Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Het is onder NT4, dat was ik even vergeten te vermeldenOp donderdag 19 juli 2001 10:44 schreef dennisdotcom het volgende:
Heb je het over Win2k? Dan is er toch wel ergens een lijst met alle ingelogde usernames?
Nou kan het misschien idd vanuit de usermanager, alleen probeer ik het vanuit de technische kant zegmaar.. Dus wat voor soort request moet ik de WINS server sturen. (als het idd de wins server is die dit bijhoud)
1
| Net view /? |
Bloed, zweet & koffie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $logbestand="\\SERVER\Log$$\Log@MONTHNO.xls"
;Is dit een Win9x of NT machine
if @INWIN = "1" ; 1 is NT 2 is W9x
$dosbox="cmd.exe"
else
$dosbox="command.com"
;==========================================================================================
; Maak log file aan
if exist ($logbestand) <> "1"
shell "$dosbox /c echo Datum Tijd User Machine (dns) Machine (nt) IP adres Mac adres Domein Logonserver Privilege PW leeftijd > $logbestand"
endif
$logregel= @date + Chr(9) + @time + Chr(9) + @userid + Chr(9) + @hostname + Chr(9) + @wksta + Chr(9) + @ipaddress0 + Chr(9) + @address + Chr(9) + @domain + Chr(9) + @lserver + Chr(9) + @priv + Chr(9) + @pwage
shell "$dosbox /c echo $logregel >> $logbestand"
;========================================================================================== |
En kijk eens, automatisch elke maand een nieuw logbestand dat je in Excel lekker kunt omklussen en leuke dingen mee doen. En waar je de gevraagde informatie zo uit kunt halen.
Ik ben bang dat dit alleen andersom werkt? Dat een pc zegt wie eraan zijn poorten hangt ipv dat de gebruikersnaam zegt aan wie zijn poorten die hangt.Op donderdag 19 juli 2001 13:28 schreef Wilde het volgende:
Ja, alleen het gaat erom dat ik op zoek ben naar de techniek die aan de hand van de gebruikersnaam uitzoekt op welke pc binnen het netwerk de gebruiker is ingelogd
Dan zou ik zeggen gebruik PONG
Kan je vinden op www.kik-it.com.
Site is in het frans en engels
Suc6 laat het ff weten als het werkt
Als je bijvoorbeeld NET SEND gebruikt, en je vult een gebruikersnaam in, komt het wel aan op de goede pc..Op donderdag 19 juli 2001 13:55 schreef Pjotrik het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit alleen andersom werkt? Dat een pc zegt wie eraan zijn poorten hangt ipv dat de gebruikersnaam zegt aan wie zijn poorten die hangt.
Dus net send doet ergens een gebruikersnaam naar ip resolutie om erachter te komen waar het bericht heen moet !
In dit geval stuurt hij het altijd naar de pc waar de gebruiker als eerste is ingelogd.Op donderdag 19 juli 2001 16:29 schreef Pjotrik het volgende:
Volgens mij is dat gewoon een broadcast. Er zijn weleens meerdere werkstations met dezelfde gebruikers ingelogd, bijv de administrator. Dan is het niet praktisch of onmogelijk om bij een gebruikersnaam een ip-adres te krijgen/vinden?
Toevallig hebben we op 't werk ook print notification aanstaan.. Dus een popupje van de server als de printjob verstuurd is.. Ook dit wordt naar jouw als gebruiker gestuurd.
Ik vermoed dat de WINS server de username naar ip resolutie verzorgd, echter ik weet niet hoe precies
Het kan ongeveer met pong.exe. maar die genereert een hele lijst van het netwerk,met ip,hostname,username en Mac-adres. maar die moet je dan importeren in excel/access om te sorteren op naam .. das ook niet echt handig..
iemand nog een ID??
sko
Verwijderd
Verwijderd
Open je PDC
Users en je ziet netjes inlognaam met daar achter de PCnaam waarvan ze geconnect zijn.
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Verwijderd
Maar het principe is hetzelfde neem ik aan.
er moet een betere oplossing voor zijn.. kan het ook met FINGER btw?? (als die poort open staat)
[code]$logbestand="\\SERVER\Log$$\Log@MONTHNO.xls"
;Is dit een Win9x of NT machine
if @INWIN = "1" ; 1 is NT 2 is W9x
$dosbox="cmd.exe"
else
$dosbox="command.com"
;========
[totally off topic]
Waarom gebruik je niet de %comspec% variabele?
[\totally off topic]
Hey Mboogie2, ff vraagje. Hoe roep ik dit nu aan dan? Ik heb nu een .batje in m'n netlogon. Ik begrijp dat ik kix32 daar ook neer moet zetten. Hoe kan ik dit dan aanroepen? Da's me nog onduidelijk? Kix32 is erg interessant, maar dit is voor mij nog ff en vraag. Kun je me aub ff helpen.Op donderdag 19 juli 2001 11:53 schreef mboogie2 het volgende:
Of in je logonscript een logbestandje aanmaken dat bij houdt waar iedereen inlogt (en waneer) (kix)
[code= Stuk kix32 script.
[/code]
En kijk eens, automatisch elke maand een nieuw logbestand dat je in Excel lekker kunt omklussen en leuke dingen mee doen. En waar je de gevraagde informatie zo uit kunt halen.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
krijg wel usernames maar geen ws nummer terug
copieer het volgende in een file
maak daar naampje.bat van:
:: Keep variables local
SETLOCAL
:: Find domain name
FOR /F "TOKENS=*" %%A IN ('NET USER %USERNAME% /DOMAIN ^| FIND /I "or dom"') DO FOR %%V IN (%%A) DO SET DOMAIN=%%V
FOR /F "TOKENS=1* DELIMS=." %%A IN ('ECHO.%DOMAIN%') DO SET DOMAIN=%%A
:: Find all PCs and display logged on user for each PC
FOR /F "TOKENS=1* DELIMS=\" %%A IN ('NET VIEW /DOMAIN:%DOMAIN%') DO CALL :Who %%A
:: End program
ENDLOCAL
GOTO:EOF
:Who
:: Display logged on user for each PC
FOR /F %%B IN ('NBTSTAT -a %1 ^| FIND "UNIQUE" ^| FIND /V /I "%1" ^| FIND /V /I "%DOMAIN%"') DO ECHO %1 %%B
GOTO:EOF
Klaar..
run dat ding als volgt naampje.bat >>output.txt
nou dan hou je dus een filetje over met ws + username.
Dan kan je de troep er nog uit filteren met
Woop.exe(www.kik-it.com)
woop output.txt /c="unieke string" /N:[wipeline]
hij delete dan elke regel met de string die je hebt opgegeven.
en klaar mooi lijstje
Hoor wel of het werkt
Permanent wintericon!
Voor een applicatie heb ik ook de informatie nodig, om te zien of iemand is ingelogd op windows en hoe lang. Helaas heb ik de vorige scriptjes geprobeerd en werkte niet onder Vista
Scriptrequests op deze manier doen we niet aan.
Je kan wel zelf een topic starten met een goeie startpost met uitleg wat er wel en niet werkt, maar wat je nu doet is wel erg gemakzuchtig
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.
![]()