tweakers.net&lang=nl&size=i
hoeteverwijderen.com/free/?parasite=Croga&lang=nl&size=i
hoeteverwijderen.com/free/?parasite=Jester-NL&lang=nl&size=i

:+

Zie ook virusrecherche.fr

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 06-09-2018 17:12 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:18
Stoelpoot schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:53:
[...]

Dat ook nog ja. Zelfs als ICT-er vertouw ik altijd wat minder op die sites, omdat de instructies toch vaag over kunnen komen.
Als "icter" zou jij wel moeten kunnen inschatten of het proces gevaarlijk is of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door WEBGAMING op 06-09-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpnuker
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-07 17:01
Ik heb al een poosje chrome browser van mijn pc weggegooid volledig verwijderd en meerdere keer alles gecontroleerd via spybot en adware tool, van avond wilde ik nog een poging doen en ik installeerde het opnieuw zonder in te loggen (als gast gebruiken) en ja hoor de extensie cleaner pro kwam gelijk naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/e3p2xU/cleaner_pro.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door phpnuker op 25-09-2018 20:47 ]

This too shall Pass

Pagina: 1