Windows 7 SSD boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een oude computer van iemand waarvan de SSD niet meer wil booten. Eerst was de hele C: partitie verdwenen, maar deze heb ik met Partition Wizard weten te herstellen, en alle bestanden lijken nog aanwezig te zijn als ik in de schijf via USB bekijk.

Alleen wil de PC nog steeds niet booten, en de windows 7 Installatie repair werkt niet omdat het "een verkeerde versie van Windows" zou zijn. Is niet zo, ik weet dat er Windows 7-64 op staat.

Is er een andere manier om deze Windows installatie te repareren? (zonder formatteren?)

Het is een GPT schijf met een EFI system partitie, een reserved partitie, en de partititie met Windows erop.

[ Voor 9% gewijzigd door VSA100_victim op 05-09-2018 21:16 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zich is het een leuk spelletje om te raden dan wel te gokken wat er mis is, maar misschien is het efficiënter als je gewoon vertelt wat voor fouten je tegenaan loopt bij het booten ;) Anders is het een beetje raden wat er precies opgelost moet worden, hè ;)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou een dump maken van de disk (in ieder geval van alles wat je wil bewaren) en toch voor een herinstallatie gaan.

Partition Wizard is leuk maar er hoeft maar 1 block "vrije ruimte" te zitten tussen de herstelde partitie en de volgende partitie en Windows snapt het niet meer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• VSA100_victim
Room42 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:23:
Op zich is het een leuk spelletje om te raden dan wel te gokken wat er mis is, maar misschien is het efficiënter als je gewoon vertelt wat voor fouten je tegenaan loopt bij het booten ;) Anders is het een beetje raden wat er precies opgelost moet worden, hè ;)
De enige foutmelding die ik zie is de standaard Non System Disk error direct na het BIOS. Maar de schijf staat wel gewoon in de SATA devices lijst van het BIOS. Het enige wat ik kan bedenken is dat de MBR/UEFI configuratie is verziekt op de een of andere manier.

Maar dat kan ik niet repareren met de installatie-repair van de Windows-7 install DVD, omdat hij het niet meer herkent als de correcte windows versie. (This version of System Recovery Options is not compatible with the version of Windows you are trying to repair.)

• Room42
  • Niet online
@VSA100_victim Heb je al de standaard fixmbr fixboot etc uitgevoerd?
https://support.microsoft...oubleshoot-startup-issues

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• VSA100_victim
MAX3400 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:26:
Ik zou een dump maken van de disk (in ieder geval van alles wat je wil bewaren) en toch voor een herinstallatie gaan.

Partition Wizard is leuk maar er hoeft maar 1 block "vrije ruimte" te zitten tussen de herstelde partitie en de volgende partitie en Windows snapt het niet meer.
Ja, ik heb (vrijwel) alles al gekopieerd. Herinstallatie is het laatste wat ik probeer.

Ik had de Windows installatie al even gestart om te kijken wat de partitie-manager daarvan (aan het begin) van deze schijf bakte. Als ik daar de partitie selecteer waar nu Windows op staat, zegt hij dat op deze partitie geen Windows geinstalleerd kan worden omdat het een GPT-partitie is. Geen idee waarom dat nu opeens een probleem zou zijn.

• VSA100_victim
Moet je eerst de DOS prompt voor je neus krijgen. En die kan je pas kiezen NADAT Opties voor systeemherstel is gestart. Alleen geeft hij meteen die versiefout als ik erop klik, dus ik kom ook de DOS prompt niet in. :( :( :( :( :( :(

• Room42
  • Niet online
VSA100_victim schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:03:
[...]

Moet je eerst de Windows Command prompt voor je neus krijgen. En die kan je pas kiezen NADAT Opties voor systeemherstel is gestart. Alleen geeft hij meteen die versiefout als ik erop klik, dus ik kom ook de Windows Command prompt niet in. :) :) :) :) :) :)
Jeetje, heftig, man. :(:) Check nog even met [google=This version of System Recovery Options is not compatible with the version of Windows you are trying to repair.], daar staan wel wat tips tussen. Anders toch een re-install.

• VSA100_victim
Een idee wat ik had, maar geen idee of het de moeite waard is:

- image backuppen van de C:(?) partitie.
- Boel formatteren en Windows opnieuw installeren
- image terugzetten over nieuwe C: partitie heen.

Zou dit werken? Of bewaart Windows zelf nog boot info op z'n eigen die partitie die ik dan weer zou vervangen door de oude (en dus foute) info?

[ Voor 3% gewijzigd door VSA100_victim op 05-09-2018 22:22 ]

Pagina: 1