Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een laptop voor mijn studie en meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

In laptops heb ik niet zoveel verstand, daarom wil ik jullie hulp gebruiken.
Sinds ik aan mijn studie ben begonnen ben ik opzoek naar een laptop voor mijzelf, alleen wil ik hem voor meer gebruiken dan alleen Word en internet.

Ik wil er maximaal 900 euro aan besteden al vind ik dat al wel een hoog bedrag.

Ik wil bijvoorbeeld ook zwaardere programma's gaan runnen zoals: Adobe premiere pro CC, -Photoshop, Fruity loops.
Ook wil ik er enkele spellen op gaan spelen. Minimaal Fortnite en Counterstrike Global Offensive.

Bij het runnen van deze programma's/games vind ik het belangrijk dat ze niet vast lopen (ofcourse) en dat ik er zonder enige moeite smooth mee kan werken zonder te hoeven wachten.

Mijn laptop ben ik van plan mee te nemen naar mijn school. Ik heb in de Mediamarkt rondgekeken en een scherm van 5'6 grootte lijkt mij goed.

Bij laptops geef ik een voorkeur aan Asus. Ik heb op internet de Asus S S510UN-BQ121T gevonden bij Mediamarkt voor 899,- euro. Dit leek mij een goede keuze omdat die een Intel core i7 heeft en een SSD heeft. Alleen een vriend van mij vertelde dat ik beter geen laptop bij Mediamarkt kon kopen.

Ik wil hulp omdat ik niet weet of dit een goede laptop is voor deze prijsklasse en ik weten wil of jullie misschien nog betere opties voor mij hebben omdat ik er niet veel verstand van heb (ivm wat ik ermee wil doen en wat ik ervoor nodig heb.)

Graag hoor ik jullie feedback en reacties op mijn vraag!

Mvg,
Bastian

Alle reacties

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:37
Hallo @Verwijderd,

Je zegt dat je een 15,6 inch wilt, nu weet ik niet hoe zwaar die mag zijn. De laptop die jij hebt gekozen is een lichte 15,6 inch laptop maar wel langzamer dan een klassieke 15,6 laptop voor het zelfde geld. Dus die laptop van de mediamarkt is bedoeld voor browsen en microsoft office en en af en toe spelletjes. MET een MX150 zal je Fortnite op low/medium kunnen draaien, CS GO zal ook wel gaan. Maar je zult niet te lang achter elkaar comfortabel kunnen spelen. Zware spelletjes zal wel moeilijk gaan. Met een GTX 1050 in dezelfde prijsklasse zou je fortnite op high/ultra kunnen draaien, zware spellen gaat ook makkelijker.

Als je prestatie wilt zou ik geen U-klasse processor halen zoals die van de mediamarkt, dat zijn 13,3 inch laptop klasse processoren. Ik zou sowieso de 8ste generatie H-klasse processor halen als je een 15,6 inch haalt en daarbij ook premiere pro wilt gebruiken. Ook goed om te weten is dat een i7 of i5 zegt niets, het gaat om de getalletjes en de letter er achter. U staat voor ultra low power en H staat voor high performance. Ook is de MX150 niet aan te raden voor een goede game ervaring, ook liever niet voor premiere pro.

Nu weet ik niet wat jouw prioriteit is, maar premiere pro vraag al heel snel 16GB ram, 8GB is de absolute minimum om te draaien. Maar 16GB is zeer zeker aangeraden. Als je van plan bent paar keer jaar een vakantie filmpje te maken in adobe premiere pro dan kom je er mee weg om 8GB te nemen. Ik vind 8GB eigenlijk te weinig.

Voor gaming, photoshop/lightroom en fruityloops, is 8GB meer dan genoeg.

Daarom zou ik deze laptop aanraden voor premiere pro, wel 50 euro boven jouw budget helaas.
HP pavilion 15 Deze laptop heeft een i5-8300H processor (sneller dan de vorige generatie i7-7700HQ) heeft een GTX 1050, is prima voor gaming en video editting en heeft 16GB aan RAM. Hiermee draai je fortnite op high/ultra. Ook heeft het een IPS paneel voor betere kleuren voor beelverwerking. Deze i5-8300H is sneller dan de i7-8850U zoals in de laptop van de mediamarkt.

De rest is binnen jouw budget: als gaming jouw prioriteit nummer 1 is zou ik gaan voor
Asus GTX 1060 Deze heeft als enige binnen jouw prijs een GTX 1060, met een vorige generatie i5-7300HQ. Hiermee draai je fortnite op ultra. En heeft een ook IPS paneel.

Wil je een nieuwe processor en denk je overweg te kunnen met 8GB ram dan kan je deze kiezen:
HP pavilion 15 8th gen 8GB Deze heeft ook de nieuwe i5-5300H (Dus deze zal meer geschikt zijn voor premiere pro dan de bovenstaande ''Asus GTX 1060''), heeft een GTX 1050 2GB. Met een IPS paneel. Dit is trouwens de zelfde HP als hierboven maar dan met minder geheugen.

En dan heb je nog deze Lenovo, met een iets minder scherm met een ietjes betere videokaart
LenovoNet als de 8GB HP laptop heeft deze dezelfde i5-8300H processor. Maar dan met een mat TN-paneel, maar wel een GTX 1050 met 4GB in plaats van 2GB (niet veel verschil in de meeste games aangezien het dezelfde chip is, behalve games die meer video ram gebruiken).

Waarschijnlijk heb ik je keuze niet makkelijker gemaakt maar als je vragen hebt dan wil ik je gerust verder helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door KoningSlakkie op 12-09-2018 05:00 ]

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12
bovenstaand advies snijdt hout, ik zou alleen nog willen adviseren om ook op BTO.EU te kijken als je een gamelaptop zoekt omdat je die makkelijk kan samenstellen daar.