Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzooi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 21:45
Mijn vraag:
De vraag is eigenlijk voor mijn vriendin. Ze woont al een aantal jaar op kamers en daarbij deelde ze de internetkosten met haar twee huisgenoten. De afspraak was om de kosten door drieën te delen. De huisgenoot die het internetabonnement had afgesloten en betaalde heeft echter een hogere prijs genoemd dan wat hij daadwerkelijk betaalde waardoor mijn vriendin drie jaar lang teveel naar hem heeft over gemaakt. Ze is er achter gekomen doordat Ziggo een betaalverzoek stuurde voor een nog niet betaalde rekening.

De kamer van die huisgenoot is in die drie jaar over gegaan op zijn broertje en daarna op de vriendin van het broertje. Die wouden alles houden zoals het was (waarbij het abonnement nog altijd op naam van de oorspronkelijke huisgenoot stond).

Ik ben eigenlijk compleet niet thuis in wetgeving en recht. Mijn vraag is dan ook kun je hier nog wat aan doen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De huisgenoot er op aanspreken had weinig effect. Ze kan nu minder overmaken, maar het al die jaren teveel betaalde bedrag heeft ze er nog niet mee terug. Hij dreigt het abonnement op te zeggen als ze het er niet mee eens is (wat betekend dat ze een nieuw en daardoor duurder abonnement moet afsluiten).

Alle reacties

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Lang verhaal kort; Ik vermoed dat de oud-huisgenoot nooit toegeeflijk en schappelijk zal zijn. Bespaar je de energie en moeite. De volgende keer niet meer blind vertrouwen en vragen om de details.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus niemand in huis vond het nodig om in een periode van een jaar of 3 (wat ik zo lees) eens te informeren of uberhaupt op internet te kijken, wat een abonnement bij Ziggo kost? Je wordt ongeveer 80x per avond doodgegooid met reclame van Ziggo, Simpel, Vodafone, etc. etc. en iedereen staat erbij, kijkt ernaar en vind het niet raar dat je p.p. 50 Euro/maand betaalt aan die gozer in de hoek? Lijkt me inderdaad de beste basis/smoes voor een aangifte / advocaat.

Zoals @Lumics aangeeft; lekker laten gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:07
Ik gok dat er niks zwart op wit op papier staat. Denk niet dat je er veel mee kan doen. Hoogstens praten en overeenkomen met de 'dader'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Elzooi schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:03:
De huisgenoot er op aanspreken had weinig effect. Ze kan nu minder overmaken, maar het al die jaren teveel betaalde bedrag heeft ze er nog niet mee terug. Hij dreigt het abonnement op te zeggen als ze het er niet mee eens is (wat betekend dat ze een nieuw en daardoor duurder abonnement moet afsluiten).
Als hij het hard wil spelen zou ik het anders aanpakken.
Deel je abbo met de 3e bewoner, en laat die kerel er maar in stikken. }:O

Dit is voor de 3e persoon goedkoper dan met hem te splitten, en hij mag nu zelf de volle mep betalen. >:)

Edit:
Met hieronder, om wat voor bedragen gaat het?
Als het abbo €70 kost, en je vriendin betaald elke maand €25 maar hij heeft zelf een fatsoenlijke router gekocht voor betere bandwidth management en/of WIFI dan lijkt het me in ieders voordeel ook al is het maandelijks niet 'exact' gesplit.

Maar gezien je verhaal vrees ik dat het verschil wel wat groter zal zijn.. :/

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 04-09-2018 22:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55
Om wat voor bedragen praten we?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit. En aan wie maak je het geld tegenwoordig over? Is het alleen internet of ook andere kosten? Wat voor kenmerk zet je bij de betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzooi
Eerst maar even bedankt voor de reacties.
MAX3400 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:12:
Dus niemand in huis vond het nodig om in een periode van een jaar of 3 (wat ik zo lees) eens te informeren of uberhaupt op internet te kijken, wat een abonnement bij Ziggo kost?
Zoals @Lumics aangeeft; lekker laten gaan.
Met de huidige abonnement was het bedrag nog niet zo gek, maar hun abonnementskosten zitten onder die van de huidige abonnementen. Wat denk ik voorkwam dat ze snel argwaan kreeg.
DoeEensGek schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:13:
Ik gok dat er niks zwart op wit op papier staat. Denk niet dat je er veel mee kan doen. Hoogstens praten en overeenkomen met de 'dader'.
Afgezien van een enkel berichtje op Facebook en misschien wat WhatsApp niet.
GlowMouse schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:42:
[...]

