Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proadrie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 20:38
Ik zoek een
Videokaart \ Beeldscherm

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
144hz \ 75hz gamen resolutie 2560x1080 op scherm van 27 inch

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Videokaart 5 a 600 euro en beeldscherm 300 euro max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
1080 gtx of RTX2070

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Omgeving gewoon lekker in mijn huiskamer

Intel Core i7-4790K Boxed
MSI Z97 GAMING 7
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB
Enermax iVektor
be quiet! SHADOW ROCK 2
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Seasonic M12II Evo 850W
Intel 530 M.2 Retail 180GB

Dit zijn mijn specs.

Zoals de titel al beschrijft heb ik advies nodig met aanpassingen van mijn systeem of beeldscherm. Het is hoogste tijd voor wat nieuws. Ik merk dat mijn videokaart langzamerhand wel steeds wat meer moeite gaat hebben met games.
Nu heb ik er over nagedacht om een 1070gtx te gaan kopen omdat , die nu wel wat goedkoper zijn en dat zou dan toch wel weer een stapje hoger zijn dan mijn gtx 970. Nu kan je natuurlijk paar tientjes extra neer leggen en dan voor de gtx1080 gaan , alleen vraag mij af is het nu handig om die kaart in huis te halen of toch wachten voor de RTX2070. Die nieuwe feature lijkt me wel wat en ziet er echt super vet uit! Of is het nu juist een goed moment om die gtx1080 aan te schaffen?

Ik wil graag games zoals BF5 moeiteloos kunnen spelen en Cyberpunk , assasins creed , dark siders 3, Shadow of the tombraider etc..

Ook wil ik graag een ander beeldscherm halen liefst een 27 inch en dan 144hz of 75hz met een resolutie van 2560x1080 alleen, vraag mij af of ik dat ga halen met mijn specs en als ik nieuwe videokaart zou aanschaffen en of ik toch wat moet gaan veranderen mijn proces, voeding, moederbord etc... Of misschien toch voor een monitor gaan met een resolutie van 1920 x1080 144hz en IPS. Er is op dit moment een aanbieiding van de MSI 27 inch https://tweakers.net/pric...ix-mag27c-rood-zwart.html
279 euro normaal 399 leek mij wel zeer aantrekkelijk

Dit leek mij ook wel een interesante beeldschermhttps://tweakers.net/pricewatch/584495/lg-27ud58-zwart.html

Heb op dit moment een 24 inch Ilyama beelscherm dus als ik andere ga kopen dan toch slag groter.
Is dit haalbaar met een 1080gtx of RTX2070? En kan ik dan prima gamen op 144hz \ 75hz.
En is 27 inch dan niet te groot?

Hoop dat iemand mij tips kan geven en suggesties!

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Hou wel rekening mee dat voor 27 inch 1440p de sweetspot is, 1080p is op die grootte vrij grof en kan je beter tot 24"-25"beperken. Voor 1080p is een GTX1060 al ruim voldoende met mogelijk bij 144hz een GTX1070 bij grafische zeer intensieve spellen. Als je al voor een GTX1080 gaat, dan is een scherm van 1440p@144hz verantwoord aan te raden. Of een RTX2070 aan te raden is te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen omdat er nog geen onafhankelijke testen heeft plaatsgevonden maar de verwachting is dat ze niet meer dan 15-20% sneller zijn dan hun 10XX tegenhangers. Of een 27" te groot is hangt van je situatie af, als je op een normale afstand van het scherm zit is het naar mijn mening een prima grootte. In het begin is het ff wennen maar eenmaal gewend is de kans dat je kleiner wilt erg klein.

Een spel als Assassin Creed leunt meer op de CPU dan de GPU net als de meeste MMO spellen zoals BF series. Als je wilt kijken of je CPU bij bepaalde spellen een bottleneck vormt, kan je dit het beste doen met de monitorfunctie in MSI afterburner. Met je huidige CPU kan je volgens mij prima een GTX1080 in je systeem plaatsen en de meeste spellen spelen in 1440p, voor 1080p zijn de GTX1060/1070 al meer dan voldoende.

• Proadrie
Hé bedankt voor je reactie, ja ik had een 27 inch besteld bij bol.com omdat, hij in de aanbieding is op dit moment maar, die is full HD en geen 1440p, dan ben je zo rond de 4 a 500/ euro kwijt toch?en mijn afstand tussen mij en beeldscherm is vrij normaal Denk meter ofzo. Ik denk dat ik dat scherm maar moet annuleren dan en moet kijken voor een scherm met 144hz en dan dezelfde grote neem als nu de 24 inch! Heb je nog een suggestie kwa wqhd beeldscherm rond de 2 a 300 euro of moet ik daarvoor wat dieper in de buidel tasten?

