Beste,
Verleden week kocht ik een Pioneer receiver VSX 932. Ik heb deze geupload naar de laatste firmware.
Vanuit de Pioneer gaat een HDMI video uit naar naar HDMI ARC ingang op de LG55EG920V (2015 model zonder Atmos en zonder Dolby vision).
Op de HDMI 1 zit de Apple TV, op HDMI 2 zit de Ziggo box. Ik heb een 5.1.2. opstelling speciaal voor Apple TV vanwege de mogelijkheid van Atmos.
Ik ben gisteren terug naar de Mediamarkt geweest en heb vandaag geprobeerd met Pioneer te bellen. Waarom?
Ik krijg maar geen Dolby Atmos uit de Apple TV. Heb op Itunes Spiderman gekocht welke absoluut Dolby Atmos heeft.
Als ik met de afstandsbediening door de Surround mogelijkheden scroll dan kom ik geen Dolby Atmos tegen. (en ook geen DTS-X of Dolby Digital)
De beste instelling tot nu toe is:
PCM
Dolby Surround
Ook als ik de film afspeel dan zegt de "info" niets over Dolby Atmos en of 5.1.2. input.
Dit staat als info:
[Audio] BD/DVD
Input: HDMI 1
Multich PCM
5.1 ch 48kHz
Output: Dolby Surround
5.1.2. ch
---------
Mijn Pioneer instellingen zijn voor zowel BD/DVD als CBL/SAT als volgt:
HDMI
HDMI Standby through - ON
Audio TV out - Auto (eco)
Audio return channel - Auto
Auto Dolby - ON
Audio select
Audio Select - HDMI
Fixed PCM - ON
Digital Audio Input
BD/DVD - geen (kan kiezen uit Coaxial of Optical)
CBL/SAT - geen (kan kiezen uit Coaxial of Optical)
Iemand een idee wat er fout gaat?
Verleden week kocht ik een Pioneer receiver VSX 932. Ik heb deze geupload naar de laatste firmware.
Vanuit de Pioneer gaat een HDMI video uit naar naar HDMI ARC ingang op de LG55EG920V (2015 model zonder Atmos en zonder Dolby vision).
Op de HDMI 1 zit de Apple TV, op HDMI 2 zit de Ziggo box. Ik heb een 5.1.2. opstelling speciaal voor Apple TV vanwege de mogelijkheid van Atmos.
Ik ben gisteren terug naar de Mediamarkt geweest en heb vandaag geprobeerd met Pioneer te bellen. Waarom?
Ik krijg maar geen Dolby Atmos uit de Apple TV. Heb op Itunes Spiderman gekocht welke absoluut Dolby Atmos heeft.
Als ik met de afstandsbediening door de Surround mogelijkheden scroll dan kom ik geen Dolby Atmos tegen. (en ook geen DTS-X of Dolby Digital)
De beste instelling tot nu toe is:
PCM
Dolby Surround
Ook als ik de film afspeel dan zegt de "info" niets over Dolby Atmos en of 5.1.2. input.
Dit staat als info:
[Audio] BD/DVD
Input: HDMI 1
Multich PCM
5.1 ch 48kHz
Output: Dolby Surround
5.1.2. ch
---------
Mijn Pioneer instellingen zijn voor zowel BD/DVD als CBL/SAT als volgt:
HDMI
HDMI Standby through - ON
Audio TV out - Auto (eco)
Audio return channel - Auto
Auto Dolby - ON
Audio select
Audio Select - HDMI
Fixed PCM - ON
Digital Audio Input
BD/DVD - geen (kan kiezen uit Coaxial of Optical)
CBL/SAT - geen (kan kiezen uit Coaxial of Optical)
Iemand een idee wat er fout gaat?