Dit. En aan wie maak je het geld tegenwoordig over? Is het alleen internet of ook andere kosten? Wat voor kenmerk zet je bij de betaling?
Het bedrag valt mee ze kwam over al die tijd uit op €135,-. Het kenmerk dat ze er bij zet heb ik geen idee van. Het gaat overigens alleen om internet/tv, rest van de kosten gaat via verhuur. De verbinding komt wel binnen bij de huisgenoot dus die kan als hij vervelend wil zijn altijd de stekker er nog uittrekken. Ze maakt het bedrag nog steeds naar hem over aangezien het abonnement op zijn naam staat.

Als ik het zo een beetje lees dan is het blij zijn dat het nu het werkelijke bedrag wordt, en is er verder dus weinig aan te doen :( .

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
In de periode 2004-2010 heb ik voor zes mensen de internet aansluiting geregeld. Dit waren appartementjes, en we hadden een meermans verbinding van KPN.

Dat was een vriendendienst, iedereen betaalde 1/6de van de kosten. Als ik echter ga kijken hoeveel tijd erin is gaan zitten...
  • Je let even niet op, en het incassobedrag is verhoogd. Kan je weer voor 0.60 EUR bij iedereen langs...
  • Soms kreeg ik een verhuizing niet op tijd door, waardoor er tijdelijk door 5 ipv 6 gedeeld moest worden. Kan je weer bij iedereen langs...
  • Storing? Dat moet ik kennelijk oplossen.
  • Twee appartementen hebben moeite met WIFI (meer dan 25 netwerken in de omgeving), ook daar gaat veel tijd in zitten

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Elzooi schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:03:
[...]

Het bedrag valt mee ze kwam over al die tijd uit op €135,-. Het kenmerk dat ze er bij zet heb ik geen idee van. Het gaat overigens alleen om internet/tv, rest van de kosten gaat via verhuur. De verbinding komt wel binnen bij de huisgenoot dus die kan als hij vervelend wil zijn altijd de stekker er nog uittrekken. Ze maakt het bedrag nog steeds naar hem over aangezien het abonnement op zijn naam staat.

Als ik het zo een beetje lees dan is het blij zijn dat het nu het werkelijke bedrag wordt, en is er verder dus weinig aan te doen :( .
€135 over 3 jaar... amper €4 per maand te veel betaald.. Waar maakt ze zich druk om..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:35

M2M

medicijnman

ik ben het eigenlijk wel eens met de stelling om dit te laten varen. Je gaat er enkel slechter van slapen, zie de 135 euro als een fooi voor jaren lang "goed" internet ofzo.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:07:
[...]

€135 over 3 jaar... amper €4 per maand te veel betaald.. Waar maakt ze zich druk om..
Ze zijn met drie dus twee hebben elke maand 7,50 teveel betaald. Het ligt er een beetje aan hoe het is gecommuniceerd en wat die oud-huisgenoot als reactie gaf. Als de afspraak was dat ieder een evenredig deel zou betalen, en die oud-huisgenoot is niet eerlijk geweest over de abonnementskosten, zou ik aangifte wegens oplichting overwegen. Je kunt het geld dan ook eenvoudig terugvorderen. Is er leegstand geweest of beweert die oud-huisgenoot dat hij een beheerderstoeslag heeft bedongen, wordt het een lastiger verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Ik sluit me aan bij @TomsDiner en @Angeloonie dat een kleine vergoeding voor de tijd wel OK is, als je maar transparant bent. Ik beheer ook het internet voor een huis van 5, en heb al genoeg gedoe gehad met veranderde abonnementsprijzen & een paar keer mensen die niet betaalden. In het laatste geval hebben de andere huisgenoten netjes mijn onkosten vergoed maar als de verhouding minder goed is dan kun je zomaar opeens geld missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 20:25
Angeloonie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:07:
[...]€135 over 3 jaar... amper €4 per maand te veel betaald.. Waar maakt ze zich druk om..
Of je bedoeld, een impliciet terechte boete op naïviteit? ;)

