Aanschaf opslag nas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik zoek een?
Van een medetweaker een WD mycloud aangeschaft. werkte prima maar op een zekere dag kapte deze er mee. Mijn eerste aanname was dat hdd gesneuveld was omdat deze niet meer gezien werd. Nieuwe hdd gekocht en erin gezet. Bleek het dat WD cloud gesneuveld was! @!#$@#$#

Nu heb ik 2 schijven en ben ik op zoek naar een NAS.
Omdat de NAS aangesloten gaat worden op een nVidia shield tv hoeft deze in feite niks te doen behalve data doorsturen. Op de shield draai ik KODI en alle andere apps. Nu is de vraag wat is slim.

Wat is je budget?
Liefst ver onder de 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Iedereen heeft het erover hoe goed synology is en omdat een vriend er ook 1 heeft kunnen we makkelijk onze data bij elkaar plaatsen. (schijnt programma voor te zijn)

De opties die ik nu heb gezien
-2e hands synology 214se V&A aangeboden: Synology DiskStation DS214se (70 euro)
- 216 se pricewatch: Synology DiskStation DS216se (140 euro)
- 218j product: Synology DiskStation DS218j (170 euro)

of
zyxel nas326 pricewatch: ZyXEL NAS326 - 95 euro.

Wat zouden jullie aanraden en waarom?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 16:56
Hi Streafer,

Allereerst zou ik never nooit een tweedehands NAS kopen. Je weet gewoonweg niet of het goed werkt. Ik zeg dan maar altijd zo. Mensen verkopen die dingen met een reden. Aangezien het om denk ik foto's en video gaat die je best dierbaar zijn kan je het beste gewoon het geld investeren in een "goed" product in plaats van een product wat tweedehands is.

Ook kan je een eigen NAS bouwen. Als je ergens een oude computer hebt liggen kan je daar flinke schijven in drukken en FreeNas installeren. Hierdoor kan je van je oude computer een NAS maken. FreeNas biedt ook zogehete plugins zoals Plex waarin je makkelijk je media kan streamen naar elk apparaat in je huis.

Verder raad ik de WD Element Reds aan. Deze schijven zijn bedoeld om 24/7 aan te staan. Voordeel? Je kan gelijk je NAS benaderen zonder dat de schijven opnieuw opgestart moeten worden. Nadeel? De NAS gebruikt wel meer stroom. Dus op jaarbasis ben je wel weer wat duurder uit.

https://tweakers.net/pric.../wd-red-wd20efrx-2tb.html

[ Voor 6% gewijzigd door ItsFlokkie op 10-09-2018 23:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Cflokkie schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:30:
Allereerst zou ik never nooit een tweedehands NAS kopen. Je weet gewoonweg niet of het goed werkt. Ik zeg dan maar altijd zo. Mensen verkopen die dingen met een reden. Aangezien het om denk ik foto's en video gaat die je best dierbaar zijn kan je het beste gewoon het geld investeren in een "goed" product in plaats van een product wat tweedehands is.
Nou dat lijkt me iet wat overdreven. Er zijn genoeg mensen die door bijvoorbeeld een upgrade een NAS over hebben welke nog vele jaren bij iemand anders kan functioneren. Zeker Synology heeft een relatief lange support periode, dus kan dit best een overweging zijn om tweedehands te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 16:56
Kawaii schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:35:
[...]
Zeker Synology heeft een relatief lange support periode, dus kan dit best een overweging zijn om tweedehands te kopen.
Ben ik helaas niet bekend mee. Thanks voor de toevoeging! :D Toch blijf ik wel een beetje bij mijn standpunt dat je systemen die iets met data doen niet tweedehands moet kopen. Zeker omdat het om belangrijke en dierbare gegevens gaat. Maar ieder z'n ding. Ik zou het zelf nooit adviseren in ieder geval.

[ Voor 0% gewijzigd door ItsFlokkie op 11-09-2018 00:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 13:55

RobTweaks

Captain Hindsight

Ik heb hier nog een DS214+ staan inclusief 1 schijf (WD RED 3TB). Volledig functioneel, niets mis mee. Mag je wat mij betreft incl. schijf hebben voor die 70 euro. Staat hier anders maar stof te happen.

Ben het dan ook niet met Cflokkie eens. Als het gewoon betrouwbare hardware is, zonder enige verstoring in goede staat dan heb je tweedehands een prima deal.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Eens. Beter 2 keer een (goeie) 2e hands NAS waarvan er 1 offsite staat (remote backup), dan 1 hele dure. Ook die hele dure kan gewoon kapot.

In heb 2 keer een antieke TS 412, 1 bij mijn ouders. SMB snelheid is ok, moet er geen apps op willen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Super bedankt voor alle goede feedback.

Denk ook dat je soms geluk of pech kan hebben. Zowel met nieuw als 2e hands. Maar ik ga nog 1 poging wagen om mijn oude nas tot leven te wekken en anders neem ik de NAS over van RobTweaks.

Belangrijkste data kan ik namelijk ook extern op laten slaan. Dus dat wordt dan de optie.

Nogmaals bedankt!

ps. de schijven die ik heb zijn ook WD red. :)

[ Voor 7% gewijzigd door streafer op 11-09-2018 21:21 ]

Pagina: 1