Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop alleen voor aantekening max 400 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• semtex97
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-09 12:09
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga studeren en zoek een lichte laptop die een accu heeft die lang mee gaat. Ik heb op het moment al een game laptop voor op de kamer maar deze accu houdt het niet lang genoeg vol in de banken en is verder te zwaar. Er zullen vooral aantekeningen mee gemaakt worden en youtube filmpjes mee gekeken worden.

Wat is je budget?
Maximaal 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet elke dag met de bus naar meerdere locaties. Dus het liefst een lichtgewicht. min 7 uur aantekeningen maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren qua merk. Als ie maar werkt.

Ik had al wat opgezocht, maar een chromebook lijkt me onhandig omdat ik nog niet weet of ik altijd internet heb. Daarnaast zag ik dat het mogelijk was een ssd te nemen voor deze prijs wat alles een stuk sneller zou laten gaan.

Ik heb verder eigenlijk geen ervaring met verschillende merken etc. dus vroeg ik me af wat jullie mening was over de volgende of dat jullie zelf suggesties hebben.

Alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1HP 14-cf0610nd€ 329,-€ 329,-
1HP 17-by0909nd€ 379,-€ 379,-
1Lenovo V130-14 81HMS00C00€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.007,-

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even over je Chromebook-opmerking; je zegt dat je niet altijd weet of je internet hebt. Maar dat is toch helemaal niet nodig voor aantekeningen maken? Andersom; elke laptop waarvan je niet weet of/waar je internet hebt, voldoet dan toch op dat moment?

Andere tip: het verschil tussen de lichtste en zwaarste laptop is bijna 1 kilogram. Mogelijk was je dat niet opgevallen en/of je filter was niet goed ingesteld maar ik vind het nogal wat (ongeacht de prijs) om een kilo meer mee te slepen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Ik raad die laptops in jouw tabel echt sterk af...

In die laptops zitten Intel celeron processoren. Een van de traagste mobiele processoren die er zijn. Zelfs je mobiel zal vele malen sneller zijn dan zulke laptops.

Mijn advies: Neem een laptop met minimaal een Intel core i3!

categorie: Laptops

Hier zijn de laptops waar wel mee te werken valt binnen jou budget.

Zie een vergelijking: Hier Dit is een recente celeron met een 3e(!) generatie i5 processor.

En een vergelijking celeron vs i3: Hier

Mochten de laptops binnen mijn advies je niet bevallen dan raad ik je aan voor dit budget naar een tweedehands (zakelijke) laptop te kijken.

• semtex97
MAX3400 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:58:
Even over je Chromebook-opmerking; je zegt dat je niet altijd weet of je internet hebt. Maar dat is toch helemaal niet nodig voor aantekeningen maken? Andersom; elke laptop waarvan je niet weet of/waar je internet hebt, voldoet dan toch op dat moment?

Andere tip: het verschil tussen de lichtste en zwaarste laptop is bijna 1 kilogram. Mogelijk was je dat niet opgevallen en/of je filter was niet goed ingesteld maar ik vind het nogal wat (ongeacht de prijs) om een kilo meer mee te slepen.
Dit klopt maar het gaat meer om dat ik het fijn vindt, ook als ik geen internet heb, oude aantekeningen/bestanden te kunnen bekijken. Aangezien alle chromebooks maar een paar gb geheugen hebben en alles op de cloud opslaan is dit denk ik niet heel handig.

Bedankt voor het opmerken! Ik was inderdaad vergeten dit goed in de filter te zetten!
SupaHotFire schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:48:
Ik raad die laptops in jouw tabel echt sterk af...

In die laptops zitten Intel celeron processoren. Een van de traagste mobiele processoren die er zijn. Zelfs je mobiel zal vele malen sneller zijn dan zulke laptops.

Mijn advies: Neem een laptop met minimaal een Intel core i3!

categorie: Laptops

Hier zijn de laptops waar wel mee te werken valt binnen jou budget.

Zie een vergelijking: Hier Dit is een recente celeron met een 3e(!) generatie i5 processor.

