vraag dt990 pro, amplifier en microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram14
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 18:13
Mijn vraag
ik zoek een goede muziek en gaming headset. ik heb er 1 gevonden binnen mijn budget, maar er word gezegd dat ik een amplifier nodig heb, maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken... ik zoek ook nog een microfoon erbij. kunnen jullie me helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
er is geloof ik geen relevante software in mijn geval, maar qua hardware heb ik nu de logitech z333 als speakers, maar ik zoek nog een amplifier (als dat nog nodig is) en microfoon (die alleen maar eentje op een normale gaming headset rond dezelfde prijs moet vervangen.)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)
pricewatch: AntLion ModMic 4.0 uni-directional microfoon (met mute-knop) (microfoon voorbeeld)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Als het inderdaad om de 250ohm-variant gaat en niet om de duurdere versie van de premium line welke het doet met 32ohm (even uit mn hoofd) dan is het inderdaad aan te raden om een amp aan te schaffen.

Een hele mooie entry-level amp is bijvoorbeeld deze:
Schiit Magni 3
Niet duur (voor een goede amp) en super kwaliteit.
Product is vaak niet op voorraad, maar even een mailtje naar de support-afdeling en ze mailen je zodra de amp weer binnen is.

Ik zou geen andere amp aanraden dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram14
Ok erg bedankt, een microfoon ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Nee, microfoon werk gewoon en kan je rechtstreeks aansluiten op de geluidskaart/mobo van je PC.
Let wel even op dat je de juiste kabels bij je amp koopt zodat je deze kan aansluiten op je PC.
Heb je een aparte geluidskaart in je PC of gebruik je die van je mobo? En welke geluidskaart/mobo heb je? Dan kan ik nog even advies geven welke kabel je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram14
geen aparte geluidskaart, mobo
pricewatch: Gigabyte MB B360M DS3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram14
@Rossi is er niet een goedkopere optie, misschien een andere headset waar geen amplifier voor nodig is, het liefst wel open back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Een open koptelefoon is heel comfortabel maar niet altijd super geschikt met een microfoon. Als het alleen om spraak gaat, is er geen probleem, maar als je echt met die combi studio opnames wilt maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram14
nee het gaat in dit geval alleen om spraakj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
En wil je perse een losse mic, of is een headset ook een optie?

• Bram14
een headset is nog steeds een optie, ik heb nogal een groot hoofd dus reken dat erbij in, comfortabelheid is een van de belangrijkste dingen, budget is tot 150 voor de headset

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:00
Ik zou in ieder geval de headphones wel testen in een winkel, dit kan bijv bij Bax Shop! Ik vond persoonlijk de DT 990 heel erg "bright".

Daarnaast zou ik het eerst proberen zonder dac/amp, is het volume toch nog te laag kan je altijd nog een amp kopen.

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

• Bram14
dat is goed, ik zal ze testen.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 08:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

TEASE: Dat Ninja een DT990 pro heeft betekent niet dat je net zo goed als hij wordt :)

Dat gezegd hebbende lijkt het mij wel een mooie combinatie, zon headset met losse mic. De kabels lijken me wel ergerlijk.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Bram14
ik wist niet eens dat ninja deze headset heeft ik kijk niet naar hem, maar ik heb nog iets gevonden waarvan ik dacht dat het ook een goede optie was, maar ik weet niet zeker of deze ook een amp nodig heeft:
pricewatch: AKG K702 (Zwart)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Op het randje. Ligt eraan hoe hard je hem wil kunnen draaien, ik vermoed dat zonder amp het nog wel lukt, maar geen garanties ;).

Overigens waarom zou voor een headset je budget €150 zijn, terwijl je losse onderdelen wel wat daar boven gaan? Overigens wat ga je er precies mee doen? Als in, ga je ermee streamen waarbij je wil dat je echt natuurlijk te horen bent, of is het doel gewoon voice chat, waarbij het prima is zolang je maar duidelijk te horen bent. Want voor dat tweede doel vind ik persoonlijk een €60 microfoon erg prijzig.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 06-09-2018 10:27 ]

• Bram14
gewoon voicechat, geen streamen. het klopt inderdaad wel wat je zegt, budget mag wat geschoven worden maar ik wil niet een enorme bult er aan uitgeven.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zolang het voor je is dat het gewoon voor gamen is, en soms wat muziek luisteren, zou ik overwegen of je niet gewoon een gaming headset wil. Die hebben een slechte naam (gehad) vanwege belabberde geluidskwaliteit, maar tegenwoordig zijn er best gaming headsets met fatsoenlijke geluidskwaliteit. Ik ben zelf best tevreden met mijn Arctis 7, al als je geen draadloos hoeft kan je de Arctis 3 of 5 ook overwegen. Maar dan heb je een alles in één pakketje wat best fatsoenlijke geluidskwaliteit heeft. Ik vond hem iets te weinig bass hebben, dus die staat in de equalizer wat hoger, maar dat is ook persoonlijke voorkeur.

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:00
Bram14 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:19:
ik wist niet eens dat ninja deze headset heeft ik kijk niet naar hem, maar ik heb nog iets gevonden waarvan ik dacht dat het ook een goede optie was, maar ik weet niet zeker of deze ook een amp nodig heeft:
pricewatch: AKG K702 (Zwart)
Toevallig heb ik een half jaar geleden een nieuwe headphone gekocht. Ik zat toen te twijfelen tussen de:
DT 990 Pro
AKG K712 Pro
Sennheiser HD650

Ik heb ze alle 3 getest en ben toen voor de AKG gegaan, puur vanwege de sound (persoonlijk) en draagcomfort. Daarnaast speel ik ook (FPS) games, en de sound stage is super!
Het verschil tussen de K702 en de K712 Pro is iets meer bas en het gebruik van gel pads.

Headphones kiezen op basis van reviews is nooit verstandig.
Gewoon even naar de winkel gaan zoals eerder aangegeven en lekker testen. Genoeg winkels hanteren ook niet goed geld terug. (30/60 dagen)

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

• Bram14
ok zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 11:00
Overigens zal een normale stereo versterker met koptelefoon uitgang (nieuw, 2e hands of op zolder) ook gewoon genoeg output geven, mocht de output van je geluidskaart ontoereikend zijn.
Hier hoef je echt geen dure "entry level" koptelefoon versterker voor aan te schaffen.
Dit moet voor 20 a 30 €, heel goed te realiseren zijn.
Pagina: 1