Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik ben een aantal jaren in het bezit van een aantal sonos speakers, vandaag is er een nieuwe update geweest voor o.a. de iPhone app. Dit heeft geresulteerd in het feit dat als je de speakers niet registreert je de app niet meer gebruiken kan.

Ik gebruik de speakers alleen i.c.m. mijn eigen muziek verzameling die op een nas staat, dus maak geen gebruik van de online diensten. Een aantal weken geleden had ik al contact gehad met sonos hierover en hun statement was dat ze alles verzamelden en dat ik een dinosaurus was omdat ik dit niet wil.

Ik had volgens de beste man ook Facebook (heb ik niet) dus moest het prijsgeven van mijn gegevens als normaal beschouwen.

ook op het forum van sonos vind je dit:
Verder ging u akkoord met de voorwaarden vanaf het moment dat u de speakers uit de doos haalde, en is de laatst gewijzigde voorwaarden niet meer dan de vorige voorwaarden met een extra toevoeging zodat we spraak besturing konden toevoegen aan Sonos. ( nieuwe Sonos One speaker / Amazon Alexa )

Mocht iemand een tip hebben om dit te omzeilen, graag. Waren de speakers nieuwer geweest had ik ze in een doos retour winkel gestuurd.

Vind het altijd bijzonder dat ze ineens de spelregels veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Voor zover ik weet kan je gewoon een random email adres met fake gegevens aanmaken als je anoniem wilt blijven. Sonos zal echt niet gaan controleren of Pietje Puk uit de Lange Lindelaan te Appelscha bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@akatar de vraag is nu meer: moet de speaker "op het internet" aangesloten worden om een registratie te voltooien? Of wil Sonos puur "naam van eigenaar + serienummers" noteren?

In het eerste geval: welkom in de slimme wereld, waar sommige TV's ook ineeens niet meer doen wat ze deden omdat de fabrikant gestopt is met bepaalde functies en/of andere functies heeft toegevoegd waar je niet op zit te wachten.

In het tweede geval: uit garantie-overwegingen toch misschien bedenken of je je registratie wil doen en/of het riedeltje van @Linius uitvoeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
Tuurlijk kan je "fake" gegevens invoeren, maar het is heel merkwaardig dat sonos ineens de spelregels veranderd. Ik heb de speakers al geruime tijd in bezit en het maakt mij niet uit dat ik "functionaliteit" verlies, zoals ze dat noemen. Maar nu kan je de app niet meer gebruiken totdat je registreert.
Volgens sonos willen zij bijhouden naar welke nummers je luistert, prima als je spotify gebruikt, maar wat ik van mijn nas afspeel is niet hun zaak.

Uiteindelijk heb je weinig keus, de speakers kunnen niet meer terug en om de apps te gebruiken moet ik registreren.

Ik zal er dan een email adres voor aanmaken, aangezien ze controleren of het een werkend/bestaand mail adres is.