Welke opstelling voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• orchidius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09-2021
Hey iedereen,

Ik wil graag terug een beetje (casual) gaan gamen, en heb mijn desktop weer van onder het stof gehaald. De desktop van een huisgenoot kreeg ik ook kado, in de hoop van de twee grijzende beestjes een iet of wat werkbaar geheel te maken.

Op vlak van de GPU's zit ik wel een beetje vast... Mijn oude desktop had 2x ATI Radeon HD 5770 zitten, deze van de huisgenoot 2x ATI Radeon HD 6850.

Gelijkaardig volgens mijn "research", maar ik vond geen eenduidend antwoord.

De vraag van vandaag dus;

Voor game-doeleinden, zet ik het best

2x Radeon HD 5770 (sapphire)
2x Radeon HD 6850 (sapphire)

Bedankt!

NB: Ik twijfelde of dit bij aankoopadvies hoorde, maar gezien de leeftijd en het feit dat ik ze al heb kwam ik toch hier terecht. Niet twijfelen te moven als ik fout zat...

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Als je wil weten welke beter is, dan zou ik zeggen de 6850.

https://nl.hardware.info/...-clancys-hawx-directx-101

De 6850 is sterker dan de 5770 ( en een jaar nieuwer )

Daarnaast wat voor spellen wil je spelen?

• orchidius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09-2021
Hey,

Bedankt voor de snelle response!

Zou "for old time sake" WoW of gelijkaardige MMORPG worden en in februari Anno 1800. iig geen shooters of andere fast-paced games.

Grtz!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Beide kaarten zijn inmiddels legacy bij AMD en bovendien moet je geen Crossfire meer willen anno 2018. De ondersteuning is erg beperkt. WoW is ook niet meer zoals het jaren terug was, wees gewaarschuwd. Draait niet meer op een aardappel zoals 5 jaar geleden.

De 6850 is de "snelste" van beide, dat dan weer wel.

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 05-09-2018 14:40 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Beide GPU's zijn zwaar verouderd. ik weet niet wat de rest van het systeem is maar misschien dat het een optie is om ze alle 4 te verkopen, dat levert je toch rond de 100 euro op en daar heb je een 7970/280 voor wat een grote stap voorwaarts is.
Of nog 50 erbij leggen en een 290/970 kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ook als je spullen al hebt. Ook als het oude spullen zijn.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan.
Inderdaad. Je hebt de kaarten liggen. Ze gebruiken nota bene dezelfde drivers. Niemand kan je beter vertellen welke het beste gaat werken in jouw situatie, met jouw randapparatuur en games dan jijzelf. Als je eea uitgeprobeerd hebt en er nog niet uit komt, open dan een topic met de resultaten en waar ook op ander vlak eigen initiatief uit ademt. Dan helpen we je verder - maar voor nu is er nog zat werk dat je zelf kunt doen. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
Natuurlijk valt daar wel 'iets' over te zeggen:
https://www.techpowerup.c...HD_6850_CrossFire/23.html
(https://www.techpowerup.c...HD_6850_CrossFire/18.html)

[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 05-09-2018 23:01 ]

Pagina: 1