IP camera stuurt foto's naar FTP server van 0 kb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Mijn vraag:
Ik heb de maginon ipc-250 hdc camera geïnstalleerd en deze verbonden met een FTP server. Deze FTP server is opgezet op een PC en moet de foto's kunnen opslaan die genomen wordt als de camera beweging detecteert. Bij het testen van de instellingen vanuit de camera UI geeft deze aan dat er een fout is. Toch komen er wel foto's op de FTP server te staan (ook met de juiste benaming), alleen zijn deze 0 kb groot. Hoe kan ik dit verhelpen zodat ik de gemaakte foto's kan inzien?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
maginon ipc-250 hdc
Windows 10
FTP server ingebouwd in Windows 10
IIS
KPN Modem

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Poorten staan open
Andere IP adressen getest
Andere gebruikers accounts voor de FTP server
Foto's opslaan op Versio FTP server. Dit werkt direct, maar is niet de gewenste oplossing.
Firewall uitzondering toevoegen voor de FTP server

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kon je vanaf dezelfde locatie wel naar ftp uploaden met een andere client? Bijv een laptop in hetzelfde netwerk als de camera. Ik zou een poortenprobleempje verwachten. Geef ook even de netwerkopzet: alles in hetzelfde netwerk zonder router er tussen? Je hebt het over firewall: wat heb je waar open gezet? Passive mode of active?

Edit: of de 'server' kan niet wegschrijven wegens bijv. volle schijf.

offtopic:
FTP? Onveilig, ik hoop dat de camera niet op iets privacygevoeligs staat of dat je het voor bewaking wilt gebruiken :X

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 06-09-2018 10:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Passive of active mode vermoed ik? Er is al een connectie tot stand gekomen.

• init
  • Niet online
desmond schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:01:
Passive of active mode vermoed ik? Er is al een connectie tot stand gekomen.
Bij modes heb ik geprobeerd. Helaas geven allebei de modes fouten terug.

• init
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:53:
Kon je vanaf dezelfde locatie wel naar ftp uploaden met een andere client? Bijv een laptop in hetzelfde netwerk als de camera. Ik zou een poortenprobleempje verwachten. Geef ook even de netwerkopzet: alles in hetzelfde netwerk zonder router er tussen? Je hebt het over firewall: wat heb je waar open gezet? Passive mode of active?

Edit: of de 'server' kan niet wegschrijven wegens bijv. volle schijf.

offtopic:
FTP? Onveilig, ik hoop dat de camera niet op iets privacygevoeligs staat of dat je het voor bewaking wilt gebruiken :X
Ik ga testen of ik vanuit andere systemen wel kan uploaden naar de FTP server, daar kom ik op terug.

Alles is in hetzelfde netwerk, met de KPN Modem als middelpunt.

Poort 21 is open gezet (TCP).

In eerste instantie is gekozen voor passieve modes. Omdat dit niet werkte is actieve modes getest, dit werkt ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
init schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:10:
[...]

Ik ga testen of ik vanuit andere systemen wel kan uploaden naar de FTP server, daar kom ik op terug.

Alles is in hetzelfde netwerk, met de KPN Modem als middelpunt.

Poort 21 is open gezet (TCP).

In eerste instantie is gekozen voor passieve modes. Omdat dit niet werkte is actieve modes getest, dit werkt ook niet.
Alleen poort 21 is voor FTP en transfers niet genoeg. De verbinding openen gebeurd daarom, maar daarna wordt een hele reeks poorten verwacht om open te zijn.

• init
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:53:
offtopic:
Met onveilig bedoel je omdat de verbinding niet beveiligd is (SSL)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nielsvr schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:17:
[...]

Alleen poort 21 is voor FTP en transfers niet genoeg. De verbinding openen gebeurd daarom, maar daarna wordt een hele reeks poorten verwacht om open te zijn.
Zie hier voor een betere uitleg dan ik ooit kan geven. http://slacksite.com/other/ftp.html

een quote van de conclusie:
"Active FTP is beneficial to the FTP server admin, but detrimental to the client side admin. The FTP server attempts to make connections to random high ports on the client, which would almost certainly be blocked by a firewall on the client side. Passive FTP is beneficial to the client, but detrimental to the FTP server admin. The client will make both connections to the server, but one of them will be to a random high port, which would almost certainly be blocked by a firewall on the server side.

