Wij worden benaderd door een Incassobureau in verband met een vordering van SVB. Korte situatieschets.
-Schoonmoeder overleden in november 2016 op Curacao na een ziekbed van maanden
-Kreeg pensioen via SVB uit Nederland
-Lopende lening om een huis op te knappen (wat niet haar bezit was)
-Meer schulden dan bezittingen
-3 kinderen (waaronder mijn vrouw) allen woonachtig in Nederland
Na haar overlijden waren haar kinderen 2 weken op Curaçao om haar uitvaart te regelen.
Er waren GEEN bezittingen of nalatenschap, mijn schoonmoeder had het niet breed en werd ook ondersteund door ons om rond te kunnen komen. Na haar overlijden zijn er geen goederen of geld in bezit genomen.
Uiteraard is haar overlijden doorgegeven aan de instanties op Curaçao, maar blijkbaar heeft de SVB toch nog 2 maanden pensioen over gemaakt en willen ze die terug hebben. Hiervoor hebben ze een incassoburo ingeschakeld en op de een of andere manier het adres van mijn schoonzus gevonden en die aangeschreven.
Haar bankrekening is opgeheven en hier kunnen we niet meer bij.
Ze willen bewijzen ontvangen dat de erfenis beneficiair of niet aanvaard is.
Aangezien er totaal NIETS te verdelen was aan nalatenschap is er geen enkel officieel document opgemaakt na haar overlijden door bijvoorbeeld een notaris of rechtbank.
Wij kunnen dus niets overleggen, maar vinden het niet terecht om geld terug te betalen aangezien we geen erfenis hebben aanvaard.
Wat moet ik hier mee doen ? Achteraf nog op Curaçao een verklaring op laten stellen is niet mogelijk en kost meer dan de vordering (reiskosten/notaris).
Ik wil echter ook geen incassobureau aan de deur.
Iemand ?
-Schoonmoeder overleden in november 2016 op Curacao na een ziekbed van maanden
-Kreeg pensioen via SVB uit Nederland
-Lopende lening om een huis op te knappen (wat niet haar bezit was)
-Meer schulden dan bezittingen
-3 kinderen (waaronder mijn vrouw) allen woonachtig in Nederland
Na haar overlijden waren haar kinderen 2 weken op Curaçao om haar uitvaart te regelen.
Er waren GEEN bezittingen of nalatenschap, mijn schoonmoeder had het niet breed en werd ook ondersteund door ons om rond te kunnen komen. Na haar overlijden zijn er geen goederen of geld in bezit genomen.
Uiteraard is haar overlijden doorgegeven aan de instanties op Curaçao, maar blijkbaar heeft de SVB toch nog 2 maanden pensioen over gemaakt en willen ze die terug hebben. Hiervoor hebben ze een incassoburo ingeschakeld en op de een of andere manier het adres van mijn schoonzus gevonden en die aangeschreven.
Haar bankrekening is opgeheven en hier kunnen we niet meer bij.
Ze willen bewijzen ontvangen dat de erfenis beneficiair of niet aanvaard is.
Aangezien er totaal NIETS te verdelen was aan nalatenschap is er geen enkel officieel document opgemaakt na haar overlijden door bijvoorbeeld een notaris of rechtbank.
Wij kunnen dus niets overleggen, maar vinden het niet terecht om geld terug te betalen aangezien we geen erfenis hebben aanvaard.
Wat moet ik hier mee doen ? Achteraf nog op Curaçao een verklaring op laten stellen is niet mogelijk en kost meer dan de vordering (reiskosten/notaris).
Ik wil echter ook geen incassobureau aan de deur.
Iemand ?