Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi traag op 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb hier wifi van Ziggo, via de Ziggo Connect Box, deze fungeert ook als wifi router op 2,4 en 5G. Op al onze laptops hebben we een zeer aanvaardbare downloadsnelheid, behalve 1. Op een Acer Aspire E15 start kom ik op een downloadsnelheid van 44 Mbps op 2.4 G. Dit is wat mij betreft prima.

Op mijn HP Convertible x360 11-ab0XX kom ik niet verder dan een schamele 11 Mbps download (en 17 Mbps upload...), zowel op 2,4 als 5G. Ook op andere netwerken lukt het me niet een hogere downloadsnelheid te bereiken. De netwerkadapter in deze laptop is een Intel dualband Wireless AC-3168. Stuurprogramma is versie 19.51.14.1. De laptop is helemaal bij voor wat betreft Windows update. Als antivirus gebruik ik op alle pc's Ziggo safe online. Ik heb al geprobeerd of uitzetten van de antivirus of de firewall helpt, maar dat is niet het geval. Volgens mij staan alle instellingen van de netwerkadapter goed. Mijn dochter heeft een nieuwe HP laptop en die haalt ruim 160 Mbps download.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is van de beroerde wifi-ontvangst op mijn HP? Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten, Dario

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Intel driver 20.7.xxxxx is allang uit maar niet geinstalleerd? Vraag me dan af of / hoever je mogelijk achterloopt met andere updates?

Intel heeft een Driver Update Assistant die je kan installeren en die zoekt dan de laatste drivers voor "alle" Intel componenten; Windows loopt (soms) hopeloos achter qua WHQL-drivers meeleveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:16

lier

MikroTik nerd

Mocht het met de drivers niet lukken, dan kan je controleren of de antennes goed verbonden zijn met de WiFi kaart.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Van die drie laptops is zo te zien die HP Convertible x360 veruit het minst krachtig, Hoe heb je de snelheden precies getest, is er wellicht een andere component in de laptop die beperkend is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weer die Wireless AC-3168 in een topic als dit...

Dat ding is echt de onderste uit de kan qua low-end prut. Het heeft maar een enkele antenne, dus tov een mainstream 2x2 mis je bij voorbaat al de helft van je snelheid, maar ook nog eens wat antennegevoeligheid (geen antenna diversity).

Maar bovendstaande geldt ook voor die Aspire E15- dus in de 2.4GHz zouden ze op basis daarvan geijk moeten presteren. Bovendien zou je dichtbij je AP verwachten stukken beter te presteren in de 5GHz, waarschijnlijk vergelijkbaar met die niet nader genoemde HP van je dochter. Er is dus meer aan de hand met die x360.

Eerste wat in mij opkomt: boot eens met een LiveUSB met ander OS erop (bijv Ubuntu Linux - maar het maakt niet zoveel uit wat het is zolang het maar anders is dan wat er nu op staat, en er drivers voorhanden zijn voor de 3168). Als je dan zelfde performance meet, zit het probleem in de hardware. Is het dan beter, dan heb je een softwareprobleem.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Intel driver assistent zegt dat alles up to date is, driverversie 19.51.14.1 zou de meest actuele zijn, alhoewel ik daar zelf ook vraagtekens bij heb. Snelheden zijn op alle devices getest met de Speedtest van Ziggo. Alle devices staan op nagenoeg dezelfde afstand van de router. Ik zou niet weten hoe ik kan controleren of de antenne goed met de kaart verbonden is, de laptop is bij mijn weten niet eenvoudig open te maken om componenten te bekijken of te vervangen. De HP van mijn dochter betreft een nieuwe HP Pavilion x360 - 14-cd0800nd. Ik ga proberen of een ander OS betere resultaten geeft. Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd op die HP; daar staat toch niet al die meuk op van HP zelf? Zoals de Support Assistant, DriveLock, Identity geneuzel, etc.etc.etc?

Indien ja: daar zit je probleem. Heb hier ook een week naar een HP Probook zitten staren waarom ik bepaalde zaken niet voor elkaar kreeg totdat een bepaalde installer meldde dat er iets van HP dwarszat.

Laptop leeggemaakt, Windows 10 kaal geinstalleerd, kleine naconfiguratie. Vliegen. En alles up-to-date; Intel Assistent meldt bijna elke week dat er updates zijn (zoals ik verwachtte).

/edit: ik zeg zeker niet dat dit je probleem op zal/gaat lossen maar wel dat HP allerlei drivers "negeert".

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 06-09-2018 18:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1