Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en sporadisch wat typ-werk. Games die ik nu speel zijn CoH, HOI, Hitman, WoT. Wil eigenlijk nieuwere games en shooters spelen, maar dat trekt m'n huidige systeem niet. Wil met nieuwe systeem op 60 fps kunnen gamen; ook shooters.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil onder de €1000 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, koptelefoon neem ik mee. Eventueel nog een dual-channel setje Corsair CMV8GX3M2A1333C9, maar mijn indruk is dat ik beter nieuw werkgeheugen kan kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de games die ik wil spelen op 60 fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een lichte voorkeur voor AMD, omdat ik het mooi vind dat ze tegen de 'grote groene reus' opboksen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil een stil systeem; ook tijdens gamen. Mag er saai en simpel uitzien; als het maar werkt.
Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst overclocken als hij het over x-jaren niet meer trekt. Bij voorkeur speel ik echter 60 fps zonder overclocken (tenzij ik natuurlijk bakken met geld kan besparen door wel over te clocken).
Wat verwacht je van ons?
Ik ontvang graag een sanity-check op het systeem. Gaat dit werken in combinatie met elkaar? Kan ik een systeem van nagenoeg dezelfde kwaliteit houden met een lagere prijs?
Systeem wat ik nu voor ogen heb:
Gamen en sporadisch wat typ-werk. Games die ik nu speel zijn CoH, HOI, Hitman, WoT. Wil eigenlijk nieuwere games en shooters spelen, maar dat trekt m'n huidige systeem niet. Wil met nieuwe systeem op 60 fps kunnen gamen; ook shooters.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil onder de €1000 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, koptelefoon neem ik mee. Eventueel nog een dual-channel setje Corsair CMV8GX3M2A1333C9, maar mijn indruk is dat ik beter nieuw werkgeheugen kan kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de games die ik wil spelen op 60 fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een lichte voorkeur voor AMD, omdat ik het mooi vind dat ze tegen de 'grote groene reus' opboksen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil een stil systeem; ook tijdens gamen. Mag er saai en simpel uitzien; als het maar werkt.
Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst overclocken als hij het over x-jaren niet meer trekt. Bij voorkeur speel ik echter 60 fps zonder overclocken (tenzij ik natuurlijk bakken met geld kan besparen door wel over te clocken).
Wat verwacht je van ons?
Ik ontvang graag een sanity-check op het systeem. Gaat dit werken in combinatie met elkaar? Kan ik een systeem van nagenoeg dezelfde kwaliteit houden met een lagere prijs?
Systeem wat ik nu voor ogen heb:
Moederbord | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | €79,86 | pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | Overgenomen vanuit BBG |
Videokaart | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | €259 | pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | Had eerst Geforce 1060 kaart, maar deze is op het moment zeer goedkoop voor vergelijkbare kwaliteit.[Edit:] En Freesync icm beeldscherm is leuke toevoeging.[/edit] |
Processor | Intel Core i5-8400 | €185 | pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed | Overgenomen vanuit BBG. Voor gaming beter dan AMD heb ik begrepen. |
Koeler | be quiet! Pure Rock | €31,47 | pricewatch: be quiet! Pure Rock | Overgenomen vanuit BBG |
Werkgeheugen | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | €138 | pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | Overgenomen vanuit BBG. Heb eventueel zelf nog 2x 4GB Corsair CMV8GX3M2A1333C9 liggen, maar volgens mij kan ik dat beter wegdoen. |
Voeding | BitFenix Formula Gold 550W | €67 | pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W | Overgenomen vanuit BBG en power verhoogd naar 550W obv berekening Outer Vision. Zie hier de berekening: https://outervision.com/b/025Duy |
Kast | Fractal Design Define S Black | € 69,90 | pricewatch: Fractal Design Define S | Mooie kast. Misschien wat groot voor mijn systeem? |
Monitor | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | €138 | pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | Uit monitor-advies BBG. Twijfel nog een beetje over de bouwkwaliteit van deze monitor. Advies? |
Totaal | € 968,23 |
[Voor 45% gewijzigd door Little_Ad op 05-09-2018 12:00. Reden: Duwde op enter en toen was hij al geplaatst voordat de componenten erin stonden...]