Dus wat de "vriendin" van TS betreft:
  • never assume, always check
  • vraag ook altijd even (subtiel) door hoe iemand zijn/haar situatie in elkaar steekt. kleine aanwijzingen kunnen al een hoop aangeven hoe andermans situatie zich tegenover de jouwe verhoud.
Er zullen nog wel meer tips te verzinnen zijn, maar voor een schadebedrag van rond de € 135,- lijkt mij dit de goedkoopste les die je kan leren over de betrouwbaarheid van andere mensen en je eigen verantwoordelijkheid om het een en ander aan achtergrond informatie over hetgeen waar je aan mee betaald te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Laatst online: 17-09 20:25
AlbertJP schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:14:
Ik sluit me aan bij @TomsDiner en @Angeloonie dat een kleine vergoeding voor de tijd wel OK is, als je maar transparant bent. Ik doe dit ook voor een huis van 5, en heb al genoeg gedoe gehad met veranderde abonnementsprijzen & een paar keer mensen die niet betaalden. In het laatste geval hebben de andere huisgenoten netjes mijn onkosten vergoed maar als de verhouding minder goed is dan kun je zomaar opeens geld missen.
Maar daar was je neem ik aan vòòraf helder genoeg over naar de andere deelnemers?
In geval van TS kwam men er pas naderhand achter.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Vice op 04-09-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Sorry, mijn reactie was wat onduidelijk verwoord. Ik vraag geen geld voor de service.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Gaat dit echt om 135/36=3,75 per maand teveel? Lekker laten gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
Kan ook best zijn dat het bedrag oorspronkelijk wel klopte maar dat er ergens na een snelheidsverhoging van Ziggo teruggestapt is naar een iets goedkoper abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Nielson schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:31:
Kan ook best zijn dat het bedrag oorspronkelijk wel klopte maar dat er ergens na een snelheidsverhoging van Ziggo teruggestapt is naar een iets goedkoper abonnement.
Dit dus, maar waar waarom zou je er meer dan 5 minuten aan besteden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:33:
[...]

Dit dus, maar waar waarom zou je er meer dan 5 minuten aan besteden?
De meeste mensen werken een dag om 135 euro netto te verdienen. Het is makkelijk om te oordelen dat iemand anders dat geld best kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 19:32
GlowMouse schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:35:
[...]

De meeste mensen werken een dag om 135 euro netto te verdienen. Het is makkelijk om te oordelen dat iemand anders dat geld best kan missen.
Het gaat niet om het wel of niet kunnen missen maar om de hoeveelheid energie en tijd die het kost om erachteraan te gaan i.c.m. de kans dat het ook echt terug komt.
Daarnaast kon de persoon het blijkbaar prima missen, daar het bedrag reeds betaald is.

Ik denk dat de kosten/baten te scheef liggen om hier achteraan te moeten willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzooi
Mijre schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:42:
[...]

Het gaat niet om het wel of niet kunnen missen maar om de hoeveelheid energie en tijd die het kost om erachteraan te gaan i.c.m. de kans dat het ook echt terug komt.
Daarnaast kon de persoon het blijkbaar prima missen, daar het bedrag reeds betaald is.

Ik denk dat de kosten/baten te scheef liggen om hier achteraan te moeten willen gaan.
Ze kon het wel betalen, maar ze had het niet echt ruim als student. Als het internet nu altijd in orde was viel het nog wel mee, maar het wifi signaal dringt amper tot haar kamer door en modem lag er om de zoveel tijd uit. Het is vooral het idee dat hij de beide andere huisgenoten elk 15 euro liet betalen en zelf 3 euro per maand betaalde en dat hij er mee weg komt wat mij persoonlijk boos maakt.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
GlowMouse schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:35:
[...]

Een dag inderdaad. Geen 3 jaar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 21:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Lekker laten zitten. Een aangifte wordt (hoop ik, gelet op de maatschappelijke kosten) niet opgenomen omdat dit een particulier geschil is en geen oplichting. Er is geleverd, zij het met creatieve kostendeling. Misschien onbetamelijk maar niet onrechtmatig. Trek lering: sluit zelf een abbo af en concurreer bij de huisgenoten ;) En dat je vriendin amper wifi ontvangt heeft natuurlijk weinig met de afgesproken vergoeding te maken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Elzooi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:21:
[...]