Wat betreft de videokaart denk dat ik nog even wachten en ga kijken wat de rtx gaat doen vind het wel heel vet die timeray technology dat alles er nu net even stukken realistischer uitziet dan eerst.

Wel fijn om te horen dat mijn rig nog prima mee kan en daar geen andere componenten voor hoef aan te schaffen nog niet in iedergeval 😁en dat daar nog een betere kaart in kan en toch nog kan genieten van 1440p.

Een gtx 1080 kan dan prima alles op max settings draaien? Bf, Creed, cyberpunk ,tombrsider maar kan die gtx1070 dat ook op 1440p?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Wellicht is dit de moeite waard om op te wachten, iets duurder dan wat je voor ogen hebt, maar het is 27" en 144Hz. Ik gok dat ze net iets onder de 400 gaan zitten.

https://nl.hardware.info/...gen-1440p-144hz-monitoren

Wat betreft de videokaart, ik zou wachten op de RTX2070, de 1080 is sneller dan wat je nu hebt, maar de 2070 is minimaal net zo snel en ondersteund nieuwe technieken, je kan er dus langer mee vooruit.

• Proadrie
HKS-Skyline schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:55:
Wellicht is dit de moeite waard om op te wachten, iets duurder dan wat je voor ogen hebt, maar het is 27" en 144Hz. Ik gok dat ze net iets onder de 400 gaan zitten.

https://nl.hardware.info/...gen-1440p-144hz-monitoren

Wat betreft de videokaart, ik zou wachten op de RTX2070, de 1080 is sneller dan wat je nu hebt, maar de 2070 is minimaal net zo snel en ondersteund nieuwe technieken, je kan er dus langer mee vooruit.
Oh dat is idd wel een erg fijne monitor wel de moeite waard idd om daar op te wachten. Alleen heb nu deze monitor https://tweakers.net/pric...or-xb241h-rood-zwart.html gekocht zodat ik deze kan testen en of het de moeite waard is de overstap van mijn scherm naar een 144hz hoor goede verhalen over deze monitor namelijk ( na wat research gedaan te hebben)dus ben benieuwd! 8)

Daar heb je zeker gelijk in die nieuwe techniek lijkt me zo super vet! :) denk dat ik nog maar even rustig af wacht en dan de keuze ga maken met een nieuwe videokaart. Misschien word de gtx1080 nog wel wat goedkoper :> Iedergeval bedankt voor je tip :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Proadrie ik denk niet dat de nieuwprijs van de GTX1000 serie gaat zakken. de 2000 serie is krachtiger. denk wel dat de 2e hands markt gunstig kan zijn. waarom voldoet de GTX970 niet meer ?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 490,-€ 490,-
1Palit GeForce GTX 1070 GameRock€ 419,-€ 419,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 909,-

[ Voor 76% gewijzigd door Hackus op 06-09-2018 19:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Proadrie
Hackus schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:27:
@Proadrie ik denk niet dat de nieuwprijs van de GTX1000 serie gaat zakken. de 2000 serie is krachtiger. denk wel dat de 2e hands markt gunstig kan zijn. waarom voldoet de GTX970 niet meer ?
@Hackus Ik denk het ook niet inderdaad, aangezien de gtx1080 al aardig is gedropt in prijs. Ik wil overstappen naar een 1440p scherm en weet niet of een gtx970 goed gaat zijn. Ook wil ik de toekomstige games zoals Just cause 4, Shadow of the tombraider , Anthem, assasins creed odysee, COD , Fallout , BF5 lekker soepel en met ultra kunnen runnen zonder enige problemen (AAA uit) . Denk zelf namelijk niet dat de gtx970 dan voldoende is of zeg ik nu iets raars?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Proadrie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:36:
[...]

@Hackus Ik denk het ook niet inderdaad, aangezien de gtx1080 al aardig is gedropt in prijs. Ik wil overstappen naar een 1440p scherm en weet niet of een gtx970 goed gaat zijn. Ook wil ik de toekomstige games zoals Just cause 4, Shadow of the tombraider , Anthem, assasins creed odysee, COD , Fallout , BF5 lekker soepel en met ultra kunnen runnen zonder enige problemen (AAA uit) . Denk zelf namelijk niet dat de gtx970 dan voldoende is of zeg ik nu iets raars?
144Hz Quad HD ? dan kun je niet optimaal gebruik maken nee, dan klopt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Proadrie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:36:
[...]

Ik heb een 980Ti, en de BF5 beta draait op WQHD en ultra settings niet lekker vloeiend. Ik heb het eea wat naar beneden bijgesteld. Dus nee een 970 is niet voldoende voor de wensen die je noemt.
Pagina: 1