Advies autoverzekering student

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-07 17:55
Mijn vraag
Na veel en ook nuttig advies in mijn vorige topic (Auto aankoopadvies voor lange student) heb ik een auto gekocht. Ik ben op de hoogte van de hoge verzekeringsprijzen voor jongeren maar vroeg me toch af of er Tweakers zijn met meer ervaring op dit vlak die nog tips hebben om kosten te besparen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Uiteindelijk heb ik een Mazda 3 uit 2004 gekocht met een 1.6L 105PK motorblok. Ik ben 19 jaar oud en heb zelf géén schadevrije jaren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Online al die calculators ingevuld
- Diverse verzekeringsmaatschappijen gebeld
- Navraag gedaan bij Independer

Mijn kwestie
We willen de auto niet op één van mijn ouders hun naam zetten zonder mij te vermelden bij de verzekering. Dus ik moet worden aangegeven als primaire bestuurder, of de auto komt op mijn naam.

Het punt is dat ik als primaire bestuurder gebruik kan maken van 3 schadevrije jaren die mijn vader heeft opgebouwd met zijn oude privé auto waar hij nu zakelijk rijdt. Voorlopig zal dat niet veranderen dus ik zou evt. die 3 schadevrije jaren mogen gebruiken, maar dan bouw ik zelf geen schadevrije jaren op op mijn naam.

Wat zouden jullie doen? Voor € 110,- per maand de auto volledig op mijn naam zetten en zelf verzekeren en dus schadevrije jaren opbouwen? Of voor +/- € 100,- per maand de auto op mijn vader zijn naam zetten en profiteren van zijn schadevrije jaren en € 120,- per jaar aan 'korting'?

[ Voor 10% gewijzigd door All0The0Web op 05-09-2018 00:48 ]

Beste antwoord (via All0The0Web op 05-09-2018 00:05)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een maat van mij zit exact in jouw schuitje maar is alleen een aantal jaar ouder dan jij. Idem ditto voor mij, ook zijn we beiden geen beginnend bestuurder meer. Ons verschil is dat hij voor zijn nieuwe auto straks 85€ moet betalen en ik met zijn kenteken, auto en adres ter vergelijking meer dan 35€ (!) minder zou hoeven te betalen.

Ik zou absoluut voor de langere termijn gaan, na het eerste jaar gaat je verzekering al behoorlijk naar beneden, omdat je ouder bent en één schade vrij jaar meer zult hebben (hoop je).
En laten we eerlijk zien, die 120€ per jaar vallen natuurlijk in het niet bij de TCO van jouw auto per jaar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stel: Jij betaald die €100,- per maand (en hebt dus een tientje per maand minder aan kosten) én je veroorzaakt een ongeval? Je vader valt dan een "x" aantal tredes terug op de B/M (Bonus Malus) ladder bij z'n verzekeraar en mag daarna vervolgens een paar "knaken" per maand extra gaan betalen om alléén zijn eigen auto te kunnen verzekeren, en dat gedurende een aantal jaren zodat 'ie weer terug kan komen op minimaal 't huidige niveau waar 'ie zonder jouw schade géén last van had gehad......

Doe mij zo'n vader....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-07 16:13
Voor dat verschil zou ik hem vanaf dag 1 volledig zelf verzekeren. Als je nu begint met het opbouwen van schadevrije jaren ga je daar in de toekomst heel veel profijt van hebben. Over 5 jaar pluk je daar de eerste vruchten van (mits je schadevrij blijft natuurlijk).
Zoals hierboven beschreven moet je ook rekening houden met wat er gebeurt als jij schade rijdt. Je vader zal tredes verliezen en op allebei de auto's terugvallen in korting. Ook dat houd je bij jezelf als je alles vanaf het begin bij jezelf houdt.

[ Voor 9% gewijzigd door jakob558 op 04-09-2018 23:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Een maat van mij zit exact in jouw schuitje maar is alleen een aantal jaar ouder dan jij. Idem ditto voor mij, ook zijn we beiden geen beginnend bestuurder meer. Ons verschil is dat hij voor zijn nieuwe auto straks 85€ moet betalen en ik met zijn kenteken, auto en adres ter vergelijking meer dan 35€ (!) minder zou hoeven te betalen.

Ik zou absoluut voor de langere termijn gaan, na het eerste jaar gaat je verzekering al behoorlijk naar beneden, omdat je ouder bent en één schade vrij jaar meer zult hebben (hoop je).
En laten we eerlijk zien, die 120€ per jaar vallen natuurlijk in het niet bij de TCO van jouw auto per jaar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Laatst online: 08-07 17:55
Duidelijk. Bedankt voor het advies allemaal. Wanneer ik de auto op mag halen hebben we ook geen gezeur met op wie zijn naam die hoeft te staan. Dat wordt lekker die van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ga naar Independer, sluit de voordeligste verzekering af. Stuur na 1 maand je polis op naar Promovendum en zij halen er waarschijnlijk nog eens 20% vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Laatst online: 06-06-2024
Totdat je 24 bent merk je helemaal niks van schadevrije jaren. Je bent tot je 24e namelijk een risicogroep en dan telt de korting van schadevrije jaren nauwelijks. En de korting die er al is, is praktisch gelijk aan premiestijgingen. Bron: Mijn situatie

En ik heb via een tussenpersoon een verzekering afgesloten bij NH 1816 verzekeringen. Een goede 15-20 euro goedkoper dan de goedkoopste bij Independer!
Pagina: 1