Ze kon het wel betalen, maar ze had het niet echt ruim als student. Als het internet nu altijd in orde was viel het nog wel mee, maar het wifi signaal dringt amper tot haar kamer door en modem lag er om de zoveel tijd uit. Het is vooral het idee dat hij de beide andere huisgenoten elk 15 euro liet betalen en zelf 3 euro per maand betaalde en dat hij er mee weg komt wat mij persoonlijk boos maakt.

Dan had ze moeten klagen of zelf iets moeten regelen, ze komt nu per toeval erachter wat de werkelijke kosten waren. Allicht nog steeds goedkoper dan zelf een aansluiting betalen. Dat is makkelijk het dubbele van 15 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Neem een advocaat en klaag hem aan. Hij mag hier niet mee wegkomen. Anders zou je nog even naar het Juridisch Loket kunnen gaan voor hulp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 22:54

Theo

moederbord

Stel dat ze er achter was gekomen dat de maandelijkse kosten geen 33 euro waren maar 50 euro, waarmee ze maandelijks te weinig had betaald; had ze dan ook vrijwillig 3 jaar aan achterstallige kosten betaald?

Waarschijnlijk niet...

Dus waarom nu wel andersom? Gewoon laten rusten verder. Het maandelijkse bedrag was immers geen probleem om te betalen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Elzooi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:21:

Zoals ik hierboven al zei: Als hij het niet fair op wil lossen zou ik met de 3e huisgenoot gewoon een abbo delen.
Kost je dan p.p. €16/mnd maar heb je er iig nooit meer gezeur over, beter WIFI bereik, en kun je er zelf achteraan bellen als er storing is.

Laat hem dan maar mooi stikken in z'n abbo, alleen kost het hem meer dan 10x zoveel dan nu..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 20:38

Rmg

Tremio schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:13:
Neem een advocaat en klaag hem aan. Hij mag hier niet mee wegkomen. Anders zou je nog even naar het Juridisch Loket kunnen gaan voor hulp.
_O- Een advocaat, voor 135 euro. Het is haalt niet het minimum bedrag voor en rechtsbijstandsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij is het punt nu wel duidelijk ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02

Greyfox

MSX rulez

De afspraak was om de kosten door drieën te delen.
De essentie ligt eigenlijk in het bewijs voor bovenstaande.
Ligt vast dat dit een afspraak was?
Zo ja, dan kun je stappen ondernemen, maar ik geef je weinig kans tenzij je er een principe kwestie van wil maken. Anders kost het je meer dan het je oplevert.

Chantage met de internet verbinding is zowiezo not done, dan zou ik toch naar alternatieven gaan kijken.
Je kunt bijvoorbeeld overwegen om een 4G abbo met oneindig data te nemen.
Maak je er een hotspot van als het nodig is.
Volledige vrijheid en ik vermoed niet duurder dan wat je nu sec aan internet betaalt.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
Persoonlijk zou ik het wel bespreken, maar in eerste instantie die persoon laten uitleggen wat er volgens hem aan de hand is. Dus niet meteen vol in de aanval en een vergoeding eisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
De titel is een beetje sterk denk ik... Oplichting is hier zwaar overdreven!!

Laat dat rustig vallen, en maak er geen ruzie over.
Die persoon heeft ook risico gelopen. Stel dat één van de 3 een tijd niet of laat betaalde kon hij het wel voorschieten.
De vriendin heeft 3 jaar aangenomen dat het een redelijke deal was, en ze was goedkoper af dan het zelf te regelen.

En wat wil je doen voor 135€....

[ Voor 11% gewijzigd door Tommie12 op 05-09-2018 11:11 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:56
Okee.

Ik heb een tijdje een internetverbinding geregeld voor een huis met tien man. Dat was een nachtmerrie. De betaaldiscipline was bijzonder laag, vertrekkende bewoners stopten steevast een maand of twee van tevoren met hun bijdrage, terwijl nieuwe bewoners steevast een maand (soms meer) te laat begonnen met hun bijdrage.

Je kunt er veel van zeggen, maar ik was ten opzichte van de internetprovider wel hoofdelijk aansprakelijk voor al dat gezeik.

Dat had ik voorzien, en daarom heb ook ik een te hoge vergoeding gevraagd, met een verschil van ongeveer 10%, om gaten, achterstanden en leegstand op te vangen. Eventuele overschotten heb ik geoormerkt voor huisfeesten, maar zover is het nooit gekomen. Het is altijd gezeik geweest.