Luckily, there is somewhat of a compromise. Since admins running FTP servers will need to make their servers accessible to the greatest number of clients, they will almost certainly need to support passive FTP. The exposure of high level ports on the server can be minimized by specifying a limited port range for the FTP server to use. Thus, everything except for this range of ports can be firewalled on the server side. While this doesn't eliminate all risk to the server, it decreases it tremendously. See Appendix 1 for more information. "

[ Voor 58% gewijzigd door desmond op 06-09-2018 11:32 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

init schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:25:
[...]
Met onveilig bedoel je omdat de verbinding niet beveiligd is (SSL)?
Versleuteling ja. Valt binnen je eigen netwerk wel mee, maar dan nog: bijv. je gasten zullen eenvoudig je ftp-password afluisteren dat gewoon in plaintext wordt verstuurd.

Alleen poort 21 op alleen de server is niet genoeg (zie boven). Nog een reden om bijv SFTP te gebruiken: eenvoudiger qua poorten. Al moet het wel kunnen op de client, natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

init schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:46:
... Bij het testen van de instellingen vanuit de camera UI geeft deze aan dat er een fout is...
Is dat de letterlijke tekst van de foutmelding: "er is een fout"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• init
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:57:
[...]

Is dat de letterlijke tekst van de foutmelding: "er is een fout"?
Ja. Helaas verder geen duidelijkere melding

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:35
Kan je i.p.v de ingebouwde windows ftp niet filezilla gebruiken? (ftps)

[ Voor 92% gewijzigd door HKLM_ op 06-09-2018 19:40 ]

Cloud ☁️

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Bedoel je met "KPN Modem" een vaste aansluiting of een mobiele aansluiting?

Je hebt hierboven al een paar erg nuttige tips gekregen. Maar mochten deze niet helpen, dan zou het ook nog aan een bug in de software van de IP-camera kunnen liggen: het komt wel vaker voor dat het ftp'en van foto's niet goed werkt, ook al heb je het goed geconfigureerd. Je zou kunnen proberen om de firmware update van je camera te installeren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• init
  • Niet online
aawe mwan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:42:
Bedoel je met "KPN Modem" een vaste aansluiting of een mobiele aansluiting?

Je hebt hierboven al een paar erg nuttige tips gekregen. Maar mochten deze niet helpen, dan zou het ook nog aan een bug in de software van de IP-camera kunnen liggen: het komt wel vaker voor dat het ftp'en van foto's niet goed werkt, ook al heb je het goed geconfigureerd. Je zou kunnen proberen om de firmware update van je camera te installeren.
Ik bedoel hiermee een vaste aansluiting. De camera firmware zit op de laatste versie. Ik ga kijken of ik met de gegeven tips verder kan komen. Goed om te weten dat dit bij IP camera's vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindBob
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-02-2021
Is er uiteindelijk een oplossing gevonden?

Ik heb exact dezelfde camera , die ook fotos naar FTP server stuurt van 0kb.

Dushetzelfde probleem met dezelfde camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:35

g0tanks

Moderator CSA
BlindBob schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:19:

Ik tag voor je even @init, misschien dat hij het dan eerder ziet. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
BlindBob schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:19:

Uiteindelijk is het opgelost door een abonnement af te sluiten die bij de camera werd aangeboden. Al raad ik deze niet aan, want ook deze heeft regelmatig kuren. Degene voor wie ik de camera installeerde had het liefst deze oplossing.

M.b.v. het abonnement worden de gemaakte opnames opgeslagen op servers van de fabrikant, en kunnen deze in de app bekeken worden.

[ Voor 18% gewijzigd door init op 03-02-2021 19:03 ]

Pagina: 1