Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• nadievdw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-10-2024
Hee ! Ik zit met een probleem. Nieuw topic openen kan, maar weet niet of dat mag, gezien het over mijn 5t gaat.

Ik heb dus de 5t, hierop werk ik met apps voornamelijk op mijn Google account en een paar Facebook.
Ben erg tevreden over het toestel, tot vandaag..
Hij start normaal automatisch op, nu was hij uit (en dacht dus dat het nog geen 7u was..). Zette hem zelf aan; ten eerste was het al half 9 (en ik dus veel te laat!) ten 2e.. ALLES UITGELOGD EN KWIJT WEG ..

Oude instellingen van Oneplus, moest het hele stappenplan weer van vooraf aan doorlopen, inloggen met gmail (rampenplan 1e klas zonder wachtwoord die ik nog wist, oeps). Maar ook de instellingen, alle apps; zelfs in de playstore bij bekende apps stond maar een fractie van wat ik afgelopen weken erop had staan.
En contacten dus vele kwijt die niet op sim stonden.
En ALLE foto's en video's ben ik kwijt.
Ik heb geregeld backups gemaakt, van alles in t toestel, dus ook dit snap ik niet. En mbt foto's: het zijn ook enorm belangrijke video's en foto's van medisch belang. Maar dat geld voor veel wat ik kwijt ben..

2 vragen: HOE kan dit ??? Zeker zo plots ineens, uit het niets?!?!

2e vraag, nu zelfs even belangrijker (al is de 1e belangrijkst, maar ik wil nu mn toestel amper aanraken zo knettergek word ik ervan)
Ik stoor me MATELOOS aan de vibratie en kan niet vinden hoe ik die eruit haal. Trilfunctie is uit. Typen heb ik swiftkey geinstalleerd, daar zit het niet in. Het typen.
Het zit in de onderste 3 knoppen (en nu merk je pas hoe vaak je die gebruikt, damn, vervelend!) en ook bij elke popup van wat dan ook; messenger facebook whatsapp etc. Al zet je meldingen stil.
Als je hem in je hand hebt en iemand pingt er even op los word je dus gestoord, even rustig iets lezen op je scherm zit er dus absoluut niet in. Maar nog gestoorder word je als je dan gebeld word; ook op stil.

Hoe haal ik dit eruit??
Ben instellingen wel tig keer doorgelopen en heb google onderste boven gekeerd (via laptop uiteraard, want raak mn telefoon zo min mogelijk aan, doe nu alles via mn mac).

Daarom toch hier mijn hulpvraag.
Alvast bedankt.
Groetjes Nadi

[ Voor 194% gewijzigd door nadievdw op 04-09-2018 20:20 ]

Beste antwoord (via nadievdw op 23-09-2018 21:01)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nadievdw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:38:
Kan je me misschien uitleggen hoe dat werkt? (leek)
Allereerst zou ik een factory reset uitvoeren via instellingen om te kijken of dat goed werkt. Je vind die optie bij:

'Instellingen' -> 'Systeem' -> 'Opties voor resetten' -> 'Alle gegevens wissen'.

Let daarbij dus wel op dat wederom je hele toestel leeggegooid wordt, alles wat je nu niet hebt opgeslagen gaat er dus weer vanaf.

Mocht dat niet werken kan je de ROM altijd opnieuw installeren via de recovery, ik heb echter geen OnePlus 5T, dus dat kan iemand met een OP5T je beter uitleggen denk ik.

Alle reacties

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:16

Kraz

Saving the world

nadievdw schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:14:
Hee ! Ik zit met een probleem. Nieuw topic openen kan, maar weet niet of dat mag, gezien het over mijn 5t gaat.

Ik heb dus de 5t, hierop werk ik met apps voornamelijk op mijn Google account en een paar Facebook.
Ben erg tevreden over het toestel, tot vandaag..
Hij start normaal automatisch op, nu was hij uit (en dacht dus dat het nog geen 7u was..). Zette hem zelf aan; ten eerste was het al half 9 (en ik dus veel te laat!) ten 2e.. ALLES UITGELOGD EN KWIJT WEG ..

Oude instellingen van Oneplus, moest het hele stappenplan weer van vooraf aan doorlopen, inloggen met gmail (rampenplan 1e klas zonder wachtwoord die ik nog wist, oeps). Maar ook de instellingen, alle apps; zelfs in de playstore bij bekende apps stond maar een fractie van wat ik afgelopen weken erop had staan.
En contacten dus vele kwijt die niet op sim stonden.
En ALLE foto's en video's ben ik kwijt.
Ik heb geregeld backups gemaakt, van alles in t toestel, dus ook dit snap ik niet. En mbt foto's: het zijn ook enorm belangrijke video's en foto's van medisch belang. Maar dat geld voor veel wat ik kwijt ben..

2 vragen: HOE kan dit ??? Zeker zo plots ineens, uit het niets?!?!