Met zn driëen is een plus van € 4 op een rekening die ik € 30 schat, wel een beetje veel - maar tegelijk ook dicht bij die 10%. Aan de ene kant is de vraag of er wellicht een mooi overschotje bestaat terecht. Aan de andere kant... ik hoop dat je begrijpt dat een internetverbinding voor studenten regelen ook niet over rozen gaat.....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce9000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:45
Mijn vraag:
De kamer van die huisgenoot is in die drie jaar over gegaan op zijn broertje en daarna op de vriendin van het broertje. Die wouden alles houden zoals het was (waarbij het abonnement nog altijd op naam van de oorspronkelijke huisgenoot stond).
Ik zou in ieder geval de oorspronkelijke huisgenoot er tussenuit halen en het zelf regelen met je huidige huisgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20-09 22:01
babyslick schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:05:
[...]

Ik zou in ieder geval de oorspronkelijke huisgenoot er tussenuit halen en het zelf regelen met je huidige huisgenoten.
Krijgen we binnenkort een post: internet gedeeld met huisgenoten, en ze betalen niet.
Bovendien: als er eentje een downloadserver neerzet, dan krijg jij het gezeik, en zijn de rest van de bewoners boos op jou als de lijn eens plat ligt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn vraag:
De vraag is eigenlijk voor mijn vriendin. Ze woont al een aantal jaar op kamers en daarbij deelde ze de internetkosten met haar twee huisgenoten. De afspraak was om de kosten door drieën te delen. De huisgenoot die het internetabonnement had afgesloten en betaalde heeft echter een hogere prijs genoemd dan wat hij daadwerkelijk betaalde waardoor mijn vriendin drie jaar lang teveel naar hem heeft over gemaakt. Ze is er achter gekomen doordat Ziggo een betaalverzoek stuurde voor een nog niet betaalde rekening.

Ik ben eigenlijk compleet niet thuis in wetgeving en recht. Mijn vraag is dan ook kun je hier nog wat aan doen?

Raar dat Ziggo aan je vriendin een betaalverzoek stuurt. Ze hebben geen gegevens anders dan contracthouder bij mijn weten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hackus schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:15:
[...]

Raar dat Ziggo aan je vriendin een betaalverzoek stuurt. Ze hebben geen gegevens anders dan contracthouder bij mijn weten.
Dat verzoek ging natuurlijk naar het adres waar de verbinding geregistreerd stond.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

.oisyn schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:17:
[...]

Dat verzoek ging natuurlijk naar het adres waar de verbinding geregistreerd stond.
Als dat per post gaat, maakt zijn vriendin post open van iemand anders.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Hackus schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:19:
[...]

Ligt er maar net aan wat de ternaamstelling was. Dus het is nog te vroeg om dat te concluderen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Standeman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:31:
[...]

Ligt er maar net aan wat de ternaamstelling was. Dus het is nog te vroeg om dat te concluderen.
Ik ga uit van TS, waar ik uit lees dat een vorige bewoner het abonnement heeft afgesloten en betaald.
2 anderen betaalden hem/haar maandelijks voor gebruik van.
(zie bericht van dinsdag 4 september 2018 23:03)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 06-09-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hackus schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:19:
[...]

Post van Ziggo voor een bewoner die er al heel lang niet meer woont, terwijl het hoogstwaarschijnlijk over de aansluiting gaat (en dus iedereen die er gebruik van maakt aangaat). #Care 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik heb ook een tijdje iets dergelijks geregeld. Kwam er al vrij snel achter dat storingen door de gebruikers altijd direct gemeld werden, maar op (herhaalde!) betalingsverzoeken bleef het vaak stil.
Toen een opslag erop gegooid en dat ook zo medegedeeld. Protest uiteraard, vooral van de wanbetalers.

Ik snap de verhuurder wel, feit blijft dat hij het beter vooraf even had kunnen vertellen.

