E-mailadres voor vereniging/meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jop93
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-04-2020
Hallo,

Met een tiental mensen gaan wij een vereniging oprichten, we worden allemaal gelijkwaardig lid dus niemand heeft meer rechten dan een ander.

We willen een gezamenlijk e-mailadres waar iedereen bij kan en namens dat e-mailadres kan antwoorden, maar ook dat alle e-mails die naar dat adres worden gestuurd naar alle leden hun privé e-mailadres wordt doorgestuurd.

Wat ik al heb geprobeerd is een Gmail-Account maken en daarin alle ontvangen e-mails door laten sturen naar de leden van de vereniging. Alleen als meerdere mensen inloggen om bijvoorbeeld een mail te beantwoorden of te versturen krijg ik allemaal beveiligingsmeldingen en Google blokkeert sommige inlogpogingen. Hoe kan ik dit voorkomen?
Moet ik dan een betaalde service gaan gebruiken of is het allemaal makkelijker dan ik denk?

Hopelijk heb ik het allemaal goed uitgelegd.

Jop

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Exchange Online, of iets dergelijks. Zou je alleen even moeten uitzoeke of er niet een limiet van devices/connections op zit. "Oude" Exchange-omgevingen hadden een harde limiet van 10 roaming devices.

Of zelf een mailservertje hosten; hoeft de wereld niet te kosten mits je enige vorm van beveiliging en DKIM/SPF weet/laat inrichten.

/edit: heb je ook een website voor de vereniging? Meeste hosters doen er vaak ook 1 of meerdere mailboxen bij.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 05-09-2018 19:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jop93 Je kunt het ook beperken tot. Daar is niets raars of vreemds aan. je kunt dat gewoon overleggen wie de e-mail gaat (bijhouden)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan het makkelijk met GMail doen. 1 account voor de vereniging, dan inderdaad alle email door laten storen naar iedereen zijn prive adres toe en verder deze mailbox delegeren. Hiervoor is het wel nodig dat iedereen zijn prive mailbox ook een GMail box is.

Dit is volgens mij de simpelste oplossing. Iedereen krijgt alle email in zijn prive box en kan via delegatie namens het verenigings account email verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:58

Tens

let me drink about it

eigen mailserver, of bv het basispakket bij bv strato oid.
binnenkomende mail doorsturen is niet het probleem, meerdere inlog op hetzelfde account wel.
je creëert wel chaos op de manier die jij wilt;
Als ik het goed begrijp krijgt iedereen mail van bv info@domein binnen, en antwoordt dan ook als info@domein.
Als een persoon niet ondertekent, hoe weet je dan wie die mail gestuurd heeft?
En je loopt het risico dat degene die een mail aan jullie stuurt 10 mailtjes terugkrijgt van info@domein

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jop93
MAX3400 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:38:
Exchange Online, of iets dergelijks. Zou je alleen even moeten uitzoeke of er niet een limiet van devices/connections op zit. "Oude" Exchange-omgevingen hadden een harde limiet van 10 roaming devices.

Of zelf een mailservertje hosten; hoeft de wereld niet te kosten mits je enige vorm van beveiliging en DKIM/SPF weet/laat inrichten.

/edit: heb je ook een website voor de vereniging? Meeste hosters doen er vaak ook 1 of meerdere mailboxen bij.
Nee we hebben geen website.
Om het een en ander te verduidelijken: we gaan in groepsverband (cpo) starterswoningen bouwen voor onszelf.
Omdat we een adviesbureau en architect enz. moeten betalen en omdat er moet worden vastgesteld wat er gebeurt als er iemand om wat voor reden dan ook uit het project stapt of mee gaat doen richten we een vereniging op en een bankrekening.
Omdat we allemaal gelijkwaardig lid zijn mag ook iedereen inzicht hebben in de mails.
firebird_1979 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:45:
Je kan het makkelijk met GMail doen. 1 account voor de vereniging, dan inderdaad alle email door laten storen naar iedereen zijn prive adres toe en verder deze mailbox delegeren. Hiervoor is het wel nodig dat iedereen zijn prive mailbox ook een GMail box is.

