[Directadmin] Blokkeren email

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Ik heb een dozijn servers, maar ik kan de mogelijkheid niet vinden om een email adres te blokkeren. Wanneer je via spamassassin een email invoert, kan deze worden geflagd als spam, of volledig laten droppen. Maar het probleem is is dat ik zo nu en dan ook legitieme emails in spam krijg, en droppen dus geen optie is.

Het valt me op dat er dus geen mogelijkheid in DA zit om een email volledig te blokkeren. Ik heb het handmatig ingevuld met:

code:
1
 email@email.com

waardoor deze ongeacht altijd zal triggeren gezien de headers. Dit werkt, en komt netjes in de spam terecht. Maar ik heb liever gewoon een volledige drop.

Beste antwoord (via Anoniem: 58485 op 05-09-2018 08:16)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je ook SpamBlocker, Blockcracking, Easy Spam Fighter geïnstalleerd staan?
Zie ook: https://vservs.com/client...a-DirectAdmin-server.html

Spamassassin is niet alles.

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 05-09-2018 06:52 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Heb je ook SpamBlocker, Blockcracking, Easy Spam Fighter geïnstalleerd staan?
Zie ook: https://vservs.com/client...a-DirectAdmin-server.html

Spamassassin is niet alles.

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 05-09-2018 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehe. Ik zit bij Vservs. :P Edit: Support ticket maar ingediend. Ze managen voor mij de boel. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 05-09-2018 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:51:
Hehe. Ik zit bij Vservs. :P Edit: Support ticket maar ingediend. Ze managen voor mij de boel. :)
Zit je daar serieus? Heb gewoon een dergelijke tut van een random site opgezocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:54
Je kunt via "SPAM Filters" (gewoon onder kopje "E-mail management") een afzender blokkeren, onafhankelijk van SpamAssassin of andere filters. Dat zit standaard in DirectAdmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:27:
[...]

Zit je daar serieus? Heb gewoon een dergelijke tut van een random site opgezocht :p
Ja, al enkele jaren volgens mij. Ze huren servers van transip (unmanaged) en bieden deze managed aan. Transip doet geen managed. Ik ben heeeeeel erg tevreden over Vservs. Super toko.

Ik mag ze ook 24/7 bellen bij storingen. Afgelopen jaar zowat 100% uptime gehad.
Evianon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:34:
Je kunt via "SPAM Filters" (gewoon onder kopje "E-mail management") een afzender blokkeren, onafhankelijk van SpamAssassin of andere filters. Dat zit standaard in DirectAdmin.
Nee je snapt het niet. Je kunt inderdaad het bovenstaande doen, maar je moet dan opgeven wat er met zo'n ontvangen email gebeurd. Of droppen, of de spamfolder in. Droppen is geen doen omdat er ook legitieme email (vaak genoeg) in de spamfolder beland.

Daar loop ik dus tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:54
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:52:
[...]

Nee je snapt het niet. Je kunt inderdaad het bovenstaande doen, maar je moet dan opgeven wat er met zo'n ontvangen email gebeurd. Of droppen, of de spamfolder in. Droppen is geen doen omdat er ook legitieme email (vaak genoeg) in de spamfolder beland.

Daar loop ik dus tegenaan.
Je wilt één (of meer) emails volledig blokkeren en andere mail die als spam beschouwd wordt gewoon in je spam folder laten komen. Dat kan op deze manier omdat het DA filter apart werkt van SpamAssassin en je 2 lagen apart kunt configureren.

Dus als ik je goed begrijp is deze combinatie juist precies wat je wilt. Eerst het DA filter om volledig te blokken wat je wilt droppen, daarna SpamAssassin wat alle spam in je spam map plaatst zodat je af en toe kunt nakijken of er wat legitiems bij zit.

Voor al onze managed DA klanten zetten wij het zo op, en daarmee kunnen klanten altijd de combinatie van volledig droppen en in spam map bereiken die ze willen, dus volgens mij moet dat ook precies kunnen wat jij wilt bereiken.
Pagina: 1