Aantal Jumbo frames

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 14:41
In een zoektocht naar een mooie nieuwe switch viel het mij op dat bij de specificaties de volgende omschrijving staat "Aantal Jumbo frames".

Een switch kan niet een aantal jumbo frames aan, maar heeft wel of geen jumbo frames ondersteuning. Een netwerkdevice kan normaal gesproken pakketgroottes aan van circa 1500 bytes. De wat betere devices ondersteunen jumbo frames waardoor ze pakketjes tot een grootte van circa 9000 bytes aankunnen.

Tweakers.net krijgt deze waarde binnen als '9000' denk ik. De omschrijving zou dan beter iets kunnen zijn in de trant van "Maximale pakketgrootte". Wat ik (iedereen?) eigenlijk wil weten is:

Jumbo frames ondersteuning - Ja / Nee
(if value = 9000 then Ja)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

EdwinB schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:43:
In een zoektocht naar een mooie nieuwe switch viel het mij op dat bij de specificaties de volgende omschrijving staat "Aantal Jumbo frames".

Een switch kan niet een aantal jumbo frames aan, maar heeft wel of geen jumbo frames ondersteuning. Een netwerkdevice kan normaal gesproken pakketgroottes aan van circa 1500 bytes. De wat betere devices ondersteunen jumbo frames waardoor ze pakketjes tot een grootte van circa 9000 bytes aankunnen.

Tweakers.net krijgt deze waarde binnen als '9000' denk ik. De omschrijving zou dan beter iets kunnen zijn in de trant van "Maximale pakketgrootte". Wat ik (iedereen?) eigenlijk wil weten is:

Jumbo frames ondersteuning - Ja / Nee
(if value = 9000 then Ja)
Ik moet eerlijk zijn, ik heb het letterlijk van Icecat afgehaald, daar staat "Jumbo Frames" en vervolgens een getal, zonder eenheid. Kan je helaas geen voorbeelden tonen, want alles wat ik bekijk zit achter de betaalde versie van Icecat. Maar het lijkt erop dat ze inderdaad gewoon Bytes bedoelen, de bij ons bekende switches beginnen bij 2000 en gaan door tot 16000 (en nog enkelen tussen 9 en 16, maar ik denk dat dat typefoutjes zijn en ze vermenigvuldigd moeten worden met 1000). Ik heb de spec hernoemd naar "Jumbo Frame grootte" en Bytes achter de getallen geplakt. Zo klopt het weer :)

Overigens zit de specificatie van of een router uberhaupt wel of geen Jumbo Frames heeft verstopt onder Switch eigenschappen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Glaanie op 06-09-2018 11:56 ]

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 14:41
Bedankt voor de snelle reactie en aanpassing. Ziet er een stuk beter uit zo :-)