[Win10] Slaapstand uitstellen als programma draait

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-05 03:02
Hallo iedereen!

Ten eerste: ik hoop dat ik het topic juist plaats, anders excuses voor het verkeerde subforum...

Dan het echte probleem: hoe kan ik een programma dat draait ervoor laten zorgen dat slaapstand niet geactiveerd wordt? Concreet wil ik dat als er een muziek appje draait (Deezer in mijn geval) of als er een download actief is, dat de slaapstand niet geactiveerd wordt, want dan stopt de muziek en wordt de download onderbroken. Is er een optie/extern programma dat hiervoor kan zorgen? Ik hoorde al van het progje Caffeine maar dat is algemeen, niet specifiek voor een programma, toch?

Heeft iemand een idee om dit op te lossen? Ik schakel slaapstand liefst niet uit, want mijn laptop draait de ganse dag, zonder dag ik hem actief gebruik...

Alvast bedankt!
Rob Nickmans

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
PowerShell die controleert of het proces draait en zo niet, powercfg gebruiken om sleep aan te zetten? Dan het script op de achtergrond draaien.

“Open source” en binnen 10 minuten te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Of de software maker vragen of die zijn applicatie wil aanpassen met
C:
1
SetThreadExecutionState(ES_CONTINUOUS | ES_SYSTEM_REQUIRED | ES_AWAYMODE_REQUIRED);

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@Squ1zZy Ah oke, zo een script maken is natuurlijk geen probleem, maar ik wou weten of er geen programma al op de markt was voor dat doeleind.

@DJMaze Ja, dat kan ik natuurlijk ook doen, maar ik denk niet dat Deezer in de sourcecode gaat duiken op vraag van 1 enkele gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

code:
1
POWERCFG -REQUESTSOVERRIDE PROCESS deezer.exe Display System

Iets in die trant. Mogelijk dat je deze code iets moet aanpassen door bijvoorbeeld op de tweede regel dan ook deezer.exe op te starten.

Sla het op als een .bat en als je die dan start als admin, override je dus je sleep-settings.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:03
NiRo schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:10:
Ik schakel slaapstand liefst niet uit, want mijn laptop draait de ganse dag, zonder dag ik hem actief gebruik...
Kun je het niet koppelen aan de klep? Klep open -> niet slapen, klep dicht -> wel slapen. Oftewel, als je deezer of een download hebt draaien, laat je hem open staat, anders doe je hem dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er is een verschil tussen deezer open hebben staan, en daadwerkelijk muziek afspelen.
Bij mij start spotify standaard op, dus dan zou hij noot in slaap kunnen.
Wel iets om rekening mee te houden

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@MAX3400 Ziet er ingewikkeld uit, en aangezien ik een complete noob ben op gebied van cmd, kan ik er ook niet aan uit. Kan je de bron erbij zetten, waar je het hebt gehaald. Dan kan ik de uitleg ook even lezen:)

@DaCoTa Dat kan ik inderdaad ook doen, maarja, een mens moet er aan denken om hem dicht te doen, anders draait ie de hele nacht, en is de batterij dood...

@heuveltje Dat had ik al aan gedacht en ik heb Deezer dan ook niet laten opstarten als Windows opstart. Toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@NiRo powercfg is gewoon onderdeel van Windows. Je kan zelf de opties opvragen via de commandline en anders zal Google je vanzelf doorverwijzen naar https://docs.microsoft.co...rcfg-command-line-options

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@MAX3400 Achja, ik snap er nog steeds niets van, maar jouw stukje code werkt perfect, bedankt daarvoor!
Pagina: 1