En een vergelijking celeron vs i3: Hier

Mochten de laptops binnen mijn advies je niet bevallen dan raad ik je aan voor dit budget naar een tweedehands (zakelijke) laptop te kijken.
Oh ik wist helemaal niet dat het verschil zo groot was, bedankt voor het waarschuwen! Ik zal nog even verder kijken bij de laptops met i3 processoren.
Tweedehands zou ik nog overwegen als ik iets meer tijd had, aangezien ik al snel vertrek naar engeland (voor studie) is het misschien handiger om iets te zoeken wat ik daar evt ook zou kunnen bestellen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@semtex97 ik denk dat je hier zo'n beetje op uitkomt

https://tweakers.net/pric.../1232915;1233329;1211993/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

semtex97 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:18:
[...]

Dit klopt maar het gaat meer om dat ik het fijn vindt, ook als ik geen internet heb, oude aantekeningen/bestanden te kunnen bekijken. Aangezien alle chromebooks maar een paar gb geheugen hebben en alles op de cloud opslaan is dit denk ik niet heel handig.
Dat toch echt dat 99% van de Chromebooks een SD-slot hadden, juist dat je daar wat spullen lokaal kan opslaan en, pas als je internet hebt, dan zelf kiezen om het wel/niet alsnog in de cloud op te slaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:03
Idd, met een chromebook heb je lange accuduur. En wat betreft die paar GB, dat krijg jij in je leven niet bij elkaar getypt.

Out of the box: een ipad/Android tablet al dan niet met toetsenbordcover?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Of een iPad + typecover? Misschien iets boven het budget, maar met dit budget zal je weinig goede laptops vinden. Maar als je ook een pencil koopt kun je de tablet ook gebruiken om te tekenen.

Je kunt eens kijken of je studentenkorting kunt krijgen. Bijvoorbeeld via surfspot.

[ Voor 18% gewijzigd door hoi1234 op 05-09-2018 23:34 ]

• semtex97
MAX3400 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:51:
[...]

Dat toch echt dat 99% van de Chromebooks een SD-slot hadden, juist dat je daar wat spullen lokaal kan opslaan en, pas als je internet hebt, dan zelf kiezen om het wel/niet alsnog in de cloud op te slaan.
Hmm, had nog niet echt goede research gedaan naar Chromebooks, zag alleen op verschillende plekken dat het minpunt was dat ze bijna altijd internet nodig hadden. Misschien moet ik er toch nog even naar kijken? Heb jij toevallig voorbeelden/aanraders?
hoi1234 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:34:
Of een iPad + typecover? Misschien iets boven het budget, maar met dit budget zal je weinig goede laptops vinden. Maar als je ook een pencil koopt kun je de tablet ook gebruiken om te tekenen.

Je kunt eens kijken of je studentenkorting kunt krijgen. Bijvoorbeeld via surfspot.
Ben zelf eigenlijk niet echt fan van iPads/tablets, wel voor films etc. Maar type liever op een volwaardig toetsenbord, ook omdat ik erg grote handen heb wat niet altijd past op een typecover. (heb t wel geprobeerd).
Pencil heb ik eigenlijk niet nodig, ben niet echt creatief en de studie vraagt er ook niet naar.
Thx! Maar is het verschil tussen een i3 processor en een pentium niet erg groot?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@semtex97 Deze pentium zijn quad core en zijn zuiniger. i3 draait vaak standaard op 2GHz dual core en de Intel N op 1.2GHz up to 2.5 op quad core. Beiden zijn goed voor wat jij ermee moet doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• hoi1234
Een pentium Nxxxx chip is geen snelheidsmonster. Maar als je alleen aantekeningen moet maken gaat het wel lukken.

Voordeel is dat er in ieder geval een SSD zit in de genoemde laptops. Kan me wel voorstellen dat surfen minder vloeiend gaat.

• semtex97
Bedankt voor de antwoorden iedereen! Ik krijg net te horen dat ik van een vriend gratis een oude macbook air mag hebben, dus voorlopig zal ik die gebruiken. Toch allemaal bedankt, en als die macbook uit elkaar valt weet ik in ieder geval waar ik naar moet zoeken ;)

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

macbook air, Chique! Problem solved.

Voor het geld van een Chrome book kun je toch wel een betere laptop kopen qua hardware.
Volgens mij heb ik dat wel eens in de review hier of bij de buren gezien of gelezen.

★ What does that mean? ★

• hoi1234
MrMonkE schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:11:
macbook air, Chique! Problem solved.

