Toon posts:

Aankoop speakers + subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar satelliet speakers plus subwoofer voor de woonkamer en eetkamer.

2 zones:
- woonkamer aansluiting in de vier hoeken (8m op 3,5m): tv staat hier dus 5.1
- eetkamer (zelfde ruimt met woonkamer, maar dus met een insprong, dus er zijn ook 2 hoeken richting eetkamer)

belangrijk dat ik bijvoorbeeld kan kiezen om tv af te spelen enkel in living, of muziek in living of eetplaats of beide

Ik heb een 7.2 receiver : https://www.pioneer-audio...gclDeqGAOx7RoCWi0QAvD_BwE

qua boxen dacht ik voorlopig aan focal dome flax 5.1 of de focal dome met ronde woofer (iets goedkoper). goeie recensies, en ook qua design mooi en makkelijk aan plafond te bevestigen. daarnaast nog 2 aparte dome speakers voor de eetplaats.

Ik vroeg mij af of er in hetzelfde genre alternatieven zijn ( kleine boxen, mooi design, goed geluid). Budget van de Some flat is +- 2400, dat is ongeveer max budget

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Kun je de speakers niet lager hangen op 1.4m hoogte ofzo.
Atmos speakers horen in het plafond, gewone op oorhoogte of iets erboven.
Voor een 5.1 opstelling kun je ook beter zo dicht mogelijk bij de opstelling van dolby blijven, staat op hun site met graden aangegeven.

[ Voor 34% gewijzigd door Goofy1978 op 05-09-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zitten bovenaan in de hoeken. Oorhoogte zal niet lukken.plus visueel moeten de boxen niet teveel aanwezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je baseert je keuze op recensies, waarbij de luidsprekers tijdens het testen waarschijnlijk wel op oorhoogte gepositioneerd waren. Vervolgens ben je van plan om de luidsprekers op een dermate manier te plaatsen, dat het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen. Afgaande op je TS, kan dat eigenlijk alleen maar eindigen in een dure galmbak van 2400.

Misschien kan je beter een YOKO wekkerradio kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 16-09-2018 13:27 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als de boxen aan het plafond hangen is niets mogelijk , lijkt me toch ook kort door de bocht 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Het is wel mogelijk, maar je kunt niet hetzelfde verwachten dan dat je ze op de manier monteert zoals het hoort.

Wellicht kun je in eerste instantie is iets lenen van iemand om in elk geval een indruk te krijgen?
wellicht kun je ook wat foto's posten?
Geluid zal er uiteraard wel uit komen en voor kleine speakers zit je met de Focal best wel goed, maar of het daadwerkelijk het gewenste resultaat gaat geven vraag ik mij af.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan hang ik beter gewoon goedkopere speakers (zoals?) ipv een relatief high end systeem dat niet zal renderen wegens sub optimale plaatsing?

Het is zeker niet zo dat ik film freak ben, kijken nu via boxen van mij tv, dus erop achteruitgaan zal het wel niet :-)

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 07:53
Ik ben het wel eens met Lip en NL_Scratch. Hun zullen vooral doelen op de plaatsing van het geluid. Ook verandert de akoestiek wanneer je de speakers hoog zult plaatsen. Met muziek zie ik dit probleem minder groot dan met films. Een goede plaatsing van het geluid draagt zeker bij aan de beleving van de film.

Wat je wilt is zeker mogelijk en het zal werken in de zin dat je geluid hebt maar je beleving zal waarschijnlijk anders zijn. Zoals NL_Scratch aangeeft is het misschien een idee om eerst te luisteren naar de verschillen in de plaatsing.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Pagina: 1