2e vraag, nu zelfs even belangrijker (al is de 1e belangrijkst, maar ik wil nu mn toestel amper aanraken zo knettergek word ik ervan)
Ik stoor me MATELOOS aan de vibratie en kan niet vinden hoe ik die eruit haal. Trilfunctie is uit. Typen heb ik swiftkey geinstalleerd, daar zit het niet in. Het typen.
Het zit in de onderste 3 knoppen (en nu merk je pas hoe vaak je die gebruikt, damn, vervelend!) en ook bij elke popup van wat dan ook; messenger facebook whatsapp etc. Al zet je meldingen stil.
Als je hem in je hand hebt en iemand pingt er even op los word je dus gestoord, even rustig iets lezen op je scherm zit er dus absoluut niet in. Maar nog gestoorder word je als je dan gebeld word; ook op stil.

Hoe haal ik dit eruit??
Ben instellingen wel tig keer doorgelopen en heb google onderste boven gekeerd (via laptop uiteraard, want raak mn telefoon zo min mogelijk aan, doe nu alles via mn mac).

Daarom toch hier mijn hulpvraag.
Alvast bedankt.
Groetjes Nadi
Ten eerste natuurlijk heel vervelend, maar als sommige data zo belangrijk is waarom dan geen backups van Foto's?
Voor zover ik weet wordt alles automatisch naar je google account gebackupt. Als je dus naar Photos.google.com gaat en daar inlogt met je account zou je al je foto's moeten zien.

• nadievdw
Kraz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:18:
[...]

Ten eerste natuurlijk heel vervelend, maar als sommige data zo belangrijk is waarom dan geen backups van Foto's?
Voor zover ik weet wordt alles automatisch naar je google account gebackupt. Als je dus naar Photos.google.com gaat en daar inlogt met je account zou je al je foto's moeten zien.
Die heb ik dus wel gemaakt. Op mijn Google account en dat account is dus ook ineens leeg..
Dan alles van mn telefoon weg.
Net als dat ik nummers ook op mijn telefoon had opgeslagen en ook die er niet meer op stonden.. (Daar had ik er nog een aantal in mijn iCloud van vorige iphone gelukkig). Mijn geinstalleerde apps niet in mijn appstore, mijn foto's dus niet, ga zo door.. En dan niet enkel zit het dus in mijn Google. Hele toestel.

Dat is het hele bizarre eraan.. Gewoon uit het niets fabrieksinstellingen naar startpunt en alles kwijt wat je kwijt kunt raken.. En dat wel met backups.

Ik snap er werkelijk niks van (en van die vibratie ook niet, dat ha ik nooit).

• rens-br

rens-br

@nadievdw Ik de post en reacties even afgesplitst naar een los topic, aangezien je probleem te groot is om te bespreken in het ervaringen topic.

• nadievdw
rens-br schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:27:
[mbr]@nadievdw Ik de post en reacties even afgesplitst naar een los topic, aangezien je probleem te groot is om te bespreken in het ervaringen topic.[/]
Twijfelde al .. Dus dankjewel! Is helemaal goed.

Verwijderd

nadievdw schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:23:
[...]

Die heb ik dus wel gemaakt. Op mijn Google account en dat account is dus ook ineens leeg..
Dan alles van mn telefoon weg.
Als een telefoon een factory reset krijgt gebeurd er niets met de data/foto's/contacten/etc die online in je Google account staan.
Geen (kwade) ex die je Google ww weet en de boel heeft verwijderd en de phone van afstand een reset heeft gegeven?

• nadievdw
Het probleem breid zich uit...

Ik kan ook niet meer bellen (moet met spoed huisarts bellen)
"Alleen noodoproepen zijn toegestaan"

ligt het dan aan mijn sim..?

• rens-br

rens-br

nadievdw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:20:
Het probleem breid zich uit...

Ik kan ook niet meer bellen (moet met spoed huisarts bellen)
"Alleen noodoproepen zijn toegestaan"

ligt het dan aan mijn sim..?
Ik gok dat er bij het herstarten iets gewoon finaal mis gegaan is bij een update / je rom corrupt is o.i.d. Het lijkt mij het beste om zelf een factory reset uit te voeren en misschien zelfs wel de ROM opnieuw te installeren, zodat je zeker weet dat alles weer werkt.

• nadievdw
rens-br schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:28:
[...]

Ik gok dat er bij het herstarten iets gewoon finaal mis gegaan is bij een update / je rom corrupt is o.i.d. Het lijkt mij het beste om zelf een factory reset uit te voeren en misschien zelfs wel de ROM opnieuw te installeren, zodat je zeker weet dat alles weer werkt.
Dankje voor je reactie.

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

nadievdw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:38:
Allereerst zou ik een factory reset uitvoeren via instellingen om te kijken of dat goed werkt. Je vind die optie bij:

'Instellingen' -> 'Systeem' -> 'Opties voor resetten' -> 'Alle gegevens wissen'.

Let daarbij dus wel op dat wederom je hele toestel leeggegooid wordt, alles wat je nu niet hebt opgeslagen gaat er dus weer vanaf.

Mocht dat niet werken kan je de ROM altijd opnieuw installeren via de recovery, ik heb echter geen OnePlus 5T, dus dat kan iemand met een OP5T je beter uitleggen denk ik.
Pagina: 1