Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• AlleJanK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-07-2021
Sinds een kleine week ligt mijn schoonvader na een ongeval in een coma. Mijn schoonmoeder hecht veel waarde aan de foto's die hij op zijn smartphone heeft, maar helaas weet niemand zijn toegangscode. Zijn puck-code hebben we wel, dus de simkaart komen we uiteindelijk wel in.

Na wat research kom ik steeds uit bij een recoverytool Dr.Fone. Ik lees vervolgens wisselende verhalen hierover.

1. Heeft iemand ervaring met Dr.Fone, is dit de moeite waard?
2. Zijn er andere mogelijkheden om de toegangscode te omzeilen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 07:52
Allereerst; sterkte met dit verlies.

Dr. Fone heb ik geen ervaring mee, wellicht één van de volgende opties proberen:
- Gaat het enkel om fotos op het toestel, zo ja: dan zou je deze via een PC en usb wellicht gewoon kunnen overzetten OF SD kaart swappen
- Stond er toevallig geen cloud sync aan naar een dropbox/google photos (waar je dan ook weer toegang toe moet hebben)?
- Vroeger kon je, als je vaak een foute toegangscode invulde, via het gekoppelde google account een tijdelijke toeganscode aanvragen via de mail. Het betekend dat je dan wel toegang moet hebben tot het gekoppelde google (gmail) account. Ik weet trouwens niet zeker of deze functie er tegenwoordig nog steeds is.

[ Voor 3% gewijzigd door CasperNL op 05-09-2018 09:02 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@AlleJanK welkom op Tweakers.

Allereest wat een vervelende situatie en sterkte daarmee.

Helaas is het op Tweakers niet toegestaan om onderwerpen te bespreken die gaan over het omzeilen van beveiligingen. Op dit topic komt dus jammer genoeg een slotje.

Dit topic is gesloten.