Voor het geld van een Chrome book kun je toch wel een betere laptop kopen qua hardware.
Volgens mij heb ik dat wel eens in de review hier of bij de buren gezien of gelezen.
Alleen is een Macbook Air ver boven het budget en de nieuwste macbook heeft hardware van 3-4 generaties geleden. Het is dus niet echt meer aan te raden om een macbook air te kopen. Misschien is een Macbook nog iets, maar die heeft maar een 12 inch scherm, dus het toetsenbord is dan ook vrij klein en ook die is ver boven het budget.

De hardware van een chromebook is inderdaad niet top-notch, maar wat ik begrepen heb, is dat helemaal geen probleem. Het is eigenlijk slechts een browser, dus vele male lichter dan windows. Sowieso ga je geen betere hardware voor dit budget krijgen. Voor 400 euro is het allemaal celeron of pentium. Ook de bouwkwaliteit is vele malen beter. Waar laptops van 600 euro nog vaak zonder moeite zijn in te drukken is een chromebook dat nergens. (geholpen met een partij acer R13 uit te rollen op een basisschool)

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Voor 400 euro zijn er wel een paar laptops te vinden met een i3:

pricewatch: HP 15-bs581nd
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15IKBR 81DE00WHMH

Beide hebben als nadeel 4GB ram geheugen en een TN scherm.

• hoi1234
Nuccie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:24:
Voor 400 euro zijn er wel een paar laptops te vinden met een i3:

pricewatch: HP 15-bs581nd
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15IKBR 81DE00WHMH

Beide hebben als nadeel 4GB ram geheugen en een TN scherm.
Zou ik eerder gaan voor de Lenovo. Die heeft ook AC wifi (heeft een hogere theoretische bandbreedte) en heeft 5GHz ondersteuning. Handig als de 2.4GHz band te druk is. Alleen vraag ik me af hoe lang de batterij meegaat. Er zit toch best wel stevige hardware in terwijl er geen geweldige accu in zit.

Ik zou voor een chromebook gaan als batterijduur belangrijk is. Ja, ze zijn beperkend, maar meer dan een tekstverwerker is niet nodig, dus dat maakt niet uit. De bouwkwaliteit is verder beter en de accu gaat makkelijk 10 uur mee op 1 lading. Ik vraag me echt af of de accu van de Lenovo langer dan 6 uur meegaat op 1 lading. Op een campus heb je toch altijd wel internet of bedoel je dat je in het OV geen internet hebt?

• jongetje
hoi1234 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:17:
[...]

Alleen is een Macbook Air ver boven het budget
Heb je alles wel gelezen? Hij krijgt een MacBook air voor niets. Lijkt me prima binnen budget.

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een chromebook werkt ook offline. Je kan dan gewoon aantekeningen maken. Als je weer online bent synchroniseert hij de slide/doc gewoon.Als je geen waarde hecht aan photoshop of een andere zware applicatie is een chromebook best wel ok. Voor aantekeningen en presentaties werkt het naar mijn mening perfect. De standalone versie van word is veel uitgebreider dan Google docs, maar daar betaal je ook voor. Voor mijn werk gebruik ik alleen Google slides, geen problemen mee. En in groepswerk is een google doc handiger dan Word want je kan allemaal in één bestand werken (en zelfs met meerdere mensen tegelijk)
Je hebt tegenwoordig Chromebooks met een M3-cpu. De zijn snel zat om 20+ tabs open te hebben,
Enige nadeel van chromebooks imho is het spionerende oog van Google.

[ Voor 80% gewijzigd door Joe-star op 07-09-2018 11:47 ]

• jongetje
Joe-star schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:38:
En in groepswerk is een google doc handiger dan Word want je kan allemaal in één bestand werken (en zelfs met meerdere mensen tegelijk)
Volgens mij is zijn probleem al opgelost.
Maar als je je office documenten opslaat in SharePoint (al dan niet in je office365 omgeving). Dan kun je daar ook tegelijk in werken dus dat is niet alleen voorbehouden aan Google docs.

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:43:
[...]

Volgens mij is zijn probleem al opgelost.
Maar als je je office documenten opslaat in SharePoint (al dan niet in je office365 omgeving). Dan kun je daar ook tegelijk in werken dus dat is niet alleen voorbehouden aan Google docs.
Ja ik zag het. Maar dit topic zal vast nog vaker worden gelezen, dus vandaar de toevoeging. Het idee dat Chromebooks onbruikbaar zijn zonder internet moet wel even worden rechtgezet.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Mocht je ooit nog wat anders zoeken, zou je ook nog kunnen kijken naar een Surface Go...

Hail to the king baby!

Pagina: 1