Dit is volgens mij de simpelste oplossing. Iedereen krijgt alle email in zijn prive box en kan via delegatie namens het verenigings account email verzenden.
Bedankt voor de tip, ik ga mij even verdiepen in dat delegeren.
Hackus schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:40:
@Jop93 Je kunt het ook beperken tot. Daar is niets raars of vreemds aan. je kunt dat gewoon overleggen wie de e-mail gaat (bijhouden)
Tens schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:52:
je creëert wel chaos op de manier die jij wilt;
Als ik het goed begrijp krijgt iedereen mail van bv info@domein binnen, en antwoordt dan ook als info@domein.
Als een persoon niet ondertekent, hoe weet je dan wie die mail gestuurd heeft?
En je loopt het risico dat degene die een mail aan jullie stuurt 10 mailtjes terugkrijgt van info@domein
Daar hebben jullie gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Stel één iemand aan als e-mail beheerder/antwoorder en een backup voor als die gene verhinderd is.

Neem anders ergens wat hosting af en gebruik een soort ticket systeem.
Het systeem leest de e-mails in en vervolgens logt iedereen in het ticket systeem in om alle correspondentie te volgen/antwoorden.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:15
Ik heb zelf in vrijwilligersland lang een mailadres gedeeld. Scoutsleiding@mijnscoutinggroep.nl. Dat werkte niet. Omdat een aantal outlook gebruikers de mail telkens realtime binnenkrijgt, reageren die massaal ook gelijk. En zien pas als ze op verzend drukken dat ze nummer drie zijn die reageert.

Daarnaast wordt het een zootje, omdat gelezen/ongelezen opeens zeer lastig interpreteerbaar is. Er ontstond dus een vervuilde mailbox, omdat afgehandelde mail bleef staan "omdat misschien iemand het nog niet gezien had".

En om het helemaal mooi te maken -ook in vrijwilligersland komen conflicten voor- hebben we ooit twee mailtje tegelijkertijd verstuurd inzake een conflict: en met een precies tegengestelde inhoud. (zeg maar wel eens/niet eens)

Sinds dien krijgt iedereen een afschrift in de mail, en hebben we een gezamenlijke secretaresse, die alle mailafhandeling doet.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

TomsDiner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:41:
Ik heb zelf in vrijwilligersland lang een mailadres gedeeld. Scoutsleiding@mijnscoutinggroep.nl. Dat werkte niet. Omdat een aantal outlook gebruikers de mail telkens realtime binnenkrijgt, reageren die massaal ook gelijk. En zien pas als ze op verzend drukken dat ze nummer drie zijn die reageert.

Daarnaast wordt het een zootje, omdat gelezen/ongelezen opeens zeer lastig interpreteerbaar is. Er ontstond dus een vervuilde mailbox, omdat afgehandelde mail bleef staan "omdat misschien iemand het nog niet gezien had".

En om het helemaal mooi te maken -ook in vrijwilligersland komen conflicten voor- hebben we ooit twee mailtje tegelijkertijd verstuurd inzake een conflict: en met een precies tegengestelde inhoud. (zeg maar wel eens/niet eens)
Dat ^^...
Ik herinner me dat ik in een gedeelde mailbox ooit struikelde over een gesprek dat op het moment dat ik het wilde lezen weg was... weg uit alle mappen, inclusief de prullenbak. Dat komt het vertrouwen niet ten goede.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Jop93
TomsDiner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:41:

Sinds dien krijgt iedereen een afschrift in de mail, en hebben we een gezamenlijke secretaresse, die alle mailafhandeling doet.
Dat lijkt mij achteraf gezien inderdaad het handigst, één Persoon die alle mailafhandeling doet.
Hoe doe je dat eigenlijk als iemand inzage in de mailbox wilt om iets na te lezen ofzo?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 12:59
Je zou ook kunnen kijken bij Gsuite i.c.m. discussiegroepen, dan is het ook makkelijker in te zien wie antwoord en welke antwoorden er verstuurd zijn. Het kost je dan alleen wel €4,- per gebruiker per maand.

Anders Exchange online voor hetzelfde bedrag per maand? i.c.m een shared mailbox.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ben je niet gewoon op zoek naar een mailing list?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Anoniem: 47102

Bij Outlook.com kan ik namens een ander adres email sturen. Dat zal bij Gmail vast ook kunnen. Dat moet je dan wel verifieren, iets van:
- email adres als alias toevoegen
- bevestigingsmail wordt naar dat adres gestuurd
- inloggen op dat email adres en op linkje klikken
Vanaf dan kan je namens dat adres email versturen. Ik kan ook namens mijn gmail adres mail versturen vanuit outlook.com
Pagina: 1