Je loopt als eigenaar gewoon risico, niet alleen financieel. Wie weet wat er allemaal op jouw verbinding wordt uitgespookt. Dat mag best (een beetje) beloond worden.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik opgelicht wel een erg zwaar woord voor zoiets. Dan zou er moedwillig iets verkeerds gedaan moeten zijn. Het kan ook gewoon een rekenfout, een prijsverlaging die niet tot een andere verdeling geleid heeft of zoals @Helixes en @Joepla al stellen het gewoon een (al dan niet bedoelde) opslag is om tekorten op te vangen. Absoluut niet de moeite waard om gezeur over te maken en zo door de stress die dat geeft je leven met weken te gaan verkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mashell schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:28:
Ik opgelicht wel een erg zwaar woord voor zoiets. Dan zou er moedwillig iets verkeerds gedaan moeten zijn. Het kan ook gewoon een rekenfout, een prijsverlaging die niet tot een andere verdeling geleid heeft of zoals @Helixes en @Joepla al stellen het gewoon een (al dan niet bedoelde) opslag is om tekorten op te vangen. Absoluut niet de moeite waard om gezeur over te maken en zo door de stress die dat geeft je leven met weken te gaan verkorten.
Stond dat er twee €15 per maand betaalden en het om een werkelijk maandbedrag van €33 ging ;) (hij heeft dus blijkbaar gezegd dat het €45 per maand was en dacht lekker slim te zijn en zo vrijwel gratis een internetverbinding te hebben over de rug van de andere huisgenoten).

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 05-09-2018 23:09 ]

• T-Forever
  • Laatst online: 20-09 22:05
over de rug van zijn huisgenoten? ik zie dat toch anders, hij levert een dienst (waar hij moeite voor moet doen) en daar betaal je voor. simpel.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
T-Forever schreef op donderdag 6 september 2018 @ 04:51:
over de rug van zijn huisgenoten? ik zie dat toch anders, hij levert een dienst (waar hij moeite voor moet doen) en daar betaal je voor. simpel.
Als ie dat had gedaan zou ie dat moeten melden. Zeggen dat je het totaalbedrag door 3en deelt en dan een te hoog bedrag noemen is geen dienst leveren maar iemand oplichten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 15:12
Het bedrag is niet zo heel spannend, het gaat erom dat er niet over gesproken is. Dan ben je als persoon onbetrouwbaar en kun je je idd genaaid voelen. Mensen die zichzelf (of anderen) “loon” toebedelen zonder dat te melden, zijn ook niet betrouwbaar.
Is wmb hetzelfde als een penningmeester die de kas afroomd voor eigen gebruik

• Señor Sjon
apis29 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:04:
[...]

Stond dat er twee €15 per maand betaalden en het om een werkelijk maandbedrag van €33 ging ;) (hij heeft dus blijkbaar gezegd dat het €45 per maand was en dacht lekker slim te zijn en zo vrijwel gratis een internetverbinding te hebben over de rug van de andere huisgenoten).
Misschien was het vroeger 45 euro en is hij een abo lager gegaan toen snelheden werden verhoogd.

Verwijderd

T-Forever schreef op donderdag 6 september 2018 @ 04:51:
Er zit ook wel een verschil in het genoemde regelwerk voor 10 medebewoners of voor 2 medebewoners. Bij die 2 heb je nagenoeg geen regelwerk.....en daar mogen ze dan teveel voor betalen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:48:
[...]

Misschien was het vroeger 45 euro en is hij een abo lager gegaan toen snelheden werden verhoogd.
Zou kunnen maar zo'n goedkoop Ziggo abo dat nu allang niet meer wordt aangeboden klinkt eerder als een oud instap abo (ouder dan 3 jaar)Het enige waar je nu/ in de laatste jaren mee rond die €33 kon uitkomen was als je nooit eerder internet van Ziggo hebt gehad (dus kan ook geen downgrade optie zijn geweest) https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 06-09-2018 12:35 ]

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:17
Wat een gezeik om een paar euro...abbo is een paar overgegaan via verschillende personen dus je hebt amper een idee hoe het zit.

Zou trouwens checken met de verhuurder of het internet niet via hun geregeld kan worden. Gas / water / licht lijkt ook al via de verhuurder te gaan.

Als je toch wraak wil nemen moet je gewoon wat illegale activiteiten via de internet verbinding gaan doen :+ :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In afwachting van de reactie van de plaatselijke mods, post alvast verwijderd.

[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 14-09-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Nutteloze kick

[ Voor 113% gewijzigd door Ardana op 14-12-2018 17:45 ]

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1